Een vriend van mij heeft sinds kort een YFZ 450. Deze heeft hij gekocht met startprobleem. De quad start gewoon zodra je hem aanduwt. Prima geen problemen. Maar zodra je de quad elektrisch start lijkt het net of de startmotor niet hard genoeg rond kan draaien om de motor om te draaien vaak stop hij al na 1 of 2 omwentelingen.
Wat hebben wij al gedaan.
Nieuwe accu
Massa en plus punten frame motor schoon gemaakt
Gestart moet dikke kabels rechtstreeks van de accu op de startmotor
Gestart met de de booster
Bendex vervangen
Startmotor vervangen door een 2ehands.
Een een hele hoop gecontroleerd
Ook hebben wij de motor al aardig uit elkaar gehaald. Hierbij vonden wij wat gruis op de magneet van de ontsteking en iets wat leek op een tand.
Na het vinden deze tand hebben we alle tandwielen gecontroleerd behalve die van de versnellingsbak. Omdat deze perfect werkt lijkt het ons zonde om het blok hiervoor te splitsen. Er was van alle andere tandwielen er geen een die was beschadigd of afgebroken afgebroken.
Het enige wat ons raar leek was dat het net lijkt of de 2 nokkenas tandwielen schuin zitten. Ik ga er van uit dat dit normaal is maar heb hieronder een foto geplaatst om jullie te laten beoordelen.

Aangezien de accu en de bedrading uitgesloten kunnen worden beginnen we er nu aan te twijfelen of we misschien 2 defecte starters hebben. Los van de motor draaien ze wel alle bij even hard. tevens hebben we er een weggebracht naar een revisie bedrijf en deze heeft hem laten draaien en was ook van mening dat hij hard genoeg draaide.
Mocht er iemand met een yfz 450 in de buurt van Haarlem Hoofddorp wonen en bereid is zijn werkende startmotor eens om te wisselen dan staat de koffie natuurlijk warm in onze garage. Mocht er iemand nog 1 hebben liggen die 100% goed is hoor ik het ook graag.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes