GoPro Swivel 360° mount (How To)
GoPro Swivel 360° mount (How To)
Al een paar keer tegen gekomen, de swivel mount voor de GoPro....Mooie beelden (het is eens iets anders natuurlijk) maar te prijzig voor die aantal keren dat ik hem wil gebruiken. Besloten om hem zelf in elkaar te knutselen, ik post de How To ff als iemand het misschien ook eens wil proberen....
Dus, de benodigheden:
-pvc buis
-1 wieltje
-Rondellen
-Boutjes en moeren
-5mm boor
-Dremel/boormachine
Wieltje eruit boren:
Pvc buis (150cm) vastzetten op de houder van het wieltje. Gat boren op +-40 cm (dus NIET in het midden)
Tegengewicht maken voor op de Pvc buis...Ik had dit spul nog liggen dus gewoon gebruikt
Tegengewicht in de buis, boutje erdoor zodat er geen gewonden vallen
De GoPro met de handlebar mount
Dan krijg je dit:
Link
Link
Hopelijk dit weekend wat beter weer om ff te testen
Dus, de benodigheden:
-pvc buis
-1 wieltje
-Rondellen
-Boutjes en moeren
-5mm boor
-Dremel/boormachine
Wieltje eruit boren:
Pvc buis (150cm) vastzetten op de houder van het wieltje. Gat boren op +-40 cm (dus NIET in het midden)
Tegengewicht maken voor op de Pvc buis...Ik had dit spul nog liggen dus gewoon gebruikt
Tegengewicht in de buis, boutje erdoor zodat er geen gewonden vallen
De GoPro met de handlebar mount
Dan krijg je dit:
Link
Link
Hopelijk dit weekend wat beter weer om ff te testen
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: GoPro Swivel 360° mount (How To)
En die helm kun je weggooien.....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
klopt ja...eigen risico
- Jason McCoy
- Quad GOD
idd.
Misschien zou je dr een staartje aan kunnen maken zodat i meer in de wind valt en wat beter achter je blijft. Nu kijkt t voor t mooie te draaierig
Misschien zou je dr een staartje aan kunnen maken zodat i meer in de wind valt en wat beter achter je blijft. Nu kijkt t voor t mooie te draaierig
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Als ge snelheid maakt blijft die achter me..Had het eruit geknipt omdat het wat saai was. Hij draait bij remmen, omkeren, draai nemen...
Of 3M dubbelzijdige tape als je de helm goed wil houden
hier is nog een filmpje met een 360° swivel mount:
https://www.youtube.com/watch?v=DBi0vd6wCHg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat je tegengewicht iets te zwaar is bij jou waardoor die meer achter je filmt
https://www.youtube.com/watch?v=DBi0vd6wCHg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat je tegengewicht iets te zwaar is bij jou waardoor die meer achter je filmt
Denk dat het meer met de aerodynamica heeft te maken.
Je camera is groter als het contra gewicht en zal dus door de wind ( lees rijwind ) naar achter worden geblazen.
Denk dat je dat makkelijk kunt checken met een stukje multiplex als windvanger in het contragewicht.
Je camera is groter als het contra gewicht en zal dus door de wind ( lees rijwind ) naar achter worden geblazen.
Denk dat je dat makkelijk kunt checken met een stukje multiplex als windvanger in het contragewicht.
Wel een leuk idee om te proberen met een oude helm toch nog redelijk goed gelukt maar met een soort haaienvin als windwijzer zou hij wat stabieler zijn denk ik...
Mvg ferdi
Mvg ferdi
-
- Quadracer
Ik zou toch graag even wijzen op de veiligheid bij dergelijke helm modificaties van deze how to.
Afgezien dat het allemaal heel leuk is en een oude helm betreft verandert ge de eigenschappen van de helm door enerzijds te boren in de helm en anderzijds de bevestiging van de metalen beugel. Als ge valt zal uw helm u niet meer de nodige bescherming kunnen bieden en u een metalen houder of dito bouten je hoofd in drukken alsook mogelijk barsten/breken door de niet originele (geboorde) gaten. Denk hier dus ook even aan bij de afweging van het dragen van dergelijke mounts.
Voor de rest mooi gedaan! Top camera-standpunt!
Vraagje: hoe voelt het aan qua (nek)belasting?
Nog een handig linkje:
http://www.gospin360.com/diy.php
Tip: uitschuifbare selfiestick gebruiken?
Op bovenstaande site vond ik ook 3M Dual Lock Adhesive, lijkt me een goed alternatief voor het boren en verzekert de veiligheid bij een val?
Afgezien dat het allemaal heel leuk is en een oude helm betreft verandert ge de eigenschappen van de helm door enerzijds te boren in de helm en anderzijds de bevestiging van de metalen beugel. Als ge valt zal uw helm u niet meer de nodige bescherming kunnen bieden en u een metalen houder of dito bouten je hoofd in drukken alsook mogelijk barsten/breken door de niet originele (geboorde) gaten. Denk hier dus ook even aan bij de afweging van het dragen van dergelijke mounts.
Voor de rest mooi gedaan! Top camera-standpunt!
Vraagje: hoe voelt het aan qua (nek)belasting?
Nog een handig linkje:
http://www.gospin360.com/diy.php
Tip: uitschuifbare selfiestick gebruiken?
Op bovenstaande site vond ik ook 3M Dual Lock Adhesive, lijkt me een goed alternatief voor het boren en verzekert de veiligheid bij een val?
Yamaha Raptor 660R!
Los van het feit dat je helm idd niet veel meer waard is zijn het wel leuke 3d beelden. Weet niet of zoiets al bestaat, beste idee van Belgie/Nederland
Geen sneeuw dan maar een helmcam in elkaar freubelen
Geen sneeuw dan maar een helmcam in elkaar freubelen
Ride hard!! You only live once.......