welke quad kopen?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Iedow
Quadrider
Quadrider

Re: welke quad kopen?

Bericht door Iedow »

jary schreef:Ik ken motopromo helemaal niet haha, dus heb geen ervaring met dit bedrijf.. het ging mij alleen maar om een gordel op een quad .of dat mag als die er nog niet op zit. dat is gewoon mijn vraag de hele tijd. ik kan dan een quad kopen en er zelf een gordel op monteren. ik wil niemand overtuigen dat een gordel beter is dan een helm want een helm is natuurlijk veel veiliger, maar dat neemt niet weg dat ik ook eens graag op een quad zou willen rijden zonder helm. en zoals motorpromo zegt niet harder dan 50, 8)
50 km, en dan op een stilstaande auto rijden... (Of nog erger, frontaal) Dan ben je zeker de rest van je leven arbeidsongeschikt!

Nogmaals, koop die gele Barossa :crosser:
Can-am outlander L 570 max
PimSmeets
Quadrider
Quadrider

Bericht door PimSmeets »

Stapvoets kan een auto je ook aanrijden met zwaar hersenletsel als gevolg
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door mafdaf »

Waarom zou je een helm op een brommer op moeten hebben denk je? Ze hebben het zelfs al serieus over helmplicht bij snorfietsen vanwege de vele hoofdletsels bij ongelukken...
Barossa Cheetah 250cc
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Als je helm alleen gekeurd is voor brommers mag je hem niet op je quad gebruiken.

Net als andere motoren heb je een motor helm nodig omdat je harder kan dan 40 km/u.
jary
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jary »

Tjonge wat een pro helm reakties hier, :D

Zelfs stapvoets zou je nog een helm op je hoofd moeten doen.???

maar goed ik wil het gordel verhaal hierbij afsluiten want weet nu voldoende om er eentje op te kunnen krijgen als ik dat nog zou willen.., ik neem het advies dat ik ook een motorhelm erbij moet aanschaffen omdat een brommerhelm niet voldoende is.

inmiddels valt het mij wel op bij kentekencheck dat bijna niemand die zijn quad te koop heeft staan lang heeft en vaak veel eigenaren in korte tijd hebben gehad,of zouden dat alleen maar handelaren zijn? ik koop liever een quad van iemand die hem al wat jaartjes heeft bereden omdat hij dan kan vertellen hoe hij hem heeft onderhouden, dit vind ik betrouwbaarder ook,
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Jij kijkt naar een Barossa. Dit zijn instap modellen quads en iedereen leert hierop rijden en doet hem dan weg omdat ze meer power willen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
jary
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jary »

Jason McCoy schreef:Jij kijkt naar een Barossa. Dit zijn instap modellen quads en iedereen leert hierop rijden en doet hem dan weg omdat ze meer power willen.
na 1 a 2 maanden dan al?? dan is dat wel heel erg snel bekeken..
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Kunnen ook handelaren bij zitten. Moet je bellen, dan weet je t
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
jary
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jary »

Jason McCoy schreef:Kunnen ook handelaren bij zitten. Moet je bellen, dan weet je t
Dat bedoelde ik dus, ik denk meer aan handelaren dan aan beginners met een quad die naar 1 maand alweer weggaat.. heb al met verschillende kontakt gehad. het valt mij ook telkens op dat het onderhoud er niet of nauwelijks bij staat.bij een enkele lees je wel dat de remblokken vervangen zijn of er een nieuwe uitlaat op zit maar meer ook niet.en als je kontakt op gaat nemen zeggen ze meestal,start altijd bij mij ,en ik heb er geen kosten aan gehad, maar zelfs nog niet bij eentje die er naar zijn zeggen 5000km mee gereden had..heb het maar niet gezegd maar ik dacht nog die kosten ga ik dan wel krijgen zeker, ik weet niet of het wel zo verstandig is om een quad te kopen waar iemand 5000km mee gereden heeft zonder er wat aan vervangen te hebben, vind ik ook een beetje vreemd ook op die vele kilometers
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

5000 km is bijna niks toch, dan kun je ook nog niet veel vervangen hebben. Zeker de motor kan wel gewoon een ton draaien
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
jary
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jary »

Oke wist ik niet. op de meeste barossa quads van 10 jaar oud staat 2000 tot 10.000 km die ik zie staan,daarom dacht ik dat 5000km in een jaar tijd wel erg veel was...

heb ook nog eens bij andere maar duurdere quads gekeken daar staat wel vaak het onderhoud bij de advertentie. iets wat ik toch mis bij de meeste mensen die hun barossa te koop zetten ,

Suzuki ltz 400 met Nederlands kenteken te koop. rijden is toegestaan met je normale auto rijbewijs.

- quad is zeer goed onderhouden, niets bezuinigd op onderhoud.

- alles wat er op zit werkt, geen mankementen.

- frame is 2 jaar geleden opnieuw gepoedercoat.

- blok is gereviseerd Door de vorige eigenaar. Ondertussen 80 uur mee gereden waarvan elke 15-20 uur onderhoud is gepleegd.

leuke opties zoals:
- trailtech vapor teller.
- nerfbars
- frontbar
- led achterlicht
- alu velgen
- sportuitlaat van leovince, erg mooi geluid.
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Komt omdat een barossa niet veel onderhoud nodig is en het relatief goedkoop is. Dit is vaak een quad die gebruikt wordt om te kijken of ze het wat vind. Dan weten de meesten ook nog niet veel van het onderhoud af.

En de km teller gaat maar tot 9999 km. Daarom zeggen ze dat ze niet veel hebben gereden..
jary
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jary »

Minyi schreef:Komt omdat een barossa niet veel onderhoud nodig is en het relatief goedkoop is. Dit is vaak een quad die gebruikt wordt om te kijken of ze het wat vind. Dan weten de meesten ook nog niet veel van het onderhoud af.

En de km teller gaat maar tot 9999 km. Daarom zeggen ze dat ze niet veel hebben gereden..
Ja nu snap ik het beter als de teller maar tot 9999 gaat, erg bedankt voor dit antwoord, evengoed denk ik dat de barossa nog de beste keuze is voor mij gezien aanschafprijs en onderhoud.,ben nu met iemand bezig voor een barossa die ik voor 750 euro kan kopen .rijd,start en schakeld goed volgens zijn zeggen. alleen moet ervoor naar drenthe, 350 km heen en dan nog 350km terug, deze zou ik zo gelijk willen kopen voor dat geld ,dat is het probleem niet maar heb uitgerekend dat het ophalen me al meer dan 400 euro kost.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

busjehuren.nl heb je mercedes vito voor 77 per dag en ophalen en terugbrengen in Goes. Moet je wel zelf diesel betalen. zal je ongeveer 40 liter diesel nodig hebben dus ophalen kost dan 150 euro ongeveer.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Is dat die rode cheetah?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gesloten