breedste set up...

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
ferdi
Quadrider
Quadrider

breedste set up...

Bericht door ferdi »

Hallo ik vraag me af wie hier met de breedste achteras rond rijd en misschien daarvan foto's heeft...
Ik heb nog geen quad maar zodra mijn motor verkocht is ga ik op zoek naar een raptor 700 en de bedoeling is laag en breed...

Nu zag ik een achteras van 7+7 en wielhubs van 45mm en verbreders van 45mm
7+7 =18cm per kant samen is dat dus 36cm
2x wielhubs à 45mm = 9cm
2x verbreders à 45mm= 9cm

Dan kom ik uit op 54cm breder :shock:

En dan 8x10 of 10 x10 velgen voorop
En dan 12x10 velgen achterop.

Of is dit allemaal onmogelijk en trilt het alle kanten op???

En zijn 10x10 voorvelgen rijdbaar?
Ik zie namelijk veel 8x10 velgen bij de meesten voorop liggen...

Ben benieuwd wie hier het breedste staat :D

gr. Ferdi
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: breedste set up...

Bericht door Jason McCoy »

Verbrede hubs icm blokken en zo brede as is denk ik erg veel van het goede. Je komt veel te breed te staan in verhouding met de lengte. Feitelijk kom je zelfs breder te staan dan dat je lang bent. Dat is geen gezonde wielbasis. Je moet ook nagaan hoeveel druk je gaat generen op het moment dat je de quad de bocht om knalt. Deze constructie zorgt voor erg veel druk op je wielen en ophanging. Iets van je hubs niet leuk vinden maar wat waarschijnlijk je achteras lagers helemaal niet leuk vinden.

Enkel een as steken van 5+5 is meer dan breed genoeg. Zowiezo rijd je nu motor en het rijden van een quad is een totaal ander verhaal.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Jason McCoy schreef:Verbrede hubs icm blokken en zo brede as is denk ik erg veel van het goede. Je komt veel te breed te staan in verhouding met de lengte. Feitelijk kom je zelfs breder te staan dan dat je lang bent. Dat is geen gezonde wielbasis. Je moet ook nagaan hoeveel druk je gaat generen op het moment dat je de quad de bocht om knalt. Deze constructie zorgt voor erg veel druk op je wielen en ophanging. Iets van je hubs niet leuk vinden maar wat waarschijnlijk je achteras lagers helemaal niet leuk vinden.

Enkel een as steken van 5+5 is meer dan breed genoeg. Zowiezo rijd je nu motor en het rijden van een quad is een totaal ander verhaal.
Ok bedankt voor je reactie!
Quad rijden ben ik wel gewend tenminste ik heb jaren geleden een een paar brommer quads gehad maar ik rij niet zoveel meer op mijn motor, als klein kind droomde ik al van dikke quads en nu is het moment daar denk ik :p

Maar goed 5+5 is mooi zat met 12x10 velgen...
10x10 velgen voorop is dat te doen of is dat niet te doen wat betreft stuurgedrag?
Lijkt mij namelijk net wat mooier staan dan de 8x10 velgen...

Mvg ferdi
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

denk er aan hoe breder je gaat hoe moeilijker hij de draai om gaat, je zit met een starre achteras als je smal staat kantelt de quad een beetje, zodat 1 achterwiel lichtjes van de grond komt zodat je eigenlijk op 3 wiel de draai om komt. hoe breder je gaat hoe minder je kantelt dus hoe meer grip je op de achter wielen houd en durft hij wel eens rechtdoor gaan op natte wegen. ik spreek uit ervaring, als je een verlengde achterbrug steekt komt het gewicht iets meer op de voorwielen

10" velgen vanvoor is te doen heb ik ook een tijd gehad maar als je gelijk ik 300km door de ardenne knalt op 1 dag dan voel je het wel op je armen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

yamahakoppel schreef:denk er aan hoe breder je gaat hoe moeilijker hij de draai om gaat, je zit met een starre achteras als je smal staat kantelt de quad een beetje, zodat 1 achterwiel lichtjes van de grond komt zodat je eigenlijk op 3 wiel de draai om komt. hoe breder je gaat hoe minder je kantelt dus hoe meer grip je op de achter wielen houd en durft hij wel eens rechtdoor gaan op natte wegen. ik spreek uit ervaring, als je een verlengde achterbrug steekt komt het gewicht iets meer op de voorwielen

10" velgen vanvoor is te doen heb ik ook een tijd gehad maar als je gelijk ik 300km door de ardenne knalt op 1 dag dan voel je het wel op je armen
Ok 300km op een dag zal ik vast niet doen, ik woon in Drenthe en hier in mijn omgeving heb ik eigenlijk nog nooit een mooie fatsoenlijk quad zien rijden, afgelopen zomer een chineze quad maar dat was niks...
Het mooiste is dat je met een paar quads rijd maar dat is hier helaas niet zo misschien moet ik de eerste zijn die hier de trend gaat zetten :mrgreen:
Dus veel kilometers zal ik er vast niet mee gaan rijden dan zou je 10x10 in prencipe wel kunnen :D
Heb je daar ook foto's van toen jij ze er nog op had zitten?

Mvg ferdi
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

viewtopic.php?f=42&t=20500&start=810" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Ferdi ik zie dat je in hoogeveen woon. Ik ben van plan om volgend zomer een ltz aan te schaffen ( heb nu een barossatje om op te knappen ) misschien kunnen we dan eens een tourtje doen.
Ik woon dicht bij Meppel trouwens
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Minyi schreef:Ferdi ik zie dat je in hoogeveen woon. Ik ben van plan om volgend zomer een ltz aan te schaffen ( heb nu een barossatje om op te knappen ) misschien kunnen we dan eens een tourtje doen.
Ik woon dicht bij Meppel trouwens
Lijkt me idd leuk!
Maar ik moet eerst mijn motor zien te verkopen want momenteel ligt de verkoop echt op zn gat... :(

Gr ferdi
Plaats reactie