knal kapot
knal kapot
hallo allemaal
ik was vanmiddag aan het rijden met mijn quad ik reed ongeveer 60 door de polder op de normale weg
toen ik een beetje gas bij gaf hoorde ik een harde knal en toen viel alles uit en ik kon ook geen gas meer geven
dus ik kijken geen lekkage en in de versnelling kon ik hem niet weg duwen gas kabel was heel alles leek van buiten in orde
alleen hij start niet maar de startmotor werkt ook nog gewoon heel soepel lijkt het nu wel
toen ik hem naar huis had gesleept kwam ik erachter dat mijn luchtfilter los on de behuizing lag terwijl ik deze voor de rit nog had gecheckt
is het mogelijk dat er iets is met me kleppen of iets anders ik wil namelijk niet heel me blok uitelkaar halen zonder een indicatie van wat het echt zou kunnen zijn
het gaat allenaam om een polaris outlaw 500 irs uit 2007
alvast bedankt
ik was vanmiddag aan het rijden met mijn quad ik reed ongeveer 60 door de polder op de normale weg
toen ik een beetje gas bij gaf hoorde ik een harde knal en toen viel alles uit en ik kon ook geen gas meer geven
dus ik kijken geen lekkage en in de versnelling kon ik hem niet weg duwen gas kabel was heel alles leek van buiten in orde
alleen hij start niet maar de startmotor werkt ook nog gewoon heel soepel lijkt het nu wel
toen ik hem naar huis had gesleept kwam ik erachter dat mijn luchtfilter los on de behuizing lag terwijl ik deze voor de rit nog had gecheckt
is het mogelijk dat er iets is met me kleppen of iets anders ik wil namelijk niet heel me blok uitelkaar halen zonder een indicatie van wat het echt zou kunnen zijn
het gaat allenaam om een polaris outlaw 500 irs uit 2007
alvast bedankt
Laatst gewijzigd door jasper078 op vr 24 apr, 2015 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: knal kapot
Klinkt als afgebroken uitlaatklep Bekend probleem bij deze polaris. Trek je cilinderkop dr maar vanaf. Maar ik waarschuw je vast want als dit het probleem is dan betekend dat dat je quad total loss is.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
neejo meen je dat nou,
hoe bedoel je totaal loss wat gebeurd er allemaal dan in dat ding
hoe bedoel je totaal loss wat gebeurd er allemaal dan in dat ding
Nou, als er een klep afbreekt dan komt die tussen de kop en je zuiger terecht. En dan is inderdaad alles aan stront om het zo te zeggen. Zuiger, cilinderwand, drijfstang en vast ook wel de lagers.
Barossa Cheetah 250cc
- Jason McCoy
- Quad GOD
Mijne had alleen zuiger en cilinderkop kapot aangezien de klep precies half was gedraaid en door de zuiger in de kop zat geperst.
Maar dat is het eerste waar ik aan denk. Klep breekt af/ vlam vliegt terug en blaast je luchtfilter van zijn plek. Overigens is het meestal uitlaat klep die breekt dacht ik. Maar de timing van deze blokken komt zeeer nauwkeurig.
Maar dat is het eerste waar ik aan denk. Klep breekt af/ vlam vliegt terug en blaast je luchtfilter van zijn plek. Overigens is het meestal uitlaat klep die breekt dacht ik. Maar de timing van deze blokken komt zeeer nauwkeurig.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
oke toch bedankt voor het slecht nieuws
ik zal is een keer kijken wat de schade is ik heb de quad nog geen maand!!! en het bedrijf waar ik hem heb gekocht doet ook allen maar moeilijk want toen tijdens mee eerste rit me remmen eraf vlogen deden zo ook al moeilijk terwijl hun nieuwe blokken en schijven hadden (slecht) geplaatst waarna ik ook al 2 weken bijna iedere dag moest onderhandelen voordat hij toegaf dat het toch een garantie geval was .
ik zal is een keer kijken wat de schade is ik heb de quad nog geen maand!!! en het bedrijf waar ik hem heb gekocht doet ook allen maar moeilijk want toen tijdens mee eerste rit me remmen eraf vlogen deden zo ook al moeilijk terwijl hun nieuwe blokken en schijven hadden (slecht) geplaatst waarna ik ook al 2 weken bijna iedere dag moest onderhandelen voordat hij toegaf dat het toch een garantie geval was .
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Paul Snip
- Quad Master
- Contacteer:
Het lijkt inderdaad een probleem met de kleppen. Daardoor heeft ie een backfire gegeven.
Ik ben er inmiddels wel achter dat dit "geweldige", "onverwoestbare" blok van Subaru helemaal niet zo top is. Ik heb in een grijs verleden een Masai gehad met dit blok eronder. Binnen 5000km was die totaal gaar.
Ik ben er inmiddels wel achter dat dit "geweldige", "onverwoestbare" blok van Subaru helemaal niet zo top is. Ik heb in een grijs verleden een Masai gehad met dit blok eronder. Binnen 5000km was die totaal gaar.
ik heb de quad gekocht bij een bedrijf in Leersum het is een bedrijf wat hoogwerkers verhuurd en daarbij ook quads verkoopt en heel de zaak staat ook vol met quads dus ik verwachte ook wel een redelijke goede quad zoals verteld werd
Laatst gewijzigd door jasper078 op vr 24 apr, 2015 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerst ze een redelijke kans geven en als ze dan nog moeilijk doen klagen. En denk eraan, de meeste handelaren lezen mee/krijgen het mee wat over hun geschreven wordt.
Mja, vooral degenen die wat te verbergen hebben zijn heel kien met zoeken naar klachten op internet. Heb ik ook al eens bij de kop gehad. Maar de beheerder van het betreffende forum stond gelukkig aan mijn kant toen.
Barossa Cheetah 250cc
Je moet er iig niet zelf op dit moment dingen aan gaan repareren.
Geef ze een kans om de boel te repareren, doen ze dat niet dan schrijf je een ingebrekestelling.
Mocht je hulp nodig hebben dan wil ik je wel helpen, ik ben jurist.
Geef ze een kans om de boel te repareren, doen ze dat niet dan schrijf je een ingebrekestelling.
bij het vorige probleem met de remmen kom ik zelf opzoek gaan naar een nieuwe remklauw en kon ik hem zelf erop zetten en de garantie was zeg maar een standaard van het bedrijf maar dat staat niet op de aankoop bon dus dat gaat em niet worde maar ik kan het wellicht proberenYair schreef:Je moet er iig niet zelf op dit moment dingen aan gaan repareren.
ik denk dat op hoop van zege bij weinig schade vind als ik hem open maak en ander is het zonde van mijn zuur verdiende geld voor zowel reparatie of verkoop
Inderdaad NIETS zelf doen eerst! Een artikel als dit heeft een verwachte levensduur van veeeel meer dan een maand. Of die garantie nu wel of niet op de bon staat doet er niet toe. Je hebt blijkbaar een bon en daarmee bewijs dat je die quad van hun gekocht hebt. Dat is in principe voldoende. Maar makkelijk zal het niet zijn denk ik. Ik zou daarbij inderdaad een jurist vragen als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt.
Barossa Cheetah 250cc
- Jason McCoy
- Quad GOD
Die gaan echt geen garantie geven hoor. Kan ook moeilijk op een 2e hands quad want wie weet hoe jij er mee hebt gereden. Die garantie kun je op je buik schrijven. Ik weet eigenlijk maar 2 bedrijven die reeel zijn qua garantie en dat zijn quadwinkel.nl en Bartspowersports. Die denken mee en met hun kom je er uit. Verder zullen er vast meer bedrijven zijn maar van deze twee hoor je doorgaans goeie verhalen.
Onderdelen voor Polaris gaat het bedrijf waar jij je quad hebt gekocht ook vast niet hebben, dan moet je toch wel echt naar de echte dealers toe.
Zo uit mijn hoofd is Barts trouwens ook Polaris dealer ofzo.
Je kunt trouwens wel vrij gemakkelijk voelen of je blok niks geen compressie meer heeft.
Onderdelen voor Polaris gaat het bedrijf waar jij je quad hebt gekocht ook vast niet hebben, dan moet je toch wel echt naar de echte dealers toe.
Zo uit mijn hoofd is Barts trouwens ook Polaris dealer ofzo.
Je kunt trouwens wel vrij gemakkelijk voelen of je blok niks geen compressie meer heeft.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland