tandwielverhouding aangepaste 660

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Sander0691
Toeschouwer
Toeschouwer

tandwielverhouding aangepaste 660

Bericht door Sander0691 »

Hoi allemaal.

Ik ben een tijd weg geweest maar ik heb een vraag die ik niet beantwoord kan vinden. Ik heb een raptor 660 die ik vorige winter helemaal opnieuw heb opgebouwd. Van spuiten tot blok revisie alles heeft eraan moeten geloven. Mijn blok heb ik uit laten boren van 660 naar 700cc, nicasil laag erin en een hoge druk zuiger. Ook zit er een stage 1 nokkenas in, luchtinlaat is uitgeboord en er zit een yoshimura uitlaat op van voor tot achter.

Dit is wat ik tot nu toe gedaan heb. Nu wil ik alleen nog een k&n luchtfilter bestellen en dan nog een keer naar Tovami in Goes (deze is mij aangeraden) om de carburateur aan te passen en af te stellen. nu is mijn vraag: wat vinden jullie hier van en wat zouden jullie anders gedaan hebben of wat zouden jullie nog doen. En wat zou de beste tandwielverhouding zijn om hem gruwelijk te laten trekken? Volgens mij heb ik er nu 38/16 op liggen en ben daarmee erachter gekomen dat een kleinere achter eigenlijk niet te doen is.

Alvast bedankt voor de reacties !!!
Minyi
Quadrider
Quadrider

Re: tandwielverhouding aangepaste 660

Bericht door Minyi »

Ik had eigenlijk een stage 2 nokkenas erin gezet. Stage 1 is vooral voor de lage toeren.

Tandwielverhouding is ( denk ik ) erg persoonlijk. De een heeft een erg kleine vertraging erin voor een hogere topsnelheid met minder toeren en de ander wil schakelen als een gek en elke versnelling op de achterwielen gegooid worden.

En over dat achter tandwiel. Daar kun je wel een kleiner tandwiel op zetten maar dan moet je de hub aanpassen, of zo'n kit nemen waar een kleinere hub bij zit.
Plaats reactie