Suzuki LTZ400 start niet - hulp gezocht aub

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
trotol
Toeschouwer
Toeschouwer

Suzuki LTZ400 start niet - hulp gezocht aub

Bericht door trotol »

Hallo,

Ik heb voorbije zaterdag tweedehands quad gekocht, ltz 400, uit 2005 bij MCG racing in Maaseik.
Hij startte daar ter plaatse verschillende keren heel goed, niks speciaals te merken maar na paar keer te herstarten gaf hij te weinig batterij. We dachten en de winkel verzekerde ons dat dit kwam doordat de quad lang heeft stilgestaan.
Voorbije nacht is de batterij opgeladen en gecontroleerd op spanning en batterij werkt ook nog voor 75%
Vandaag met blije verwachting batterij teruggeplaatst en goed aangesloten maar de quad startte niet.
Als men de sleutel helemaal naar rechts draaide deed hij helemaal niks, enkel in middenstand/gloeistand gaf hij lichtje van neutrale stand aan en de voorpinkers werkten, starten deed hij zeker niet en meer deed hij ook niet buiten dat de kilometerteller ook aanschiet (wanneer sleutel in middenstand stond). Opvallend is ook dat telkens ik de rem of ontkoppeling... Indrukte dat hij precies soort kortsluiting gaf, dit was te merken aan het even uitgaan vd kilometerteller bv.

Na bedradingen te controleren hadden we het idee om hem in gang te stampen. Dit lukte uiteindelijk maar behoorlijk moeizaam. Op dat moment werkte alles wel.

Eerste werk morgen is om contact op te nemen mrt MCG racing maar ik zou graag al eens horen wat jullie ervan denken.
Aan wat zou dit mogelijks kunnen liggen? De startrelais is ook nagekeken en dat dit ook oorzaak vormt valt niet uit te sluiten.

Alvast bedankt
LTZ400
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Suzuki LTZ400 start niet - hulp gezocht aub

Bericht door Jason McCoy »

accu stuk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
jvs
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door jvs »

Ik zou ff terug gaan naar Mcg ze helpen je daar wel mee hoor.
Ride hard!! You only live once.......
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Wat is een batterij die voor 75% werkt eigenlijk? Hij werkt of hij werkt niet lijkt me. Hoeveel voltage geeft i aan?

MCG lost dat idd wel op. Hoef je geen bang voor te zijn
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
trotol
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door trotol »

Batterij werkt nog, die geeft zelfs 13, 5 volt aan.
Ik bedoel met die 75% dat die nog zoveel capaciteit over heeft.
Blij te lezen dat ik op de mannen van MCG kan rekenen maar hopelijk krijg ik het zelf al gefixt.
Ik bel er deze morgen naar.
LTZ400
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ik vind ook dat ze wel iets garantie moeten geven op een quad, de prijs van een batterij gaan die niet dood aan normaal. als ik een quad koop en volgende dag start die niet meer verwacht ik toch dat ze me dit oplossen

maar wat je daar van uw contact zegt :? ik rij wel yamaha maar ik heb nooit geweten dat Suzuki 2 standen op hun contact had en zeker geen gloeistand :? volgens mij heeft geen enkele benzine motor gloeistand

ik zou eerst zorgen dat uw batterij probleem opgelost is
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
trotol
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door trotol »

Er is inderdaad garantie op, de quad moet terug werken wat wel heel normaal is als je iets koopt van handelaar ook al is het tweedehands.
Ja de batterij geeft genoeg spanning, daar zou het probleem niet mogen aan liggen.
Ja de suzuki heeft 2 standen, de middenstand en rechterstand. Gloeistand is misschien verkeerd uitgedrukt.
LTZ400
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Is de laatste stand niet voor het stadslicht? Dat hebben sommige quads namelijk.

Alleen als je zegt gloeistand dan denk ik aan een stand waar ie weer terug uit springt en dus niet in blijft staan als je de sleutel los laat?

Gloeien is inderdaad iets voor diesels, ben nog nooit een benzine motor tegengekomen met gloei spiralen.
tomva
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door tomva »

Probeer gewoon alles wat voor ontsteking zorgt na te lopen. Kijk of de bougie goed vonkt enzo. En vanaf je bougie naar je bobine. Ik had een tijdje geleden ook dat die niet startte terwijl ik niks geks had gedaan. Bleek dus dat er een heel klein stekkertje los zat. Die aangesloten en probleem opgelost.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Jup lekker zelf sleutelen en dan horen dat je garantie is vervallen omdat je zelf dr aan hebt gesleuteld. Altijd een goed plan
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
trotol
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door trotol »

Bedankt voor opmerkingen en tips.

Heb contact gehad met MCG Racing en ze zijn er zo goed als zeker van dat het aan de batterij zou liggen.
Ze moeten deze week nog bij mij in de buurt zijn en gaan me een nieuwe batterij geven en ineens zien of dit werkt natuurlijk. Ik ben benieuwd alleszins! Alvast tevreden over de service, hopelijk houden ze zich aan hun woord.
LTZ400
trotol
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door trotol »

Goed nieuws!

Ik ben zelf een nieuwe batterij gaan kopen die MCG racing zal terugbetalen en alles werkte zoals het moest!
Dus probleem opgelost en opgelucht :D
LTZ400
Plaats reactie