Achterste remklauw problemen. raptor 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Hospitality
Quadfanaat
Quadfanaat

Achterste remklauw problemen. raptor 700

Bericht door Hospitality »

Helloww

Even een vraagje want ik zit met een probleem.
Ik wou mijn remblokken vervangen vooraan en achteraan. vooraan geen probleem maar achteraan wel.
De 2 bouten zijn er uit om de klauw te verwijderen, de 2 boutjes zijn er uit om de blokjes te verwijderen.
Maar ik krijg mijn klauw niet van mijn schijf. ik kan ze wel bewegen maar er niet aftrekken.

Nu op het 1st zicht zou je zeggen, u schijf is versleten en heeft teveel braam.
Maar dit is niet het geval want mijn schijf is zo goed als nieuw.
Ik heb al liggen wringen en sleuren en met schroevendraaiers er tussen maar ik krijg ze er onmogelijk af.
Als ik met mijn schijf draai draait ze wel rond dus de blokjes duwen niet op de schijf.

Iemand die mij kan helpen? is mijn klauw kapot ofzo?

Grtz

Jerre
Minyi
Quadrider
Quadrider

Re: Achterste remklauw problemen. raptor 700

Bericht door Minyi »

Hoever is je schijf versleten? Denk dat ie achter een richel blijft hangen.

Als dat het geval is kun je hem trouwens wel in de richting van de schijf draaien ( dus om de as ).

Als ook dat slecht gaat, komt het waarschijnlijk omdat de vloeistof niet terug wil lopen.
Dan moet je dus even de remleiding loshalen.

Let op: Als je dat doet moet je hem weer ontluchten.
Hospitality
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Hospitality »

Minyi schreef:Hoever is je schijf versleten? Denk dat ie achter een richel blijft hangen.

Als dat het geval is kun je hem trouwens wel in de richting van de schijf draaien ( dus om de as ).

Als ook dat slecht gaat, komt het waarschijnlijk omdat de vloeistof niet terug wil lopen.
Dan moet je dus even de remleiding loshalen.

Let op: Als je dat doet moet je hem weer ontluchten.
Dat is het juist, mijn schijf is zo goed als nieuw. ik kan ze idd in de richting van de schijf draaien maar niet afnemen...
ja ik zal niet anders kunnen dan de leiding loshalen denk ik. maar het kan niet dat mijn klauw stuk is?? anders liever een nieuwe dan in plaats van de oude weer te monteren.
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Dat kun je makkelijk zien als ie eraf is. Maar zolang je remklauw niet zweet of lekt, of als je het dekseltje van het rempotje er altijd op hebt gehad lijkt het me sterk dat er een braam op zit.

Je kunt hem altijd even ontkoppelen en dan de remcilinder eruit persen ( door heb weer aan te sluiten aan de leiding en te pompen zonder remblokken of iets ertussen. Of met een luchtpistooltje, uitkijken dat ie er niet te hard uit poft ).

Wel opletten dat alles goed schoon is als je hem weer in elkaar zit. Één zandkorreltje maakt namelijk al bramen.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

handrem lossen die kleine bout achterkant van je remklauw dient om je handrem op te spannen als je deze bout lost gaat de klauw verder open. eerst de borgmoer en dan de schroef lossen sleutel 10
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie