Ferdi's Yamaha Raptor project

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Brammes
Quadrider
Quadrider

Re: Ferdi's Yamaha Raptor 700 project

Bericht door Brammes »

heb nooit echt in detail ernaar gekeken. Zal ik eens doen. Die op die barossa ben ik niet. Heb momenteel even geen quad, maar in de zomer gaat er zeker weer eentje komen!
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Vanmorgen nog even bezig geweest met de Raptor...
Het excentrisch gedeelte uit de achterbrug gehaald want ik kwam er achter dat de achteras lagers nodig vervangen moesten worden, de ketting zijde was aardig versleten.
Een setje All Balls Racing lagers zijn erin gekomen.
Volgens mij zaten de originele lagers van Yamaha lagers er nog in.
Wat ik raar vind is dat yamaha er voor gekozen heeft om de buitenste lagers open te laten, wat het nut daarvan is zou ik niet weten...

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de achterbrug weer gemonteerd op zijn plek samen met de schokbreker en de achteras.

Afbeelding
Afbeelding

Wat ik goed merk is dat ik de achterbrug nu heel erg mooi schoon kan houden door de dikke laag blanke lak wat er op zit, het vet of smeer veeg je er nu zo af.
Helaas heb ik vandaag geen tijd meer door andere verplichtingen anders had hij zeker op zijn wielen gestaan.
Maandag ga ik weer verder...

Nog even een bling bling foto van een van de voorwielen...
Maandag de klauw monteren en de hele handel ontluchten, dat zal ook wel een hels karweitje worden...Afbeelding

Gr ferdi
Laatst gewijzigd door ferdi op za 24 jan, 2015 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
slowco
Quadrider
Quadrider

Bericht door slowco »

Wauw Ferdi,

Als ie klaar is wil ik hem wel weer terugnemen... :wink: 8)
Ga zo door, hij wordt mooier dan hij ooit geweest is!

Groet,

Marco
kleijer
Quadrider
Quadrider

Bericht door kleijer »

Erg netjes zeg.
Mooi spuitwerk ook voor een spuitbus.
Raptor 700 2008. Verkocht.
Banshee 350 verkocht.
Raptor 700 2018 verkocht.
Raptor 700 2009 in bezit.

Renekleijer op Instagram (hier veel foto updates)
Quad team Gelderland. (Volg ons op facebook)
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Eurhm waarom ziet iedereen toch altijd op tegen dat ontluchten.
Even goed spoelen en langzaam dicht draaien terwijl je pompt en dan het je geen belletje er meer in zitten.
Ik wil het anders ook wel voor je doen. Kan ik gelijk eens zien :D
johnbanshee
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door johnbanshee »

Heb er ook nog splinter nieuwe 300 Km mee gereden grts[/quote]

Hallo Berre78 wat wil je er voor hebben....???
jim85vol
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Ferdi's Yamaha Raptor 700 project

Bericht door jim85vol »

Minyi schreef:Eurhm waarom ziet iedereen toch altijd op tegen dat ontluchten.
Even goed spoelen en langzaam dicht draaien terwijl je pompt en dan het je geen belletje er meer in zitten.
Ik wil het anders ook wel voor je doen. Kan ik gelijk eens zien :D
zou zeggen maak er een mooi topicje van met een gedetailleerde uitleg. En wat foto's en niemand heeft nog problemen :-)

@ferdi: mooi werk, hij gaat er als nieuw uitzien.
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Idd remmerij ontluchten is echt hondewerk, soms zit het mee soms zit het tegen ik moet de hele handel onluchten van voor naar achter...
Misschien valt het wel mee maar vaak valt het tegen, met een auto gaat het vaak een stukkie makkelijker.

Gr ferdi
Petito
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Petito »

Knap ferdi!

deze wil ik wel eens in het echt zien.
Berre78
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Berre78 »

johnbanshee schreef:Heb er ook nog splinter nieuwe 300 Km mee gereden grts
Hallo Berre78 wat wil je er voor hebben....???[/quote]

Heb je een pm gestuurd grts
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Kan wel een keer langs komen.
En aangezien ik er nog lang niet aan toe ben met m'n eigen quad kan ik de jouwe wel ontluchten en als het goed gaat foto's maken.
Anders kruip ik thuis weer terug in m'n hok :D
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Vandaag weer ff bezig geweest met de Raptor, ik ben gewent om aan auto's te sleutelen en ik had niet verwacht dat er nog zoveel werk in een quad zit ik ben nu een dikke week verder en hij staat weer op de grond maar het was het allemaal dubbel en dwars waard want hij is een heel stuk op geknapt!

De schokbrekers moeten nog afgesteld worden maar de wielen zitten er onder en hij staat gelukkig weer op de grond.
en de plastic kappen zitten er weer op.

Stuur zit er weer op met de rest wat op het stuur hoort, alles goed schoon gemaakt en het ziet er allemaal weer netjes en fris uit.
De grabbar zit er weer op en de kenteken verlichting weer gerepareerd want die deed het niet.
Ik ben aan heb twijfelen om de grabbar misschien helemaal weg te laten want zonder die beugel staat het ook supergaaf!
Maar ik heb die grabbar waarschijnlijk nog nodig voor als ik de quad achter het huis wil rijden en misschien de draai niet kan maken...

Binnenkort maar even nieuwe knipperlichten kopen want die zijn inwendig in staat van ontbinding door het water wat er in heeft gestaan.
Ook wil ik er nieuwe spiegels op hebben en dan staat hij er weer mooi bij.

Hierbij een foto van de voorkant,morgen een foto van de achterkant...
Als het goed is zit er nu een 2+2 as onder en ik heb vandaag spoorverbreders van 45mm gemonteerd en hij staat leuk breed maar nog niet breed genoeg maar dat moet met de tijd maar komen eerst maar ff wat geld sparen.

Morgen ben ik toe aan het ontluchten van de remmerij, de hoofdremcilinder van de voetenrem zit weer op zijn plek maar ik ben nog op zoek naar een foto hoe het origineel hoort te zitten want op een of andere manier mis ik denk ik een trekveer en een remlicht schakelaar,dus vanavond even speuren op internet en anders morgen ff naar de plaatselijke motorzaak daar staan nog 3 raptors dan kan ik precies zien wat ik mis...

AfbeeldingAfbeelding

Gr ferdi
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

Staat netjes zo (y), niet extreem laag en wel mooi breed op t spoor en de bandjes
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
mili
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door mili »

mooi resultaat :buig:
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Gisteren nog een dagje bezig geweest met de Raptor...

Ik heb zo hier en daar de kabels van de knipperlichten wat netter weg gewerkt en het stripje waar de achterste knipperlichten aan zat gemonteerd een heel stuk in gekort.

Je keek zo tegen een aluminium stripje aan wat met krimpkous was ingewikkeld en dat zag er niet uit vond ik zelf.
Maar dat zal ongetwijfeld verplicht zijn geweest bij de rdw om hem te laten keuren voor de wegtoelating ivm de wettelijke afstand tussen de knipperlichten.

Dit stripje heb ik eraf gehaald en er een nieuwe voor gemaakt en dat ziet er een stuk beter uit vind ik zelf.
Op dit moment moet ik nog even gebruik maken van deze knipperlichten in de toekomst zal ik er nieuwe led knipperlichten op monteren...

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Ook was ik nieuwsgierig hoe het eruit zou zien als de quad nog lager zou worden :)
Dus ik heb ff die dunnere voorspannings veer weg gelaten om te kijken hoe ver die nog zou gaan zakken...

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Hij is nog een best stukje gezakt maar nu zie je duidelijk dat de wielen er schuin onder staan / \ (op de foto niet duidelijk te zien), bij een setje full flights zou je dit spoor heel erg mooi kunnen regelen maar helaas heb ik de originele a-armen nog dus kan ik hier niks aan verstellen...
Dus morgen die veren er maar weer onder zetten en zorgen dat de a-armen weer horizontaal staan dan staan de wielen ook weer aardig rechtop...

Morgen ga ik een nieuw voortandwiel monteren en een nieuwe ketting.
Ik heb vandaag een nieuwe goud kleurige X-ring ketting binnen gekregen die hem vast heel erg goed gaat staan.

Afbeelding

Ook is morgen de uitlaat aan de beurt de voorpijpen zijn lichtjes verroest maar de originele demper is flink verroest.
Dus alles ff ontroesten en in de hittebestendige verf zetten dan ziet het er hopelijk weer een beetje aantoonbaar uit.
Ik wil er graag een dual uitlaat onder hebben van Dmc en dan de Big 3 kit maar eerst de as en a-armen want deze hobby begint aardig duur te worden ;)

Gr Ferdi
Plaats reactie