Hoe komt een quat dan aan een kenteken? moet je daarvoor niet naar de RDW?PimSmeets schreef:Goedgekeurd?jary schreef:Haha wat zou er mis zijn met de quat? als hij is goedgekeurd en op kenteken kunnen ze je toch niks maken als je geen overtredingen maakt? ik mag dan zoveel rijden in elke straat waar ik maar wil.Yair schreef:Dan word je waarschijnlijk ook sneller staande gehouden en gaan ze kijken wat er mis is met je quad.
Op een quad zit geen keuringsplicht!
welke quad kopen?
Re: welke quad kopen?
bij een quat mag je schijnbaar toch zonder zonder limiet produceren. heb het even nagevraagd..
hallo is de yamaha banshee nog te koop?
en hoe zit het met het geluid op de openbare weg? is dat oke als je flink gaat optrekken ,geeft het geen geluidsoverlast bedoel ik.niet na steeds heen en weer in de straat als de mensen buiten zitten dat ze de politie gaan bellen haha,
ik hoor het wel,
gr Jary
ALS ANTWOORD KREEG IK TERUG....
Hallo.
Ja er komt wel wat geluid vanaf maar dat hoort bij quads. Maar je mag zonder limiet decibel produceren.
Gr Mark
hallo is de yamaha banshee nog te koop?
en hoe zit het met het geluid op de openbare weg? is dat oke als je flink gaat optrekken ,geeft het geen geluidsoverlast bedoel ik.niet na steeds heen en weer in de straat als de mensen buiten zitten dat ze de politie gaan bellen haha,
ik hoor het wel,
gr Jary
ALS ANTWOORD KREEG IK TERUG....
Hallo.
Ja er komt wel wat geluid vanaf maar dat hoort bij quads. Maar je mag zonder limiet decibel produceren.
Gr Mark
- Jason McCoy
- Quad GOD
Klopt niet hoor. Dan zou je zelfs zonder uitlaat mogen rijden. Anyway, als je geluidsnorm van motoren aanhoud zit je altijd veilig.
Zie onderstaande.
Geluid
De motorfiets mag geen overmatig geluid
produceren. Het geluidsniveau mag niet
meer bedragen dan de waarde die is vastgesteld
bij de toelating, vermeerderd met
2 dB(A).
Wanneer de waarde niet bekend
is, wordt het volgende maximaal
toegestane geluidsniveau gebruikt:
Cilinderinhoud Max. toegestane waarde
<80 cm3 91 dB(A)
80 - 125 cm3 91 dB(A)
125 - 350 cm3 92 dB(A)
350 - 500 cm3 95 dB(A)
500 - 750 cm3 97 dB(A)
750 - 1000 cm3 100 dB(A)
1000 cm3 103 dB(A)
>1000 cm3 106 dB(A)
Zie onderstaande.
Geluid
De motorfiets mag geen overmatig geluid
produceren. Het geluidsniveau mag niet
meer bedragen dan de waarde die is vastgesteld
bij de toelating, vermeerderd met
2 dB(A).
Wanneer de waarde niet bekend
is, wordt het volgende maximaal
toegestane geluidsniveau gebruikt:
Cilinderinhoud Max. toegestane waarde
<80 cm3 91 dB(A)
80 - 125 cm3 91 dB(A)
125 - 350 cm3 92 dB(A)
350 - 500 cm3 95 dB(A)
500 - 750 cm3 97 dB(A)
750 - 1000 cm3 100 dB(A)
1000 cm3 103 dB(A)
>1000 cm3 106 dB(A)
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
goed maar een 2 takt maakt veel en veel meer lawaai dan een 4 takt. ik zie mezelf al met een banshee midden in de nacht steeds rondjes door de buurt rijden. ik denk dat er dan heel veel mensen wakker zullen worden. maar niemand kan feitelijk iets doen. want ik rijd met kenteken rond en mag rijden waar ik wil daar waar toegestaan dus op de openbare weg,.en daar ging het om
Zoiets noemt men overlast en dat is verboden.....
Ik rij zelf met een "luide" banshee, maar als iemand snachts of overdag de hele tijd rondjes voor men deur zit te rijden, in de hoop dat iemand naar zen mooie brommer kijkt, heb ik ook zin om een baksteen op hem te gooien...
Doe gewoon normaal, trek hem open waar niemand er last van heeft, dan zult ge ook geen gedoe krijgen met andere mensen, buren, flikken....
just my 2cents
Ik rij zelf met een "luide" banshee, maar als iemand snachts of overdag de hele tijd rondjes voor men deur zit te rijden, in de hoop dat iemand naar zen mooie brommer kijkt, heb ik ook zin om een baksteen op hem te gooien...
Doe gewoon normaal, trek hem open waar niemand er last van heeft, dan zult ge ook geen gedoe krijgen met andere mensen, buren, flikken....
just my 2cents
Hahaha schitterend
- Jason McCoy
- Quad GOD
2 takt maakt niet veel meer lawaai als een 4 takt joh, ligt aan je pijp he
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Nou jongens ,ik kan nu een quad kopen ,de racefiets is verkocht en mijn budget is 1000 euro.
Een Barossa valt net binnen mijn budget ,Heb er al een paar gezien maar helaas allemaal te ver weg voor mij. dat is het tweede obstakel naast het geld wat ik eerst niet had, hoe krijg ik een quat bij mij thuis? een bus of aanhangwagen heb ik niet. een aanhangwagen huren is ook geen optie want ik heb geen trekhaak op mijn renault twingo en ken ook niemand met een trekhaak of bus.een bus huren voor een dag ben je ook zo meer dan 120 euro verder en gaat van mijn budget af.. de enigste goedkope optie voor mij is een dagkaartje met de trein te kopen van 16 euro en met de quat weer naar huis te rijden op een mooie zonnige dag natuurlijk. maar kan je met een quat probleemloos 200 kilometer of meer achter elkaar rijden???? op de snelweg wel te verstaan,want binnedoortjes gaat hem niet worden. ik wil in 1 keer naar huis en niet ergens verdwalen en omrijden en langer onderweg zijn dan dat ik moet rijden enz enz...
Een Barossa valt net binnen mijn budget ,Heb er al een paar gezien maar helaas allemaal te ver weg voor mij. dat is het tweede obstakel naast het geld wat ik eerst niet had, hoe krijg ik een quat bij mij thuis? een bus of aanhangwagen heb ik niet. een aanhangwagen huren is ook geen optie want ik heb geen trekhaak op mijn renault twingo en ken ook niemand met een trekhaak of bus.een bus huren voor een dag ben je ook zo meer dan 120 euro verder en gaat van mijn budget af.. de enigste goedkope optie voor mij is een dagkaartje met de trein te kopen van 16 euro en met de quat weer naar huis te rijden op een mooie zonnige dag natuurlijk. maar kan je met een quat probleemloos 200 kilometer of meer achter elkaar rijden???? op de snelweg wel te verstaan,want binnedoortjes gaat hem niet worden. ik wil in 1 keer naar huis en niet ergens verdwalen en omrijden en langer onderweg zijn dan dat ik moet rijden enz enz...
- Jason McCoy
- Quad GOD
Bus huren bij je lokale autohandel is vast wel goedkoper. 200 km op de snelweg moet je echt niet doen want dan kan je je quad meteen weggooien
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Spaar anders even door zodat je ook iets apart hebt liggen bij de eerste technische tegenvaller.jary schreef:Nou jongens ,ik kan nu een quad kopen ,de racefiets is verkocht en mijn budget is 1000 euro.
Gedacht aan:verzekering, wegenbelasting, brandstof, onderhoud, verbeteringen, reparaties, boetes etc.........?
Geloof me dat het je ondanks dat een Barossa simpel en goedkoop in aanschaf en delen is genoeg gaat kosten.
Als je nu al moeite hebt met vervoer om het apparaat te gaan halen zou ik toch echt even wachten.
Ook aangezien je dan te enthousiast raakt en kosten wat kost een quad dichtbij wil kopen en hierdoor de "realiteit" verliest en minpunten niet goed opmerkt.
En als je een quad koopt: wees er verstandig mee en ga niet de hele dag door de buurt kneuren.
Door mensen zoals jij krijgen andere quadrijders een negatieve naam.
Wil je niet terecht wijzen of veroordelen door dit te zeggen, maar wou je toch even deze mening ongevraagd en ongezouten geven
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat laatste is voor Pim zowiezo nooit een probleem geweest. Hahaha
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Dank voor de reakties.. maar hoe ver kun je dan in godsnaam met een quad rijden. toch wel 35km aan 1 stuk door? of is dat nog te ver. . en nee ik ga niet de hele tijd door de buurt scheuren hier maar toch wel door de stad het meeste. ik woon hier ook aan het water waar we zeedijk hebben enz ,dus dat is wel fun om even tegen de dijk op te rijden..
maar goed voor verre afstanden dan toch een bus huren. ik zal eens goed navragen wat het precies kost en waar het goedkoopst. misschien red ik het met een dagdeel want dat is altijd nog goedkoper dan een hele dag.en verzekering zal niet duur zijn. ik zit bij zlm en heb daar al 3 voertuigen verzekerkerd en krijg 70% korting ivm het maximale schadevrije jaren. ik denk dat ik ongeveer 40 euro per jaar moet gaan betalen .althans daar reken ik op omdat ik eens ergens een berekening heb gedaan kwam ik daar op uit. (leeftijd en schadevrije jaren) wegenbelasting, is dat hetzelfde als voor motoren????? hier in zeeland betaal je 29 euro per 3 maanden...
ook liggen de prijzen ver uiteen zag ik. ik zie mooie barossa's staan voor soms nog net geen 1000 euro ,en ik zie echt lelijke staan voor 1500 euro. maar merk ook dat ze niet op een week verkocht zijn dus niet iedereen wil een barossa. en de meeste mensen die een barossa weg doen willen een zwaardere quat..maar verder sparen is ook niet echt een optie voor mij. ik heb weinig inkomen dus sparen is moeilijk. maar kan misschien nog wel iets verkopen.ik heb nog een paar modelvliegtuigen staan met verbrandingsmotoren.uit een vroegere hobby van mij..
maar goed voor verre afstanden dan toch een bus huren. ik zal eens goed navragen wat het precies kost en waar het goedkoopst. misschien red ik het met een dagdeel want dat is altijd nog goedkoper dan een hele dag.en verzekering zal niet duur zijn. ik zit bij zlm en heb daar al 3 voertuigen verzekerkerd en krijg 70% korting ivm het maximale schadevrije jaren. ik denk dat ik ongeveer 40 euro per jaar moet gaan betalen .althans daar reken ik op omdat ik eens ergens een berekening heb gedaan kwam ik daar op uit. (leeftijd en schadevrije jaren) wegenbelasting, is dat hetzelfde als voor motoren????? hier in zeeland betaal je 29 euro per 3 maanden...
ook liggen de prijzen ver uiteen zag ik. ik zie mooie barossa's staan voor soms nog net geen 1000 euro ,en ik zie echt lelijke staan voor 1500 euro. maar merk ook dat ze niet op een week verkocht zijn dus niet iedereen wil een barossa. en de meeste mensen die een barossa weg doen willen een zwaardere quat..maar verder sparen is ook niet echt een optie voor mij. ik heb weinig inkomen dus sparen is moeilijk. maar kan misschien nog wel iets verkopen.ik heb nog een paar modelvliegtuigen staan met verbrandingsmotoren.uit een vroegere hobby van mij..
Je kunt best ver rijden met een quad ( er zijn mensen die de halve wereld rond reizen aan 1 stuk door ) alleen is dat niet verstandig omdat direct te doen.
Je weet bijvoorbeeld nog niet goed hoe de machine reageert.
En nog iets, over het algemeen zijn quads niet echt bedoeld voor op de snelweg.
Je rijdt dan constant op zijn top vn zijn kunnen en ook constant hetzelfde ( erg ) hoge toerental. Dat is gewoon slecht voor je blok.
Ik heb ook een barossa en ik vind hem eigenlijk het fijnst rijden zo op 60-70 km/u. 80 is ook goed te doen hoor maar bij 90-100 vind ik hem toch behoorlijk wat toeren maken.
Nou kan ik met die van mij nog makkelijk met 1 hand rijden op topsnelheid, maar heb ook al op een paar gereden waar ik in de vierde ( 60-70 ) toch echt goed het stuur vast moest houden.
En denk ook niet dat je je zo veilig gaat voelen op de snelweg. Is maar een ielig blaster framepje waar je op zit nml.
En zou toch echt financieel wat reserve overhouden, want er komen snel wat kosten aan.
Bijv. : Achterrem blokjes : 20€
Voorrem schoenen / blokjes : 2x 10€
Ketting plus tand wielen: 95€
Olie : 15€
Ik had na een paar km rijden ook ineens een groot gat in m'n uitlaat
Die koste ook 180 euro.
Nu zie je wel dat de onderdelen van deze quad nog wel goedkoop zijn. Maar het tikt wel elke keer aan.
Je weet bijvoorbeeld nog niet goed hoe de machine reageert.
En nog iets, over het algemeen zijn quads niet echt bedoeld voor op de snelweg.
Je rijdt dan constant op zijn top vn zijn kunnen en ook constant hetzelfde ( erg ) hoge toerental. Dat is gewoon slecht voor je blok.
Ik heb ook een barossa en ik vind hem eigenlijk het fijnst rijden zo op 60-70 km/u. 80 is ook goed te doen hoor maar bij 90-100 vind ik hem toch behoorlijk wat toeren maken.
Nou kan ik met die van mij nog makkelijk met 1 hand rijden op topsnelheid, maar heb ook al op een paar gereden waar ik in de vierde ( 60-70 ) toch echt goed het stuur vast moest houden.
En denk ook niet dat je je zo veilig gaat voelen op de snelweg. Is maar een ielig blaster framepje waar je op zit nml.
En zou toch echt financieel wat reserve overhouden, want er komen snel wat kosten aan.
Bijv. : Achterrem blokjes : 20€
Voorrem schoenen / blokjes : 2x 10€
Ketting plus tand wielen: 95€
Olie : 15€
Ik had na een paar km rijden ook ineens een groot gat in m'n uitlaat
Die koste ook 180 euro.
Nu zie je wel dat de onderdelen van deze quad nog wel goedkoop zijn. Maar het tikt wel elke keer aan.
ik heb nu mijn smc /barrossa bijnaar 4 jaar kijk naar de link dan kan je zien wat er allemaal mogelijk is te doen er mee maar ik zeg wel ik heb er heel veel tijd er in zitten maar ja dat is en hobby
viewtopic.php?f=32&t=43276&p=583638#p583638" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=32&t=43276&p=583638#p583638" onclick="window.open(this.href);return false;
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland