nieuw
nieuw
hallo allemaal
Hier een 26 jarige jongeman die info aan het inwinnen is over de vierwielers.
Ik wil op korte termijn een rijder gaan worden en zoek een quad van 50+ pk. Ik vind veel quads van 20 pk, zijn die een beetje makkelijk te tunen die dingen? Ik wil er graag mee over de weg gaan rijden en af en toe een bospaadje mee pakken natuurlijk.
Hoe zit het de duurzaamheid van quads? Zijn ze duur in onderhoud, kan je er km's mee maken? 1 probleem: waar ga ik hem neerzetten. Ik kan hem in mijn tuinhuisje kwijt maar ik weet niet of hij door mijn poort past, zijn ze makkelijk aan 1 kant op te tillen waardoor ik hem met wat hulp door mijn poortje kan krijgen?
Hier een 26 jarige jongeman die info aan het inwinnen is over de vierwielers.
Ik wil op korte termijn een rijder gaan worden en zoek een quad van 50+ pk. Ik vind veel quads van 20 pk, zijn die een beetje makkelijk te tunen die dingen? Ik wil er graag mee over de weg gaan rijden en af en toe een bospaadje mee pakken natuurlijk.
Hoe zit het de duurzaamheid van quads? Zijn ze duur in onderhoud, kan je er km's mee maken? 1 probleem: waar ga ik hem neerzetten. Ik kan hem in mijn tuinhuisje kwijt maar ik weet niet of hij door mijn poort past, zijn ze makkelijk aan 1 kant op te tillen waardoor ik hem met wat hulp door mijn poortje kan krijgen?
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: nieuw
op papier hebben ze allemaal 15kw
50+ pk gaat moeilijk zijn man een raptor 700 is zo wat het zwaarste wat je in sport quads vind en die heeft origineel nog maar 46pk dacht ik, voor een kleine 1500€ ( uitlaat, powercommander en luchtfilter ) krijg je die wel rond de 53pk
beste is je poortje verbreden zodat je daar 1m20 tussen krijgt zodat je gemakkelijk in en uit kunt rijden
50+ pk gaat moeilijk zijn man een raptor 700 is zo wat het zwaarste wat je in sport quads vind en die heeft origineel nog maar 46pk dacht ik, voor een kleine 1500€ ( uitlaat, powercommander en luchtfilter ) krijg je die wel rond de 53pk
beste is je poortje verbreden zodat je daar 1m20 tussen krijgt zodat je gemakkelijk in en uit kunt rijden
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: nieuw
Ltz,ltr,raptor halen allemaal 120.( waarschijnlijk nog meer merken , maar kom er effe niet op)
Ik zou me niet te fel fixeren op pk's , en vanaf 120 vind ik zowiezo dat de baan al mooi vlak moet zijn
Ik zou eens beginnen met een testritje , want ik vermoed dat je je verschiet wat 35 pk en meer doet
Kwa onderhoud valt het allemaal wel mee, ter tijd en stond olie en filter vervangen , en hier en daar eens kijken of je nergens trillingen ed hebt.
Groetjes
Erwin
Ik zou me niet te fel fixeren op pk's , en vanaf 120 vind ik zowiezo dat de baan al mooi vlak moet zijn
Ik zou eens beginnen met een testritje , want ik vermoed dat je je verschiet wat 35 pk en meer doet
Kwa onderhoud valt het allemaal wel mee, ter tijd en stond olie en filter vervangen , en hier en daar eens kijken of je nergens trillingen ed hebt.
Groetjes
Erwin
Re: nieuw
Onderhoud ligt trouwens wel aan wat voor quad je hebt.
Als je een echt snelle quad wil kom je waarschijnlijk aan zo'n 450cc cross blok. Maar die hebben elke 5uur nieuwe olie en elke 60 uur een zuiger nodig ( als je het volgens het boekje doet )
Als je een echt snelle quad wil kom je waarschijnlijk aan zo'n 450cc cross blok. Maar die hebben elke 5uur nieuwe olie en elke 60 uur een zuiger nodig ( als je het volgens het boekje doet )
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: nieuw
een raptor 700 op weg banden krijg je met de juiste tandwielen en wat tuning rond de 135 km/u sommige halen 140 met de begrenzer uit de 5de versnelling
een ltz 400 zit rond de 125km/ misschien 130 ook wel denk ik
minder dan een 400cc zou ik niet gaan en die 450cc quads zijn meestal cross quads en die hebben in het algemeen wel wat meer onderhoud nodig en raad ik persoonlijk wel af als je veel op de weg rijd dit is mogelijk zolang je met verstand rijd niet constant hoge toeren
een ltz 400 zit rond de 125km/ misschien 130 ook wel denk ik
minder dan een 400cc zou ik niet gaan en die 450cc quads zijn meestal cross quads en die hebben in het algemeen wel wat meer onderhoud nodig en raad ik persoonlijk wel af als je veel op de weg rijd dit is mogelijk zolang je met verstand rijd niet constant hoge toeren
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: nieuw
viewtopic.php?f=8&t=41924&hilit=vermogen+quads" onclick="window.open(this.href);return false;
De 1000 nog ongeveer 73 en dat is zonder tunings opties
De 1000 nog ongeveer 73 en dat is zonder tunings opties
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: nieuw
Eurhm.. Ik lees in het topic rod de 63 pk.
En nog iets. Je renegade weegt 350kg??? Een cross quad zit meestal onder de 200 kg ( volgens mij zitten alleen de honda 700 en ds 650 er net boven )
Dus die 60 pk moet haast het dubbele aan gewicht mee sleuren dan die 40 pk. ( ok de vario houdt hem wel mooi boven aan de koppelcurve maar is wel een groot verschil )
En nog iets. Je renegade weegt 350kg??? Een cross quad zit meestal onder de 200 kg ( volgens mij zitten alleen de honda 700 en ds 650 er net boven )
Dus die 60 pk moet haast het dubbele aan gewicht mee sleuren dan die 40 pk. ( ok de vario houdt hem wel mooi boven aan de koppelcurve maar is wel een groot verschil )
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: nieuw
350kg? Nooit joh! 303 om precies te zijn.
Ik heb tegen allerlei quads drag racejes gereden, heb voorlopig pas verloren van 1 Raptor 700. En ik heb slechts een 800
Renegade is zoveel sneller dan een 700, rijd lekkerder en als je toch alleen een keer een bospaadje doet en niet echt naar een crosbaan gaat dan is hij in alle opzichten beter.
Ik zal het voorrekenen.
Gewicht/pk=
Renegade 1000:
303/66.42= 4,56 kg per pk
Raptor 700
192/42.68= 4,49 kg per pk.
Ik houd voor beide het 2015 model aan want voorheen was vooral de 700 wat zwaarder dacht ik.
Je ziet dus dat het vermogen per kg voor een raptor gunstiger is. Alleen omdat dat een schakelbak is heeft i veel lastiger curves en dat is waar een 700 het verliest.
Zelfs tegen een 800 die standaard 57 pk op de achterwielen heeft legt i het af. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik dat nooit echt gemeten heb want toen ik het probeerde had ik al een andere uitlaat en andere koppeling. Dus mijn gok is dat als je een standaard 800 zou nemen die het wel moet afleggen tegen een Raptor
Ik heb tegen allerlei quads drag racejes gereden, heb voorlopig pas verloren van 1 Raptor 700. En ik heb slechts een 800
Renegade is zoveel sneller dan een 700, rijd lekkerder en als je toch alleen een keer een bospaadje doet en niet echt naar een crosbaan gaat dan is hij in alle opzichten beter.
Ik zal het voorrekenen.
Gewicht/pk=
Renegade 1000:
303/66.42= 4,56 kg per pk
Raptor 700
192/42.68= 4,49 kg per pk.
Ik houd voor beide het 2015 model aan want voorheen was vooral de 700 wat zwaarder dacht ik.
Je ziet dus dat het vermogen per kg voor een raptor gunstiger is. Alleen omdat dat een schakelbak is heeft i veel lastiger curves en dat is waar een 700 het verliest.
Zelfs tegen een 800 die standaard 57 pk op de achterwielen heeft legt i het af. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik dat nooit echt gemeten heb want toen ik het probeerde had ik al een andere uitlaat en andere koppeling. Dus mijn gok is dat als je een standaard 800 zou nemen die het wel moet afleggen tegen een Raptor
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: nieuw
Bedankt voor de reacties allemaal. Intussen ben ik verder gaan kijken en heb gezocht op ltz, ltr en raptor.. mooie machines
Ze zijn toch wel wat duurder als ik verwacht had.. Ik was namelijk nog niet verder dan de streetquads maar dat is niets voor mij. Prijskaartje is leuk, maar het is meer bling als wat anders. Volgens mij is zo'n jingling een beetje de barbie onder de g.i. joe's Aangezien ik het liever goed doe dan dat ik prut koop, is het korte termijn verhaal wat omgeslagen.. want zo'n ding kost toch al snel 3500 piek. Youtube heeft gelukkig veel filmpjes en daar zie je al gauw dat het vermogen van deze dingen genoeg is, al helemaal voor in het bos. Want daar zul je mij ook vaak vinden, daar koop je zo'n ding immers ook voor Maar ook over vlakke wegen wil ik gaan touren, want het meisje wat achterop zit heeft daar meer plezier in. Ze blijft ook gewoon thuis als ik door de modder ga. Ik wil mijn quad zelf gaan onderhouden, dus dat word een flink leerproces voor mij. Maar het is natuurlijk ontzettend mooi als je het zelf allemaal kunt, maakt het goedkoper en het lijkt me leuk om te doen. Ik kwam op youtube ook wat zelfmoordmachines tegen, een raptor met r1 blok eronder... pff.. dat is lef hebben Lijkt me wel leuk voor een keer maar praktisch is het niet.
Ze zijn toch wel wat duurder als ik verwacht had.. Ik was namelijk nog niet verder dan de streetquads maar dat is niets voor mij. Prijskaartje is leuk, maar het is meer bling als wat anders. Volgens mij is zo'n jingling een beetje de barbie onder de g.i. joe's Aangezien ik het liever goed doe dan dat ik prut koop, is het korte termijn verhaal wat omgeslagen.. want zo'n ding kost toch al snel 3500 piek. Youtube heeft gelukkig veel filmpjes en daar zie je al gauw dat het vermogen van deze dingen genoeg is, al helemaal voor in het bos. Want daar zul je mij ook vaak vinden, daar koop je zo'n ding immers ook voor Maar ook over vlakke wegen wil ik gaan touren, want het meisje wat achterop zit heeft daar meer plezier in. Ze blijft ook gewoon thuis als ik door de modder ga. Ik wil mijn quad zelf gaan onderhouden, dus dat word een flink leerproces voor mij. Maar het is natuurlijk ontzettend mooi als je het zelf allemaal kunt, maakt het goedkoper en het lijkt me leuk om te doen. Ik kwam op youtube ook wat zelfmoordmachines tegen, een raptor met r1 blok eronder... pff.. dat is lef hebben Lijkt me wel leuk voor een keer maar praktisch is het niet.
Re: nieuw
Renegade 1000: Ook een heeeel mooi ding. Vind hem eigenlijk een stuk stoerder ogen dan de raptor,ltz of ltr.
Maar hij is dus minder geschikt voor bospaadjes dan de genoemde drie? Hoe moet ik dat zien? Ik zie dat ze wel wat grotere bandjes hebben... En een raptor laten ze links liggen:
https://www.youtube.com/watch?v=ngxP1N4faRA" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar hij is dus minder geschikt voor bospaadjes dan de genoemde drie? Hoe moet ik dat zien? Ik zie dat ze wel wat grotere bandjes hebben... En een raptor laten ze links liggen:
https://www.youtube.com/watch?v=ngxP1N4faRA" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: nieuw
Ik heb de Renegade 800, is zelfde model als een 1000 maar het vermogen is iets beter in de hand te houden vind ik. Deze quads zijn juist bijzonder geschikt voor bospaadjes. Ligt er een boom over het pad dan knetter je er gewoon overheen en als het moet doorheen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland