Mijn Yamaha raptor en ik
Mijn Yamaha raptor en ik
Hallo mensen,
Ik ben Jamie en ik kom uit Berkel en Rodenrijs, hou erg van toeren op een motor voertuig, heb zelf ookal op scooter vakantie geweest naar texel, flevoland en meer leuke plaatsen.
Ik ben nieuw hier, ik heb zojuist sinds 1 maand een Yamaha Raptor 660cc YFM gekocht (€3200) bouwjaar 2003.
De optisch ervan zijn:
draaigas in plaatsvan duimgas
veel mooie GYTR onderdelen
straatbanden|
gordels
In de toekomst misschien wel SS velgen
Zelf hou ik meer van touren en zal ik zomin mogelijk aan mijn quad sleutelen als dat niet nodig is, ik zou verder wel een x willen touren met een groep.
Dit was even om mijzelf voortestellen op dit forum, hebben jullie verder nog tips qua onderhoud? olie heb ik dan laatst vervangen 4takt olie, of leuke weetjes over de yamaha raptor.
Vraag verder maar raak
groeeteen Jamie
Ik ben Jamie en ik kom uit Berkel en Rodenrijs, hou erg van toeren op een motor voertuig, heb zelf ookal op scooter vakantie geweest naar texel, flevoland en meer leuke plaatsen.
Ik ben nieuw hier, ik heb zojuist sinds 1 maand een Yamaha Raptor 660cc YFM gekocht (€3200) bouwjaar 2003.
De optisch ervan zijn:
draaigas in plaatsvan duimgas
veel mooie GYTR onderdelen
straatbanden|
gordels
In de toekomst misschien wel SS velgen
Zelf hou ik meer van touren en zal ik zomin mogelijk aan mijn quad sleutelen als dat niet nodig is, ik zou verder wel een x willen touren met een groep.
Dit was even om mijzelf voortestellen op dit forum, hebben jullie verder nog tips qua onderhoud? olie heb ik dan laatst vervangen 4takt olie, of leuke weetjes over de yamaha raptor.
Vraag verder maar raak
groeeteen Jamie
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
welkom
propere quad, een gordel is levens gevaarlijk als je een ongeval moest krijgen hang je aan uw quad hier op forum zijn we er geen voorstanders voor, in belgïe mag het gelukkig niet
een kleine tip voor uw 660 controleer regelmatig uw olie peil, ik ken geen ene 660 die geen olie verbruikt
de mijne zat op het einde aan 1L olie op 100km voor de rest heb ik er weinig last van gehad
propere quad, een gordel is levens gevaarlijk als je een ongeval moest krijgen hang je aan uw quad hier op forum zijn we er geen voorstanders voor, in belgïe mag het gelukkig niet
een kleine tip voor uw 660 controleer regelmatig uw olie peil, ik ken geen ene 660 die geen olie verbruikt
de mijne zat op het einde aan 1L olie op 100km voor de rest heb ik er weinig last van gehad
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
hallo yamahakoppel bedankt voor je reactie.
Ja ik had laatst toen ik hem ophaalde 130 km terug gereden en 40 km gereden zelf. Ik hoop niet zonder olie te hebben gereden.
zelf ben ik ook geen voorstander van de gordels maar ik heb hem sinds kort en iedereen wilt wel ff achterop maar dat kan als je geen helm bijdehand hebt, dus in dat geval wel ideaal.
verder nog een vraagje aan de forumleden.
Ik ben van de week staande gehouden vanwege er iemand achterop zat zonder helm (wel met gordel), politie zei ja we bekeuren je nadat we het hebben onderzocht in de computer. De politie agent beweerde daarbij dat de quad ook opnieuw had moeten worden gekeurd voor de gordels hebben jullie hier enig ervaring of tips over?
Ja ik had laatst toen ik hem ophaalde 130 km terug gereden en 40 km gereden zelf. Ik hoop niet zonder olie te hebben gereden.
zelf ben ik ook geen voorstander van de gordels maar ik heb hem sinds kort en iedereen wilt wel ff achterop maar dat kan als je geen helm bijdehand hebt, dus in dat geval wel ideaal.
verder nog een vraagje aan de forumleden.
Ik ben van de week staande gehouden vanwege er iemand achterop zat zonder helm (wel met gordel), politie zei ja we bekeuren je nadat we het hebben onderzocht in de computer. De politie agent beweerde daarbij dat de quad ook opnieuw had moeten worden gekeurd voor de gordels hebben jullie hier enig ervaring of tips over?
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
Geen ervaring wel dat hij gelijk heeft.moet op kenteken staan.
Je gordels mag je er niet zelf op knutselen en gebruiken.moet aan officieel goedgekeurde punten zitten en de gordels zelf moeten ook typegoedkeuring hebben etc.moet met gordels aangeboden zijn voor de keuring.
Maar heb je wel een opzittenden verzekering?
Zo ja.mooi.
Zo niet zou ik die wel afsluiten.staan hier meerdere topics over op dit forum.je bent nml niet automatisch verzekert als bestuurder/passagier als je je quad alleen gewoon verzekert.
Ook je verzekering kan moeilijk gaan doen als blijkt dat bij een ongeval je passagier zonder helm met gordel heeft gezeten terwijl het niet op de papieren staat.
Ook al zou ik 2 gordels hebben zou iemand die het leuk vind om achterop te zitten toch een helm op moeten.gordels is mij te gevaarlijk.eraf halen.is niet zo bijdehand als je denkt.
Ik denk dat je op dit forum weing voorstanders van een gordel vind.
Je wil het niet op je geweten hebben als er iemand met een open hoofd vastgesjord aan je quad op straat ligt na een ongeval.ik zeg niet dat een helm garant staat voor een weinig letsel maar is zeker beter dan vast te zitten op een quad die op zijn kop over het asfalt schuurt zonder helm.
Helpt een helm beter als een petje of kapuchon.
Je gordels mag je er niet zelf op knutselen en gebruiken.moet aan officieel goedgekeurde punten zitten en de gordels zelf moeten ook typegoedkeuring hebben etc.moet met gordels aangeboden zijn voor de keuring.
Maar heb je wel een opzittenden verzekering?
Zo ja.mooi.
Zo niet zou ik die wel afsluiten.staan hier meerdere topics over op dit forum.je bent nml niet automatisch verzekert als bestuurder/passagier als je je quad alleen gewoon verzekert.
Ook je verzekering kan moeilijk gaan doen als blijkt dat bij een ongeval je passagier zonder helm met gordel heeft gezeten terwijl het niet op de papieren staat.
Ook al zou ik 2 gordels hebben zou iemand die het leuk vind om achterop te zitten toch een helm op moeten.gordels is mij te gevaarlijk.eraf halen.is niet zo bijdehand als je denkt.
Ik denk dat je op dit forum weing voorstanders van een gordel vind.
Je wil het niet op je geweten hebben als er iemand met een open hoofd vastgesjord aan je quad op straat ligt na een ongeval.ik zeg niet dat een helm garant staat voor een weinig letsel maar is zeker beter dan vast te zitten op een quad die op zijn kop over het asfalt schuurt zonder helm.
Helpt een helm beter als een petje of kapuchon.
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
Dat klopt volgens mij niet. De helmplicht staat beschreven in artikel 60 van het RVV1990: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/H ... 04-12-2014" onclick="window.open(this.href);return false; De eisen die aan gordels gesteld worden voor direwielige motorrijtuigen (de voertuigklasse waar jouw quad in valt) staan in Artikel 5.5.47 van de Regeling voertuigen: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/H ... 04-12-2014" onclick="window.open(this.href);return false;kakahendi schreef:De politie agent beweerde daarbij dat de quad ook opnieuw had moeten worden gekeurd voor de gordels
Ik heb nergens gelezen dat je hiervoor een speciale aantekening op je kenteken moet hebben. Of ik lees ergens overheen...
Ik ben het met Dutchmoose eens (voor de verandering ) dat gordels in het algemeen een slecht idee zijn. Ik zou ze er gewoon afhalen en iemand alleen een stukje mee laten rijden als ze een helm hebben. Nog los van het feit dat jou quad niet bedoeld en niet ontworpen is voor twee personen. Dus met een passagier is het risico op een ongeluk ook nog eens groter omdat je je gewicht niet zo goed kunt verplaatsen als wanneer je alleen rijdt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
citaat Jazzy:ik heb nergens gelezen dat je hiervoor een speciale aantekening op je kenteken moet hebben. Of ik lees ergens overheen...
Ik heb wel de ervaring dat ik extra gordels in een auto heb gemonteerd(op een al door de fabrikant voorziene plek) en dat ik<hoe raar dit ook klinkt,overal typegoedkeuringen voor moest hebben toen dat naar voren kwam bij de APK,vandaar de uitpsraak.Ik weet niet hoe hard ze dat kunnen maken maar dat is waarom ik dat schreef.
Kan me ook voorstellen dat als je een gordel op een niet zo professionele manier gemonteerd word dat ze er over kunnen vallen bij bijv. een algemene controle waarbij ook de RDW betrokken is.
Ik heb wel de ervaring dat ik extra gordels in een auto heb gemonteerd(op een al door de fabrikant voorziene plek) en dat ik<hoe raar dit ook klinkt,overal typegoedkeuringen voor moest hebben toen dat naar voren kwam bij de APK,vandaar de uitpsraak.Ik weet niet hoe hard ze dat kunnen maken maar dat is waarom ik dat schreef.
Kan me ook voorstellen dat als je een gordel op een niet zo professionele manier gemonteerd word dat ze er over kunnen vallen bij bijv. een algemene controle waarbij ook de RDW betrokken is.
Laatst gewijzigd door AC67 op do 04 dec, 2014 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
Gordels op een quad is een soort zelfmoord.
Als er ooit wat gebeurd zit je als een rat in de val........
Heeeeeeeel slecht idee!
Als er ooit wat gebeurd zit je als een rat in de val........
Heeeeeeeel slecht idee!
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
Bedankt voor jullie reacties.
Goed dat de wetsartikelen erbij staan.
Ik zelf kan ook niet de precieze wetsartikel vinden, ik heb de RDW gemaild en hopelijk kunnen zij mij meer vertellen.
Ik hou jullie ook op de hoogte of mijn vriend de boete binnen krijgt van het dragen van een gordel.
En zelf zal ik vanaf nu altijd een helm opdoen
Soms heb ik alleen dat mijn startmotor wel draait maar dan hem niet pakt? als jullie snappen wat ik bedoel, iemand hier ook enig ervaring mee? want soms start die dus niet/nauwelijks
Goed dat de wetsartikelen erbij staan.
Ik zelf kan ook niet de precieze wetsartikel vinden, ik heb de RDW gemaild en hopelijk kunnen zij mij meer vertellen.
Ik hou jullie ook op de hoogte of mijn vriend de boete binnen krijgt van het dragen van een gordel.
En zelf zal ik vanaf nu altijd een helm opdoen
Soms heb ik alleen dat mijn startmotor wel draait maar dan hem niet pakt? als jullie snappen wat ik bedoel, iemand hier ook enig ervaring mee? want soms start die dus niet/nauwelijks
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
Starterkrans, dat is een bekend probleem bij de Raptor 660. In het Engels heet het een one-way starter clutch, er is zelfs een bedrijf die een verbeterde versie maakt: http://www.raptoroneway.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
Is inderdaad de starterkrans die het begint te begeven
ik heb die ooit van mijn warrior kapot gehad 300€ compleet met tandwiel en nog eens 300€ voor het werk in de garage
nu zie ik op jazzy zijn link dat je het compleet voor 228$ kunt hebben komt wel verzending bij dus die 300€ wat ze mij in de garage telde viel precies nog mee
ik heb die ooit van mijn warrior kapot gehad 300€ compleet met tandwiel en nog eens 300€ voor het werk in de garage
nu zie ik op jazzy zijn link dat je het compleet voor 228$ kunt hebben komt wel verzending bij dus die 300€ wat ze mij in de garage telde viel precies nog mee
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
Ik denk dat 300 euro arbeid een veel te hoog bedrag is. Ik heb het indertijd zelf gedaan en het was geen moeilijke klus. Even gezocht en mijn verslagje teruggevonden: viewtopic.php?f=42&t=32028&start=120#p456096" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Tenzij het bij een Warrior heel veel anders is dan bij een Raptor 660...
Edit: Tenzij het bij een Warrior heel veel anders is dan bij een Raptor 660...
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
het was toch +-600€ totaal met btw en een goei 300€ voor starter krans bij die andere 300€ zat werk en klein materiaal in, en nieuwe olie+filter
wil alleen maar zeggen dat het toch rap 5à600€ kost als je het moet laten doen
wil alleen maar zeggen dat het toch rap 5à600€ kost als je het moet laten doen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
Bedankt voor jullie reactie, sorry voor mijn late reactie.
Als de start motor hem niet pakt moet ik hem altijd even in zijn 1 zetten dan even een duw geven zodat het blok 'ff' een kleine tik krijgt, meestal start die dan wel. Het is natuurlijk niet de gebruikelijke manier.
Iemand ervaring met mensen die hun diensten verlenen op dit forum of goede quadmonteurs in de regio Rotterdam?
Ik zou graag suggesties willen horen en/of zeker weten of het aan de starterkrans ligt (dat de Raptor bij het starten de bougie niet vonkt maar de startmotor wel draait)
Als de start motor hem niet pakt moet ik hem altijd even in zijn 1 zetten dan even een duw geven zodat het blok 'ff' een kleine tik krijgt, meestal start die dan wel. Het is natuurlijk niet de gebruikelijke manier.
Iemand ervaring met mensen die hun diensten verlenen op dit forum of goede quadmonteurs in de regio Rotterdam?
Ik zou graag suggesties willen horen en/of zeker weten of het aan de starterkrans ligt (dat de Raptor bij het starten de bougie niet vonkt maar de startmotor wel draait)
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Mijn Yamaha raptor en ik
Bij een auto is het vaak zo dat dan de startmotor op een dood punt zit of ff vast zit en als je er dan met een hamer ff op tikt of ff in zn 3e versnelling zet en de auto een druk geeft en als hij dan wel start is het de startmotor dus meest logische lijkt mij de startmotor maar ik weet niet hoe dat met quads zit lijkt mij hetzelfde.
Maar als er vaak problemen zijn met starterkransen dan zou dat het ook nog wel eens kunnen zijn.
Maar een startmotor vervangen is makkelijker dan een starterkrans misschien dat je een startmotor kan lenen van iemand om te testen...
Mvg ferdi
Maar als er vaak problemen zijn met starterkransen dan zou dat het ook nog wel eens kunnen zijn.
Maar een startmotor vervangen is makkelijker dan een starterkrans misschien dat je een startmotor kan lenen van iemand om te testen...
Mvg ferdi