Suzuki LTZ uit Spanje
-
- Toeschouwer
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 12 mei, 2014 09:41
- Locatie: Noord-Limburg
- Contacteer:
Suzuki LTZ uit Spanje
Hallo liefhebbers!
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik kan een Suzuki LTZ 400 uit 2004 overnemen die uit Spanje komt en al 2 jaar in Nederland is maar bij een boer staat.
De houder beschikt over de complete originele papieren van het kentekenbewijs van Spanje.
Nu is het zo dat voor er geen knipperlichten werken, geen kilometerteller op zit en geen spiegels.
Stel ik wil deze op Nederlands kenteken zetten geven velen aan dat het best makkelijk is om deze op kenteken te zetten als hij al op kenteken gestaan heeft, aangezien ze alleen na het framenummer kijken, en ja ik weet dat er BPM daarna betaald moet worden.
Nu is mijn vraag, is dit daadwerkelijk zo makkelijk en hoe kan ik het beste aanpakken zodat ik hem op NL kenteken krijg.
Alvast bedankt!
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik kan een Suzuki LTZ 400 uit 2004 overnemen die uit Spanje komt en al 2 jaar in Nederland is maar bij een boer staat.
De houder beschikt over de complete originele papieren van het kentekenbewijs van Spanje.
Nu is het zo dat voor er geen knipperlichten werken, geen kilometerteller op zit en geen spiegels.
Stel ik wil deze op Nederlands kenteken zetten geven velen aan dat het best makkelijk is om deze op kenteken te zetten als hij al op kenteken gestaan heeft, aangezien ze alleen na het framenummer kijken, en ja ik weet dat er BPM daarna betaald moet worden.
Nu is mijn vraag, is dit daadwerkelijk zo makkelijk en hoe kan ik het beste aanpakken zodat ik hem op NL kenteken krijg.
Alvast bedankt!
-----
Suzuki LTZ 400 2008 (ZW/R)
Suzuki LTZ 400 2008 (ZW/R)
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
welkom op dit forum,je valt wel gelijk met de deur in huis maar goed.
als je een voertuig op kenteken uit spanje wil uitvoeren moet je lang de Spaanse RDW,gaat niet anders,
je moet dat in persoon doen en met de bijbehorende kentekenplaten,
Ik heb jaren lang oldtimers gekocht/ingevoerd en steeds was het een strijd vanuit Spanje,
Frankrijk en de rest gaat redelijk simpel maar Spanje werkt echt anders.
bij de Spaanse rdw kun je dezelfde dag nog wel de papieren krijgen maar je hebt ook iemand nodig met en adres in spanje,een verkoopcontract en een hoop geduld,
Ik ben er mee gestopt omdat het mij teveel geld en tijd koste.
lees het bericht bij deze link maar eens door,daar staat hoe het werkt,vergeet de berichten over de auto in het bericht,richt je maar alleen op de procedure.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,4829974" onclick="window.open(this.href);return false;
maar hieronder het belangrijkste even bijelkaar geplakt:
Zorg dat je een pen bij je hebt, dan kun je in de rij papieren invullen, er zijn daar wel pennen maar die zitten vast aan de tafel en de rij schuift door ondertussen.
Eerst in de rij "Información" gaan staan, daar brul je in z'n oor "Formulario para dar de baja definitiva de un turismo para exportación".(formulier voor definitief afmelden van een personenwagen voor export).
Dan krijg je een papiertje met door druk en een beurtnummer voor een ander loket.
Invullen met de verkoper, en als je nummertje opdoemt naar dat loket.
Daar krijg je die änulado stempel" .
Je kan een Spaanse auto alleen overschrijven op naam als je resident bent in Spanje en een N.I.E nummer hebt.
Ben je dat niet dan is de enige optie afmelden.
Het Spaanse kenteken bestaat dan niet meer.
Afmelden is gratis.
Zorg dat je de "Permiso de Circulación" (groen papier met blauwe sterretjes in een cirkel) met een stempel "Anulado" meekrijgt anders krijg je er geen kenteken op in NL en weer een hoop vertraging.
Ook de "Ficha Técnica" meenemen ,dit is een dik kartonnen papier waar ook alle keuringen op afgestempeld staan, en altijd met de auto meegaat, hier staat op bandenmaat,gewicht etc... en oja, zorg dat je de wagen gekeurd koopt dan hoeft ie in NL niet meer gekeurd te worden, de verstrijk datum wordt tegenwoordig gewoon overgenomen.
In NL bij de RDW loop je voor 110€ weg , alleen nog platen drukken, maar ik zat alleen in de oldtimers dus bij jou wordt er nog een BPM berekening op losgelaten door de douane, loketje ernaast in NL.(Schiedam).
Dan ga je naar een ander loket bij de DGT en daar koop je groene export platen.
Die zijn 3 mnd. geldig en kosten €105,-
als je een voertuig op kenteken uit spanje wil uitvoeren moet je lang de Spaanse RDW,gaat niet anders,
je moet dat in persoon doen en met de bijbehorende kentekenplaten,
Ik heb jaren lang oldtimers gekocht/ingevoerd en steeds was het een strijd vanuit Spanje,
Frankrijk en de rest gaat redelijk simpel maar Spanje werkt echt anders.
bij de Spaanse rdw kun je dezelfde dag nog wel de papieren krijgen maar je hebt ook iemand nodig met en adres in spanje,een verkoopcontract en een hoop geduld,
Ik ben er mee gestopt omdat het mij teveel geld en tijd koste.
lees het bericht bij deze link maar eens door,daar staat hoe het werkt,vergeet de berichten over de auto in het bericht,richt je maar alleen op de procedure.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,4829974" onclick="window.open(this.href);return false;
maar hieronder het belangrijkste even bijelkaar geplakt:
Zorg dat je een pen bij je hebt, dan kun je in de rij papieren invullen, er zijn daar wel pennen maar die zitten vast aan de tafel en de rij schuift door ondertussen.
Eerst in de rij "Información" gaan staan, daar brul je in z'n oor "Formulario para dar de baja definitiva de un turismo para exportación".(formulier voor definitief afmelden van een personenwagen voor export).
Dan krijg je een papiertje met door druk en een beurtnummer voor een ander loket.
Invullen met de verkoper, en als je nummertje opdoemt naar dat loket.
Daar krijg je die änulado stempel" .
Je kan een Spaanse auto alleen overschrijven op naam als je resident bent in Spanje en een N.I.E nummer hebt.
Ben je dat niet dan is de enige optie afmelden.
Het Spaanse kenteken bestaat dan niet meer.
Afmelden is gratis.
Zorg dat je de "Permiso de Circulación" (groen papier met blauwe sterretjes in een cirkel) met een stempel "Anulado" meekrijgt anders krijg je er geen kenteken op in NL en weer een hoop vertraging.
Ook de "Ficha Técnica" meenemen ,dit is een dik kartonnen papier waar ook alle keuringen op afgestempeld staan, en altijd met de auto meegaat, hier staat op bandenmaat,gewicht etc... en oja, zorg dat je de wagen gekeurd koopt dan hoeft ie in NL niet meer gekeurd te worden, de verstrijk datum wordt tegenwoordig gewoon overgenomen.
In NL bij de RDW loop je voor 110€ weg , alleen nog platen drukken, maar ik zat alleen in de oldtimers dus bij jou wordt er nog een BPM berekening op losgelaten door de douane, loketje ernaast in NL.(Schiedam).
Dan ga je naar een ander loket bij de DGT en daar koop je groene export platen.
Die zijn 3 mnd. geldig en kosten €105,-
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
al met al een hoop gedoe,vraag je het je eerst dus af of het je waard is,zo kan een koopje je tocht achteraf een hoop meer kosten,ik zou in NL kijken voor een mooie quad op NL kenteken,dan weet je wat je hebt en geen hoop ellende.
er bestaat ook zoiets als een spaans kenteken voor landbouwvoertuigen/werkvoertuigen,heb je dat er op zitten dan kun je alleen maar zo een kenteken in NL krijgen,geen volledig auto/L7E kenteken,je quad moet aan alle eisen voldoen bij de schouwing bij de NL rdw.
en als hij uit 2004 is zou ik het me nog eens overleggen,maak er een leuke cross quad van zonder kenteken en cross op het land,en zoek een NL voor de weg.
er bestaat ook zoiets als een spaans kenteken voor landbouwvoertuigen/werkvoertuigen,heb je dat er op zitten dan kun je alleen maar zo een kenteken in NL krijgen,geen volledig auto/L7E kenteken,je quad moet aan alle eisen voldoen bij de schouwing bij de NL rdw.
en als hij uit 2004 is zou ik het me nog eens overleggen,maak er een leuke cross quad van zonder kenteken en cross op het land,en zoek een NL voor de weg.
Laatst gewijzigd door AC67 op vr 19 dec, 2014 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 12 mei, 2014 09:41
- Locatie: Noord-Limburg
- Contacteer:
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
Bedankt voor je reactie!
Ja ik val misschien beetje met de deur in huis.
Kan de quad overnemen voor 1850,- eypo's maar misschien wel te mooi om waard te zijn dan (als ik hem op kenteken wil hebben).
Veel meer werk dan gedacht. Verkoper gaf aan dat ik er namelijk zo met de papieren naar de RDW kon en dat ze kijken naar het framenummer of dit overeenkomt en of hij niet geregistreerd staat als gestolen.
Maar alsnog bedankt voor je reactie!
Ja ik val misschien beetje met de deur in huis.
Kan de quad overnemen voor 1850,- eypo's maar misschien wel te mooi om waard te zijn dan (als ik hem op kenteken wil hebben).
Veel meer werk dan gedacht. Verkoper gaf aan dat ik er namelijk zo met de papieren naar de RDW kon en dat ze kijken naar het framenummer of dit overeenkomt en of hij niet geregistreerd staat als gestolen.
Maar alsnog bedankt voor je reactie!
-----
Suzuki LTZ 400 2008 (ZW/R)
Suzuki LTZ 400 2008 (ZW/R)
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
graag gedaan,de verkopende partij zal je meestal vertellen wat je wilt horen,niet anders.petervankempen schreef:Bedankt voor je reactie!
Ja ik val misschien beetje met de deur in huis.
Kan de quad overnemen voor 1850,- eypo's maar misschien wel te mooi om waard te zijn dan (als ik hem op kenteken wil hebben).
Veel meer werk dan gedacht. Verkoper gaf aan dat ik er namelijk zo met de papieren naar de RDW kon en dat ze kijken naar het framenummer of dit overeenkomt en of hij niet geregistreerd staat als gestolen.
Maar alsnog bedankt voor je reactie!
Buiten dat ik niet weet of 1850 veel voor dergelijke machine is of niet(daar zijn hier wel andere voor dei dat beter weten als ik)zou ik tegen hem zeggen:
zet hem maar kenteken en dan koop ik hem,kijken hoe snel of terugkrabbelt op zijn woorden of de prijs gaat veel omlaag.
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
Dat laatste is inderdaad ook mijn ervaring. In ieder geval heb je het oude kenteken, gelijkvormigheidsattest of certificate of conformity nodig. Even goed opletten dat er niet meer dan 15 kW op de papieren staat en dan is het invoeren inderdaad een puur administratieve handeling.petervankempen schreef:Verkoper gaf aan dat ik er namelijk zo met de papieren naar de RDW kon en dat ze kijken naar het framenummer of dit overeenkomt en of hij niet geregistreerd staat als gestolen.
Zelf heb ik quads ingevoerd uit andere EU landen, het is mij niet helemaal duidelijk waarom de procedure voor Spanje zo anders is. Dat stuk hierboven gaat over het uitvoeren uit Spanje, jouw vraag ging volgens mij over invoeren in Nederland.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 12 mei, 2014 09:41
- Locatie: Noord-Limburg
- Contacteer:
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
De verkoper heeft nogal snel geld nodig en ik heb aangegeven voor 1850 wel te komen kijken als alles in orde is. Aangezien het 225 km rijden is (van zuid naar noord) ligt het niet om de hoek.graag gedaan,de verkopende partij zal je meestal vertellen wat je wilt horen,niet anders.
Buiten dat ik niet weet of 1850 veel voor dergelijke machine is of niet(daar zijn hier wel andere voor dei dat beter weten als ik)zou ik tegen hem zeggen:
zet hem maar kenteken en dan koop ik hem,kijken hoe snel of terugkrabbelt op zijn woorden of de prijs gaat veel omlaag.
Hij is in totaal 750 gezakt, eerst wilde hij niet akkoord gaan maar na 1,5 week belde hij mij terug dat hij erover nagedacht heeft... Hij kan het zelf dus niet voormekaar krijgen om hem op kenteken te zetten (en heeft er geen verstand van)
-----
Suzuki LTZ 400 2008 (ZW/R)
Suzuki LTZ 400 2008 (ZW/R)
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
Tip: vraag vooraf een kopie van de papieren zodat je rustig kunt controleren of alles klopt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
je moet langs de spaanse RDW,anders krijg je de juiste papieren niet mee,anders is ket spaanse kenteken niet kompleet.Jazzy schreef:Dat laatste is inderdaad ook mijn ervaring. In ieder geval heb je het oude kenteken, gelijkvormigheidsattest of certificate of conformity nodig. Even goed opletten dat er niet meer dan 15 kW op de papieren staat en dan is het invoeren inderdaad een puur administratieve handeling.petervankempen schreef:Verkoper gaf aan dat ik er namelijk zo met de papieren naar de RDW kon en dat ze kijken naar het framenummer of dit overeenkomt en of hij niet geregistreerd staat als gestolen.
Zelf heb ik quads ingevoerd uit andere EU landen, het is mij niet helemaal duidelijk waarom de procedure voor Spanje zo anders is. Dat stuk hierboven gaat over het uitvoeren uit Spanje, jouw vraag ging volgens mij over invoeren in Nederland.
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
Is de eerste stap dan niet om te vragen of er een CoC of Spaans kenteken bij de quad zit?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
Ik heb dit precies zo bij de hand gehad. Die quad kon met geen enkele mogelijkheid in Nederland worden ingevoerd. Spaanse papieren had ik er allemaal bij.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
Dat was toch omdat hij meer dan 15 kW op het kenteken had? Of was dat iemand anders met een Spaanse quad?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
Nee, jij verward nu 2 quads met elkaar
Dat is een KFX400 die jij bedoelt. Die gaat overigens uiteindelijk wel op nl kenteken komen. Duurt alleen ff
Dat is een KFX400 die jij bedoelt. Die gaat overigens uiteindelijk wel op nl kenteken komen. Duurt alleen ff
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
je moet langs de spaanse RDW,anders krijg je de juiste papieren niet mee,anders is de indentiteti van het voertuig niet kompleet.Jazzy schreef:Dat laatste is inderdaad ook mijn ervaring. In ieder geval heb je het oude kenteken, gelijkvormigheidsattest of certificate of conformity nodig. Even goed opletten dat er niet meer dan 15 kW op de papieren staat en dan is het invoeren inderdaad een puur administratieve handeling.petervankempen schreef:Verkoper gaf aan dat ik er namelijk zo met de papieren naar de RDW kon en dat ze kijken naar het framenummer of dit overeenkomt en of hij niet geregistreerd staat als gestolen.
Zelf heb ik quads ingevoerd uit andere EU landen, het is mij niet helemaal duidelijk waarom de procedure voor Spanje zo anders is. Dat stuk hierboven gaat over het uitvoeren uit Spanje, jouw vraag ging volgens mij over invoeren in Nederland.
je moet een voertuig officieel uitvoeren anders lukt het niet,spanje is buiten de taal om een lastig land om voertuigen uit te halen.
Vaak had ik mooie roestvrije oldtimers die ik maar niet op kenteken kregen omdat de papieren niet klopte.was een harde les vaak,bewandel de weg zoals ik het artikel en het lukt dan wel maar is vaak een gebed zonder eind.
Re: Suzuki LTZ uit Spanje
Helder. Maar kun je aangeven hoe een compleet Spaans kenteken er dan uit ziet, welke documenten je precies moet hebben? Dan kan Peter controleren of er een compleet kenteken bij die quad zit.dutchmoose schreef:je moet langs de spaanse RDW,anders krijg je de juiste papieren niet mee,anders is de indentiteti van het voertuig niet kompleet.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700