Quad rijder Limburg
Quad rijder Limburg
Hi allemaal,
Ik wil me even voorstellen. Mijn naam is Alain en ik kom uit Nieuwstadt in Limburg. Sinds kort de trotse bezitter van een Suzuki LTZ400 uit 2004. Niet de nieuwste quad maar nog een goede staat. Aangezien ik helemaal nieuw ben in de quad wereld leek dit mij een geschikte quad om mee te beginnen. Ik heb nu een aantal keren gereden maar het is lastig om goede (legale) off-road paden te vinden. Ook het schakelen moest ik nog even onder de knie krijgen. Technisch gezien heb ik wat ervaring met auto's en vooral Amerikaanse oldtimers. Quads nog niet zoveel
Ik liep vandaag tegen een interessant probleempje aan, namelijk dat ik ineens helemaal zonder benzine stond. Niet zo handig midden in het veld. Gelukkig waren de hulptroepen snel gearriveerd. Ik heb hier ook meteen een vraag over. De benzine kraan heeft 3 standen: normaal, reserve en prime. Nu weet ik wat ze doen maar ik krijg de kraan niet op normaal. Hij gaat niet verder dan reserve. De andere kant op krijg ik hem wel op prime en zelfs nog een kwartslag verder. Dit klopt dus niet helemaal en het lijkt mij dat er iets niet goed gemonteerd is. Hierbij een foto van de huidige situatie. Misschien hebben jullie suggesties.
Ik ben ook aan het kijken wat voor gereedschap en onderhoudsmaterialen ik nog nodig heb. Ik heb kettingspray en natuurlijk de normale materialen zoals dopsleutels. Ik wil nog een vetspuit kopen. Maar zijn er nog andere dingen die ik zou moeten hebben?
Als laatste (veel vragen ik weet het) zou ik graag een goede online onderdelen leverancier willen weten waar ik onderdelen kan bestellen. Wil in ieder geval de lagers van de voorwielen vervangen en waarschijnlijk ook een deel van de stuurinrichting. Zitten op beide wat speling. Hierbij een foto van het stuurgedeelte.
Alvast bedankt voor alle genomen moeite!
Ik wil me even voorstellen. Mijn naam is Alain en ik kom uit Nieuwstadt in Limburg. Sinds kort de trotse bezitter van een Suzuki LTZ400 uit 2004. Niet de nieuwste quad maar nog een goede staat. Aangezien ik helemaal nieuw ben in de quad wereld leek dit mij een geschikte quad om mee te beginnen. Ik heb nu een aantal keren gereden maar het is lastig om goede (legale) off-road paden te vinden. Ook het schakelen moest ik nog even onder de knie krijgen. Technisch gezien heb ik wat ervaring met auto's en vooral Amerikaanse oldtimers. Quads nog niet zoveel
Ik liep vandaag tegen een interessant probleempje aan, namelijk dat ik ineens helemaal zonder benzine stond. Niet zo handig midden in het veld. Gelukkig waren de hulptroepen snel gearriveerd. Ik heb hier ook meteen een vraag over. De benzine kraan heeft 3 standen: normaal, reserve en prime. Nu weet ik wat ze doen maar ik krijg de kraan niet op normaal. Hij gaat niet verder dan reserve. De andere kant op krijg ik hem wel op prime en zelfs nog een kwartslag verder. Dit klopt dus niet helemaal en het lijkt mij dat er iets niet goed gemonteerd is. Hierbij een foto van de huidige situatie. Misschien hebben jullie suggesties.
Ik ben ook aan het kijken wat voor gereedschap en onderhoudsmaterialen ik nog nodig heb. Ik heb kettingspray en natuurlijk de normale materialen zoals dopsleutels. Ik wil nog een vetspuit kopen. Maar zijn er nog andere dingen die ik zou moeten hebben?
Als laatste (veel vragen ik weet het) zou ik graag een goede online onderdelen leverancier willen weten waar ik onderdelen kan bestellen. Wil in ieder geval de lagers van de voorwielen vervangen en waarschijnlijk ook een deel van de stuurinrichting. Zitten op beide wat speling. Hierbij een foto van het stuurgedeelte.
Alvast bedankt voor alle genomen moeite!
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: Quad rijder Limburg
Je krijgt de benzine kraan op reserve 1 kwartslag verder prime en de volgende slag is normaal. Heeft maar 3 standen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Toeschouwer
Welkom
Weer iemand van het mooie zuiden
Vetspuit heb ik toen bij dirix in born gehaald kost maar paar euro.
Verder kwa materiaal valt allemaal wel mee. met de standaard garage uitrusting kom je al een heel end.
Onderdelen kan je idd online bestellen. zelf ga ik altijd naar mv quadparts in konigsbosch
Is vanuit nieuwstadt paar min. En kan je de onderdelen meteen mee nemen.
Fijne kerel daar en goede service!!
Weer iemand van het mooie zuiden
Vetspuit heb ik toen bij dirix in born gehaald kost maar paar euro.
Verder kwa materiaal valt allemaal wel mee. met de standaard garage uitrusting kom je al een heel end.
Onderdelen kan je idd online bestellen. zelf ga ik altijd naar mv quadparts in konigsbosch
Is vanuit nieuwstadt paar min. En kan je de onderdelen meteen mee nemen.
Fijne kerel daar en goede service!!
Hi,yamahakoppel schreef:Je krijgt de benzine kraan op reserve 1 kwartslag verder prime en de volgende slag is normaal. Heeft maar 3 standen
Maar als ik een kwartslag verder ga dan prime dan wijst het kraantje naar beneden. Dat lijkt mij toch niet te kloppen. Zeker omdat ik nu niet verder kom dan reserve en het blijkt dus dat ik dan mijn tank in een keer leeg kan rijden.
Grt.
Alain
- DriveandgoSR
- Quadfanaat
Zit het draai knopje wel goed. Misschien even loshalen en kwartslag verder terug monteren
Dat kan ik doen, maar dat verklaard nog niet waarom ik ineens zonder benzine stond.DriveandgoSR schreef:Zit het draai knopje wel goed. Misschien even loshalen en kwartslag verder terug monteren
- DriveandgoSR
- Quadfanaat
Misschien had je em op prime of on staan terwijl hij dus op reserve stond doordat het draaidopje niet op de goede manier terug geplaatst was . En dan zou je je tank dus leeg kunnen rijden.
Welkom op het forum, Alain!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
Als je twijfelt over je benzine kraan . Rij op de zaterdag ff naar konigsbosch.
Die kerel weet er alles vanaf. Is altijd beter als weer zonder te komen staan
Ga ik doen! Laat ik hem ook meteen kijken naar de rest. Bedankt!stefesmarc schreef:Als je twijfelt over je benzine kraan . Rij op de zaterdag ff naar konigsbosch.
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
hey,
Naar onder is open naar rechts is op prime en naar boven is reserve, je tank werkt met een vacuum, dit houd in dat, als je kraantje op ON staat en RES dat er geen benzine uit komt als je slangetje er af trekt, zet je hem op prime (pri) dan loopt de benzine gewoon door, dit is er voor om je vlotterkamer te vullen, voor de rest nergens voor.
Voor de rest haal ik ook altijd alles bij marc in koningsbosch, ik kom van de anderen kant van het zuiden, en doe voor mensen hier uit de buurt de onderhoud reperatie en revisie uitvoeren.
Zou je ooit hulp nodig hebben kun je me altijd een bericht sturen
Naar onder is open naar rechts is op prime en naar boven is reserve, je tank werkt met een vacuum, dit houd in dat, als je kraantje op ON staat en RES dat er geen benzine uit komt als je slangetje er af trekt, zet je hem op prime (pri) dan loopt de benzine gewoon door, dit is er voor om je vlotterkamer te vullen, voor de rest nergens voor.
Voor de rest haal ik ook altijd alles bij marc in koningsbosch, ik kom van de anderen kant van het zuiden, en doe voor mensen hier uit de buurt de onderhoud reperatie en revisie uitvoeren.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Hey Alain,
Welkom en veel rij plezier. Om nog ff reclame te maken, ga ook altijd naar mv.
Welkom en veel rij plezier. Om nog ff reclame te maken, ga ook altijd naar mv.
Ride hard!! You only live once.......
Dus het kraantje kan helemaal niet naar links staan? Ik dacht dit omdat daar "Fuel" bij staat. Zal eens kijken of ik "ON" ook kan vinden.sjmallie94 schreef:hey,
Andere vraag: heb dit weekend een takje in mijn voorband gekregen en ook gezien dat ik in een achterwiel een dikke spijker heb zitten. Kunnen off-road banden voor een quad ook gemaakt worden met een propje?
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Hallo, nee dezen kan niet naar links.
Ja ik had ook een prop in de crossband zitten, en is niet lek gegaan. banden zijn nu versleten, zitten ondertussen al anderen op
Ja ik had ook een prop in de crossband zitten, en is niet lek gegaan. banden zijn nu versleten, zitten ondertussen al anderen op
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Suzuki my way of life