hallo, me even voorstellen. Raptor 700 Update
Hallo ik ben Dylan ik ben 23 jaar en ben van rekkem, west vlaanderen
Mijn liefde voor quads begon op mijn 12de verjaardag een 125 cc kawasaki quadje. Die heb ik tot mijn 16 gehad samen met een 175cc dirt bike toen beide verkocht en een yamaha blaster 200cc 2 tact was zalig om er mee te rijden met die 6 korte versnellingen. Heb er ook op men 18de 1 jaar op baan mee gereden. Dan heb ik daarop een suzuki ltr450 gekocht was echt een moordmachine reed tegen de 150km/h. Maar door de hoge onderhoudskosten toch met spijt verkocht.
Heb sinds kort terug een quad gekocht een raptor 700 van eind 2013, heeft minder dan 3000 km en stond volledig origineel --> dus niet aan geprutst. en ook enkel mee op de baan gereden. Geen steenslag op chasis te besporen . enkel zaten er al spoorverbreders op.
ondertussen heb ik een trial tech endurance II km teller gekocht
nerf bars silver tec
ART alu tankdop
Pro armor kill switch
Moose racing blauwe handvaten
moose racing stuurdemper
Moose racing shifter
set 4 nieuwe cross banden op origenele velgen
radiator xwd alu bescherm grill En alu bodemplaat
k&n race -luchtfilter kit
Nieuwe tandwielen 15-36 + chain ( vroeger 14-38)
Garmin zumo340lm offroad gps
Yoshimura rs2 volledige lijn
Straat velgen setje 255 achter 195 voor
ik wil altijd wel eens gaan toeren of crossen ik werk in 3 ploegen dus als ik de vroegen of nacht heb kan ik in de week ook gaan rijden.
groetjes
Mijn liefde voor quads begon op mijn 12de verjaardag een 125 cc kawasaki quadje. Die heb ik tot mijn 16 gehad samen met een 175cc dirt bike toen beide verkocht en een yamaha blaster 200cc 2 tact was zalig om er mee te rijden met die 6 korte versnellingen. Heb er ook op men 18de 1 jaar op baan mee gereden. Dan heb ik daarop een suzuki ltr450 gekocht was echt een moordmachine reed tegen de 150km/h. Maar door de hoge onderhoudskosten toch met spijt verkocht.
Heb sinds kort terug een quad gekocht een raptor 700 van eind 2013, heeft minder dan 3000 km en stond volledig origineel --> dus niet aan geprutst. en ook enkel mee op de baan gereden. Geen steenslag op chasis te besporen . enkel zaten er al spoorverbreders op.
ondertussen heb ik een trial tech endurance II km teller gekocht
nerf bars silver tec
ART alu tankdop
Pro armor kill switch
Moose racing blauwe handvaten
moose racing stuurdemper
Moose racing shifter
set 4 nieuwe cross banden op origenele velgen
radiator xwd alu bescherm grill En alu bodemplaat
k&n race -luchtfilter kit
Nieuwe tandwielen 15-36 + chain ( vroeger 14-38)
Garmin zumo340lm offroad gps
Yoshimura rs2 volledige lijn
Straat velgen setje 255 achter 195 voor
ik wil altijd wel eens gaan toeren of crossen ik werk in 3 ploegen dus als ik de vroegen of nacht heb kan ik in de week ook gaan rijden.
groetjes
Laatst gewijzigd door Gizze op zo 03 mei, 2015 12:14, 11 keer totaal gewijzigd.
hallo, me even voorstellen. Raptor 700
Vorige suzuki ltr sold
Yoshimura RS5 knalpot
Vervangen door FMF powercore
Yoshimura RS5 knalpot
Vervangen door FMF powercore
- sanderghielen
- Toeschouwer
Re: hallo, me even voorstellen. Raptor 700 Update
Hee Dylan! Welkom, merk je veel verschil op tussen de raptor en de Ltr450 op zowel de crossbaan als op de weg?
Wel nu heb ik nog maar eens juist wat test ritjesmet de 700 achter de rug heb van vandaag mijn verzekering en nummerplaatsanderghielen schreef:Hee Dylan! Welkom, merk je veel verschil op tussen de raptor en de Ltr450 op zowel de crossbaan als op de weg?
Mijn ltr450 die ik had was een raptor killer top snelheid 150 hij was volledig geprepareerd. Cherry bomb (chip) van yoshimura
Volledige yoshimura Rs5 lijn sport luchtfilter kit en enkele keren volledig geriviseerd geweest kost echt veel geld om met een 450 te rijden.er een kopen is 1 maar hem onderhouden ... Om de 100 uur nieuwe piston en om de 25h nieuwe olie van 19€ de liter omde 2jaar versnellingsbak revisie (2000€ slechte geval bij vernieuwing alle versnellingen)
Maar ik had 2 maten met raptors 700 van 2008 vollig getund en die konden zelfs niet mee uitijndelijk kon 1 maat met dubbele barkers uitlaat. En powwer comander enz.. Me net bijhouden
Een 450 is en blijft leuker rijden vindik maar met wat aanpassingen aan een 700 zodat ie toch 140 loopt ik rij graag eens 120 voor langere stukken nu zit ie aan 120 tegen de begrenzer....
De 700 die ik nu heb loopt max120 denkik heb nog werk aan de boeg
Wel geweldig koppel. Dit weekend steek ik me sportluchtfilter hopelijk voel ik al wat verschil
- sanderghielen
- Toeschouwer
Heb je ook ervaring op de crossbaan, want ik heb zelf t gevoel dat een raptor snel wil kantelen door zijn zwaartepunt. En omdat een 450 toch echt gemaakt is voor de cross zou je daar grote verschillen in moeten merken lijkt me. Dus ben benieuwd wat jou ervaring hiermee is!
Ik heb een standaard raptor 700 se uit 2008 en wil ook wat extra kracht voor tijdens het crossen. Is een andere filter dan ook jou aanrader?
Ik heb een standaard raptor 700 se uit 2008 en wil ook wat extra kracht voor tijdens het crossen. Is een andere filter dan ook jou aanrader?
Ja een 450 is zowieso stabieler en dat gevoel van kunnen blijven doortrekken is supper. Heb het gevoel nu met de 700 dat je heev veel power hebt tijdens het rap kort schakelen maar zit rap aan die lompe 120...bij mijn ltr reed ik dat in 4 de
Als je gewoon voor fun gaat gaan crossen zou ik zeggen blijf bij een 700 als je echt tijden enzo wil rijden. Kun je een 450 niet bijhouden zeker op parcour
Heb ne maat me ne yamaha 450 die hij nieuw gekocht heeft en die reed standaard met ander uitlaatje en luchtfilter 130-140 hij kon me net niet bijhouden
Dit weekend steek in mijn k&n race filter. Waar ik hem gekocht had stond een test met een buis en een ping pong balletje en een klein ventilatortje erop hij legde hem aan met een k&n raceluchtfilter en het balletje vloog omhoog tot de bovenkant van de buis. Dan plaatste hij er een standaard filter kn en het balletje vloog maar 5 cm ofzo terwijl met de race filter het zeker 30 cm vloog
Denk dus wel dat het wat inpakt heeft
Als je gewoon voor fun gaat gaan crossen zou ik zeggen blijf bij een 700 als je echt tijden enzo wil rijden. Kun je een 450 niet bijhouden zeker op parcour
Heb ne maat me ne yamaha 450 die hij nieuw gekocht heeft en die reed standaard met ander uitlaatje en luchtfilter 130-140 hij kon me net niet bijhouden
Dit weekend steek in mijn k&n race filter. Waar ik hem gekocht had stond een test met een buis en een ping pong balletje en een klein ventilatortje erop hij legde hem aan met een k&n raceluchtfilter en het balletje vloog omhoog tot de bovenkant van de buis. Dan plaatste hij er een standaard filter kn en het balletje vloog maar 5 cm ofzo terwijl met de race filter het zeker 30 cm vloog
Denk dus wel dat het wat inpakt heeft
- yamahakoppel
- Quad GOD
Iedereen steekt maar een K&N filter hij laat inderdaad meer lucht door maar ook meer vuil zelfs met outerwear laat hij meer vuil door. Een geoliëd mouse filter is beter twin air zijn goede filter en laten ook meer lucht door dan origineel
Gij kent sixman ook blijkbaar toffe gast hij komt af en toe eens een rit in limburg maken altijd lachen en plezier met sixman
Als je luchtfilter veranderd moet je ook brandstof mengsel veranderen en als je hem meer lucht en brandstof geedt moet je uitlaat ook veranderen voor alles sneller af te voeren dus de BIG3 gelijk ze zeggen
Gij kent sixman ook blijkbaar toffe gast hij komt af en toe eens een rit in limburg maken altijd lachen en plezier met sixman
Als je luchtfilter veranderd moet je ook brandstof mengsel veranderen en als je hem meer lucht en brandstof geedt moet je uitlaat ook veranderen voor alles sneller af te voeren dus de BIG3 gelijk ze zeggen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Er komt deze zomer een volledige yoshimura rs2 uitlaatlijn op .
Moet ik dan nog een powercommander kopen ofniet? Bij quadfun zeggen ze dat een een raptor700 zichzelf automatich wat bij regelt en dat dit niet noodzakelijk is een powercommander.
Hulp plz
Ook rij ik nu met gewone tandwielen maar topsnelheid is max 120
Ga binnen maand 15-36 plaatsen (nu 14-38)
Volgende maand koop ik me ook setje baanvelgen
De k&n luchtfilter zit er nu al op maar voel niet echt verschil.
Nog origenele uitlaatlijn zonder db killer
Ja met Dimi heb er ook mooie tijden mee beleefd met de 450
hij woont in de buurt vanme als hij niet verhuist is teminste.
ga hem dan nog eens bezoeken om een toerke te gaan doen
Moet ik dan nog een powercommander kopen ofniet? Bij quadfun zeggen ze dat een een raptor700 zichzelf automatich wat bij regelt en dat dit niet noodzakelijk is een powercommander.
Hulp plz
Ook rij ik nu met gewone tandwielen maar topsnelheid is max 120
Ga binnen maand 15-36 plaatsen (nu 14-38)
Volgende maand koop ik me ook setje baanvelgen
De k&n luchtfilter zit er nu al op maar voel niet echt verschil.
Nog origenele uitlaatlijn zonder db killer
Ja met Dimi heb er ook mooie tijden mee beleefd met de 450
hij woont in de buurt vanme als hij niet verhuist is teminste.
ga hem dan nog eens bezoeken om een toerke te gaan doen
Pro armor kill switch besteld
Weekendje ardennen
Laatst gewijzigd door Gizze op di 07 apr, 2015 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
ziet er goed uit, lekker gecrosst?
ook een kapje van je knipperlicht verloren zie ik
Ja idd heb zondag toch paar keer goed schrik gehad met te geweldig uit bochten komen met afgronden van 20-30m offroad....Minyi schreef:ziet er goed uit, lekker gecrosst?
En wat krassen linksachter van takken... Maarja ik heb geen quad gekocht om nettjes op de baan te blijven rijden
Mss dat ik met licht schuurpapier de krassen wat kan wegwrijven er zitten er paar diepere in.
Ik ga ongeveer 1 weekend per maand max 2 naar de ardennen vanaf nu tot september
Als er iemand goesting heeft om samen in de streek van houyet, han-sur-lesse en tal van andere dorpjes te gaan crossen en wat te toeren in de streek.
Laat het me zeker weten
Grtz
Nieuwe velgjes & tandwielset 15-36
Laatst gewijzigd door Gizze op zo 03 mei, 2015 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.