Ferdi's Yamaha Raptor project
- Paul Snip
- Quad Master
- Contacteer:
Re: Ferdi's Yamaha Raptor 700 project
Die goedkope Chineze led dingen blijven niet zo lang heel vaak. Je kunt ze wel kopen, maar dan moet je ze gelijk uitelkaar slopen en helemaal vol transparante kit doen (1 for all transparant). Anders zijn ze zo stuk getrild. Het "originele" Raptor achterlicht is er volgens mij ook in een Led-uitvoering.
- yamahakoppel
- Quad GOD
als je die chinese R1 achterlicht plaats op een raptor 700 valt de levens duur redelijk mee, omdat het licht wat flexibel ophangt en dus de trillingen wat opgevangen worden
het probleem van kapot trillen krijg je als je die zelfde lamp op een zelfgemaakte beugel hangt op een andere quad maar als je dan enkel weg gebruik hebt valt het ook nog mee en voor de prijs wat je ze op ebay vind kun je ze al 3 keer vervangen voor de prijs van een origineel achterlicht
het probleem van kapot trillen krijg je als je die zelfde lamp op een zelfgemaakte beugel hangt op een andere quad maar als je dan enkel weg gebruik hebt valt het ook nog mee en voor de prijs wat je ze op ebay vind kun je ze al 3 keer vervangen voor de prijs van een origineel achterlicht
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Ok ik zal eens op zoek gaan, ik ben ze nog niet tegen gekomen op de Amerikaanse ebay...
Gr ferdi
Gr ferdi
Ik heb zo een chinees achterlicht (R1) op de banshee. Ben er mee offroad geweest en spuit hem af met de hoge druk. Na 2 jaar is er nig niks aan. Op ebay wereldwijd zoeken, ze kosten 13€ ofzo
- Paul Snip
- Quad Master
- Contacteer:
Ik had het meer over de Chineze knipperlichten gecombineerd met achterlicht en remlicht. Deze trillen kapot, behalve als je ze vol transparante kit spuit. Dan komt er ook geen vocht meer in. En je ziet er achteraf niks van.
Van het R1 achterlicht weet ik het niet.
Van het R1 achterlicht weet ik het niet.
Ik kijk altijd op ebay.com ik neem aan dat deze wereldwijd zoekt, of is dit de Amerikaanse ebay?JdmhatchR schreef:Ik heb zo een chinees achterlicht (R1) op de banshee. Ben er mee offroad geweest en spuit hem af met de hoge druk. Na 2 jaar is er nig niks aan. Op ebay wereldwijd zoeken, ze kosten 13€ ofzo
Gr. Ferdi
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat kun je aanklikken zelf he. Als je ebay.nl gebruikt kun je zowiezo aangeven waar je wilt zoeken
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Vandaag nog even bezig geweest met de Raptor...
Kentekenplaat houder gemaakt van aluminium strip en is mooi geworden vind ik zelf...
Zoals je ziet staan beide stripjes niet haaks t.o.v de plaat iets naar elkaar toe, dat hoort zo omdat de onderkant van de plastic kap ook schuin naar elkaar toe loopt...
Vandaag heel ff een klein proef ritje gemaakt op het plein bij mijn garage en hij rijd geweldig lekker.
Ik ben er de straat nog niet mee op geweest dat ga ik aankomende week doen maar helaas niet met deze velgen ivm het strooizout wat er nog ligt van de afgelopen dagen en daar worden de velgen niet mooier van...
Toen ik vanmiddag thuis kwam lag er nog een pakketje voor mij klaar van quadtuning, en daar zat mijn bestelde voorbumper in.
Dus aan het eind van de middag nog even snel terug gegaan om hem te monteren
Ik vind de aluminium GYTR Bumper ook wel gaaf maar ik vind de zwarte kleine bumper ook erg gaaf staan, nu lijkt de quad nog breder en de knipperlichten zijn nu ook beter zichtbaar...
De aluminium GYTR Heelguards gaan er ook af, ik vind die aluminium bakken net iets te lomp en je kan ze slecht schoon houden omdat er vuil en water in de hoeken blijft liggen en het aluminium snel gaat oxideren.
Ook vind ik het laswerk van Yamaha er niet uit zien, ik ben zelf pijplasser van beroep en laswerk valt in mijn ogen al heel snel op.
Er komen originele zwarte heelguards op totdat mijn portemonnee het toe laat om nerfbars te kopen die in een geheel zijn met de heelguards...
En hier nog een foto van de achterzijde met kentekenplaat.
De kentekenplaat zit nog niet vastgeklikt in de houder omdat er nog een nieuwe kentekenplaat gemaakt moet worden aankomende maandag, er komt een nieuwe op omdat hier een paar gaten in zitten en dat ziet er niet mooi uit..
De uitlaat heb ik er nu onder vandaan gehaald maar ik had geen tijd meer om hem te ontroesten en te spuiten, dus maandag dan maar...
Ik ben nu exact 2 weken verder en ik heb er elke dag wat aan gedaan, soms een hele dag en s' avonds nog een paar uurtjes en soms een halve dag maar nu is hij wel zo'n beetje geworden wat ik graag wou op een paar kleine dingen na maar dat komt allemaal nog wel...
Gr. Ferdi
Kentekenplaat houder gemaakt van aluminium strip en is mooi geworden vind ik zelf...
Zoals je ziet staan beide stripjes niet haaks t.o.v de plaat iets naar elkaar toe, dat hoort zo omdat de onderkant van de plastic kap ook schuin naar elkaar toe loopt...
Vandaag heel ff een klein proef ritje gemaakt op het plein bij mijn garage en hij rijd geweldig lekker.
Ik ben er de straat nog niet mee op geweest dat ga ik aankomende week doen maar helaas niet met deze velgen ivm het strooizout wat er nog ligt van de afgelopen dagen en daar worden de velgen niet mooier van...
Toen ik vanmiddag thuis kwam lag er nog een pakketje voor mij klaar van quadtuning, en daar zat mijn bestelde voorbumper in.
Dus aan het eind van de middag nog even snel terug gegaan om hem te monteren
Ik vind de aluminium GYTR Bumper ook wel gaaf maar ik vind de zwarte kleine bumper ook erg gaaf staan, nu lijkt de quad nog breder en de knipperlichten zijn nu ook beter zichtbaar...
De aluminium GYTR Heelguards gaan er ook af, ik vind die aluminium bakken net iets te lomp en je kan ze slecht schoon houden omdat er vuil en water in de hoeken blijft liggen en het aluminium snel gaat oxideren.
Ook vind ik het laswerk van Yamaha er niet uit zien, ik ben zelf pijplasser van beroep en laswerk valt in mijn ogen al heel snel op.
Er komen originele zwarte heelguards op totdat mijn portemonnee het toe laat om nerfbars te kopen die in een geheel zijn met de heelguards...
En hier nog een foto van de achterzijde met kentekenplaat.
De kentekenplaat zit nog niet vastgeklikt in de houder omdat er nog een nieuwe kentekenplaat gemaakt moet worden aankomende maandag, er komt een nieuwe op omdat hier een paar gaten in zitten en dat ziet er niet mooi uit..
De uitlaat heb ik er nu onder vandaan gehaald maar ik had geen tijd meer om hem te ontroesten en te spuiten, dus maandag dan maar...
Ik ben nu exact 2 weken verder en ik heb er elke dag wat aan gedaan, soms een hele dag en s' avonds nog een paar uurtjes en soms een halve dag maar nu is hij wel zo'n beetje geworden wat ik graag wou op een paar kleine dingen na maar dat komt allemaal nog wel...
Gr. Ferdi
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ga je zo rijden met die voorveren? Zonder de hulpveer bedoel ik? Heb je in de gaten dat als je veer helemaal uit de vering komt je cupjes van je spiraal er tussenuit pleuren en jij keihard op je plaat gaat?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Nee die hulpveertjes komen er wel weer onder hoorJason McCoy schreef:Ga je zo rijden met die voorveren? Zonder de hulpveer bedoel ik? Heb je in de gaten dat als je veer helemaal uit de vering komt je cupjes van je spiraal er tussenuit pleuren en jij keihard op je plaat gaat?
Ik had ze er van de week even onder vandaan gehaald om te kijken hoe laag hij ongeveer gaat worden met de verlagingsblokjes er onder die ik binnenkort binnen krijg, ik verwacht dat hij ongeveer zo laag word zoals hij nu op de veren staat...
Zonder die hulpveren is het idd linke boel want die cupjes kunnen er idd zo uitvallen als je bijvoorbeeld een wheelie wilt maken of over een drempel vliegt
Gr ferdi
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ja idd, dat bedoel ik. Tijdje geleden was dr hier iemand waar alles zelfs met hulpveren helemaal scheef stond
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Dikke plus punten voor je bumper.
Origineel staat erg goed
Origineel staat erg goed
Raptor 700 2008. Verkocht.
Banshee 350 verkocht.
Raptor 700 2018 verkocht.
Raptor 700 2009 in bezit.
Renekleijer op Instagram (hier veel foto updates)
Quad team Gelderland. (Volg ons op facebook)
Banshee 350 verkocht.
Raptor 700 2018 verkocht.
Raptor 700 2009 in bezit.
Renekleijer op Instagram (hier veel foto updates)
Quad team Gelderland. (Volg ons op facebook)
Het schijnt zelfs zo te zijn dat die hulpveren bovenin gemonteerd moeten worden, ik heb ze ook wel eens gezien dat die dunne hulpveren onderin gemonteerd zaten...Jason McCoy schreef:Ja idd, dat bedoel ik. Tijdje geleden was dr hier iemand waar alles zelfs met hulpveren helemaal scheef stond
Ik weet niet wat het verschil is maar dat werd mij verteld door quadtuning dat die boven hoort te zitten...
Gr ferdi
Kan me voor stellen dat als je wat hard over een drempel ( of vluchtheuvel ) knalt dat die hulpveer niet genoeg kracht heeft om het extra gewicht van de daadwerkelijke veer te dragen.
Als ie boven zit hoeft ie niks te dragen en kan ie het waarschijnlijk iets beter op spanning houden als je plotseling los komt.
Als ie boven zit hoeft ie niks te dragen en kan ie het waarschijnlijk iets beter op spanning houden als je plotseling los komt.
- yamahakoppel
- Quad GOD
Hangt uw kentekenplaat niet gevaarlijk kort op uw remklauw als uw quad volledig inveert hangt hem erop
Als je hem vanvoor zo laag wilt moet je vanachter ook nog zakken hij gaat zenuwachtig reageren in deze positie
Als je hem vanvoor zo laag wilt moet je vanachter ook nog zakken hij gaat zenuwachtig reageren in deze positie
Groetjes Kris