Pwk afstellen
Pwk afstellen
Heb wat problemen met de pwk af te stellen... Hoofdzakelijk onder de 3000 toeren.
Oude setup:
Mikuni 26 mm carb, 290 hoofdsproeier, 27,5 stationair
Nu:
Pwk 28mm, 150 hoofdsproeier, 45 stationair
Boven de 3000 toeren: perfect. Snelle reactie, koffiebruine bougie,...
Onder de 3000 toeren: stotteren en stilvallen.
Trek ik de choke 1mm uit, draait hij goed stationair...
Grotere stationaire sproeier (50) dan verzuipt hij.
Luchtschroef is 1,5 toer uit, als ik die in of uit draai loopt hij alleen maar slechter stationair.
Starten op choke = onmiddelijk aan, 1ste kick.
Het lijkt mij niet dat ik de stationaire groter moet nemen, bv 47,5, omdat ik met een 45 of een 50 hem toch ook aan de praat moet kunnen houden op zen minst?!
Als ik de stationaire schroef bij draai heeft dat ook geen positief effect trouwens...
grts
Oude setup:
Mikuni 26 mm carb, 290 hoofdsproeier, 27,5 stationair
Nu:
Pwk 28mm, 150 hoofdsproeier, 45 stationair
Boven de 3000 toeren: perfect. Snelle reactie, koffiebruine bougie,...
Onder de 3000 toeren: stotteren en stilvallen.
Trek ik de choke 1mm uit, draait hij goed stationair...
Grotere stationaire sproeier (50) dan verzuipt hij.
Luchtschroef is 1,5 toer uit, als ik die in of uit draai loopt hij alleen maar slechter stationair.
Starten op choke = onmiddelijk aan, 1ste kick.
Het lijkt mij niet dat ik de stationaire groter moet nemen, bv 47,5, omdat ik met een 45 of een 50 hem toch ook aan de praat moet kunnen houden op zen minst?!
Als ik de stationaire schroef bij draai heeft dat ook geen positief effect trouwens...
grts
Re: Pwk afstellen
Dan zul je toch een iets grotere stationair sproeier moeten hebben.
Je geeft al aan dat hij met de choke een beetje open wel goed loopt. Maar met een 50 verzuipt deze.
Dan zal het dus ergens tussen de 45 en 50 in liggen welke je moet hebben
Je geeft al aan dat hij met de choke een beetje open wel goed loopt. Maar met een 50 verzuipt deze.
Dan zal het dus ergens tussen de 45 en 50 in liggen welke je moet hebben

Re: Pwk afstellen
Ja ok, de 47,5 dan...
Maar met de 45 zou hij ook stationair moeten draaien.
Hij zou pas tussen 1 en 3000 toeren moeten stotteren dan.
op 800 a 1000 toeren zou die 45 ook moeten lukken.
Naar mijn gevoel is het iets anders...weet alleen niet wat...
De banshee draaide bij de vorige setup ook met een stationaire 25 , 27,5 EN een 30.
Ik kan moeilijk geloven dat ik dan exact die van 47,5 moet hebben.
Maar met de 45 zou hij ook stationair moeten draaien.
Hij zou pas tussen 1 en 3000 toeren moeten stotteren dan.
op 800 a 1000 toeren zou die 45 ook moeten lukken.
Naar mijn gevoel is het iets anders...weet alleen niet wat...
De banshee draaide bij de vorige setup ook met een stationaire 25 , 27,5 EN een 30.
Ik kan moeilijk geloven dat ik dan exact die van 47,5 moet hebben.
Re: Pwk afstellen
Al eens naar de naald gekeken?
Hebben we het over een keihin of de replica?
Ik heb ook wel eens wat rare dingen gehad heb toen een kous over de gaskabel gekrompen omdat daar een lekje kan zitten, word het in ieder geval weer wat stabieler
Hebben we het over een keihin of de replica?
Ik heb ook wel eens wat rare dingen gehad heb toen een kous over de gaskabel gekrompen omdat daar een lekje kan zitten, word het in ieder geval weer wat stabieler
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Pwk afstellen
Wou morgen wat met de naald spelen...
Die staat nu in het midden. Afhankelijk daarvan kan ik opmaken of de stationaire groter moet.
Maar volgens mij is die gewoon goed, en is het iets anders.
Als ik de choke 1mm uit trek, loopt die stationair goed maar de bougie is zwart (dus te rijk)
Alle andere toerentallen boven de 3000 is gewoon goed (bruine bougie).
Rijdt goed, reageert goed,...
Keihin replica -> KOSO.
Die staat nu in het midden. Afhankelijk daarvan kan ik opmaken of de stationaire groter moet.
Maar volgens mij is die gewoon goed, en is het iets anders.
Als ik de choke 1mm uit trek, loopt die stationair goed maar de bougie is zwart (dus te rijk)
Alle andere toerentallen boven de 3000 is gewoon goed (bruine bougie).
Rijdt goed, reageert goed,...
Keihin replica -> KOSO.
Re: Pwk afstellen
Zet eens een krimphoes over de ingang van de kabel in de carb, if tape het even af rondom
Ik weet wel dat de koso zijn die totaal niet af te stellen zijn als je een verkeerde hebt, de een zegt dat ze goed zijn andere krijgen gem totaal niet afgesteld
Heb je originele keihin sproeiers? Imitatie sproeiers lopen niet gelijk op, de volgende naat kan veel rijker zijn dan dat het in de reeks zou moeten zijn
Ik weet wel dat de koso zijn die totaal niet af te stellen zijn als je een verkeerde hebt, de een zegt dat ze goed zijn andere krijgen gem totaal niet afgesteld
Heb je originele keihin sproeiers? Imitatie sproeiers lopen niet gelijk op, de volgende naat kan veel rijker zijn dan dat het in de reeks zou moeten zijn
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Pwk afstellen
Ander idee , is de choke zitting niet lek o. I. D?
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Pwk afstellen
Jep, keihin sproeiers gebruikt.
Kga het morgen nog eens bekijken, ik houd jullie op de hoogte!
Van dat afstellen had ik ook al gehoord. Maar niet van Koso..
Wel van de OKO/Motoritec PWK's.. Zal het morgen wel uitvogelen
Kga het morgen nog eens bekijken, ik houd jullie op de hoogte!
Van dat afstellen had ik ook al gehoord. Maar niet van Koso..
Wel van de OKO/Motoritec PWK's.. Zal het morgen wel uitvogelen

Re: Pwk afstellen
Ik zal eens kijken wat ik voor stationair sproeier erin heb, laat je wel weten!
Heb ook de pwk 28 wel de echte keihin met serienummer.
Heb er maar 30euro voor betaald en afstellen was prima te doen
Heb ook de pwk 28 wel de echte keihin met serienummer.
Heb er maar 30euro voor betaald en afstellen was prima te doen
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Pwk afstellen
Heb even gekeken heb een stationair van 45 en een main van 170 erin zitten (mijne is wel gepoort he)
Als ik kan helpen hoor ik het wel
Als ik kan helpen hoor ik het wel
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Pwk afstellen
Al gekeken naar je vlotter hoogte
Als je brandstof niveau te laag staat, krijg je hem niet goed
En te hoog loopt hij over
Als je brandstof niveau te laag staat, krijg je hem niet goed
En te hoog loopt hij over
never drive faster then your angel can fly
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Pwk afstellen
normaal moet de vlotter hoogte af fabriek toch juist zijn ik zou het raar vinden dat je de vlotter hoogte zou moeten aanpassen 

Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Pwk afstellen
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit een vlotter probleem is gezien hij op top wel goed loopt, dan vraagt hij juist veel benzine, zoals hatch het schetst is er geen stationair mogelijk maar als hij rijd is er op top geen probleem
@hatch, al verder met het proberen het probleem op te lossen?
@hatch, al verder met het proberen het probleem op te lossen?
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Pwk afstellen
Inderdaad, vanaf 3000 toeren tot bovenaan gaat hard en goed
Nee niks gedaan eraan vandaag...Geen zin/tijd en te koud. Heb niet zoveel geduld en heb mij gisteren genoeg ge-ergerd
In het weekend heb ik wel wat tijd, zullen dan eens zien..

Nee niks gedaan eraan vandaag...Geen zin/tijd en te koud. Heb niet zoveel geduld en heb mij gisteren genoeg ge-ergerd

In het weekend heb ik wel wat tijd, zullen dan eens zien..
Re: Pwk afstellen
nog geknutseld ?
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk