Nieuwe quad, nieuwe issues ;)

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
GMember
Toeschouwer
Toeschouwer

Nieuwe quad, nieuwe issues ;)

Bericht door GMember »

Dag mensen,

Mijn naam is Ruben en zojuist nieuwe eigenaar van een TGB Target 325.
Leuk vlot dingetje, bij aankoop wat kleine mankementjes maar daar was de prijs ook naar.

Benzinemeter gaf altijd vol aan (was dat maar waar :lol: )
Dus vlotter gedemonteerd, bleek knelring wat te strak te staan waardoor deze niet meer vrij kon bewegen.....simpel gefixed dus.

Linker remschakelaar bleek defect en hadden ze doorverbonden...... vond het al vreemd dat ik de quad kon starten zonder de rem ingedrukt te houden. Nu zit er in Ede een TGB dealer, man man wat een prijzen aldaar....microswitch a 24,-
Tip: kijk voor onderdelen van je quad altijd ff op AliExpress.com , ik heb nu 4 originele schakelaars voor 5,-
en gelijk remblokken en startrelais gekocht voor een fractie van wat ze bij de dealer vragen (En ja kwaliteit is prima)

Startrelais bleef bij mij vandaag dus plakken, das erg fijn omdat deze rechtstreeks gevoed word door de accu, dus ik moest onder de buddysit een tik geven op het relais om de startmotor tot rust te krijgen :lol:

Bij deze gelijk een vraagje, ik zoek een goeie killswitch om de accu ineens te deactiveren. 1 die dus genoeg vermogen aankan omdat ook de startmotor erover heen gaat.

Na de zomer staan er wat onderhouds dingen op het programma, zo wil ik de achterbrug laten coaten met slijtvaste coating.
En intussen even horen van medegebruikers wat eventueel dingen zijn waar ik op moet letten.

Zijn hier meer TGB rijders??

Grt,

Ruben
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Nieuwe quad, nieuwe issues ;)

Bericht door Jason McCoy »

TGB dealer in Ede?? Nooit gehoord dat er een quad dealer in ede zat joh. Mijn werkplaats staat in ede en ik dacht toch echt dat i daar de enige was
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
PimSmeets
Quadrider
Quadrider

Bericht door PimSmeets »

Jason McCoy schreef:TGB dealer in Ede?? Nooit gehoord dat er een quad dealer in ede zat joh. Mijn werkplaats staat in ede en ik dacht toch echt dat i daar de enige was
Jij bent toch een dealer?!?!

;-)
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Ja in coke ja :wink:
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
PimSmeets
Quadrider
Quadrider

Bericht door PimSmeets »

Jason McCoy schreef:Ja in coke ja :wink:
Ik bedoel maar........
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

:verymad:
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
GMember
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door GMember »

Deze http://www.tgbquads.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de Frankeneng, prijzen zijn ronduit schandalig....TGB V-snaar € 164,93 om maar een voorbeeld te noemen...
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Zo kan ik ook wel onderdelen leveren ja. Hij verkoopt geen quads alleen onderdelen. Zeer waarschijnlijk haalt hij het gewoon bij quadwinkel.nl die dus wel gewoon echt een tgb dealer is.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

TGB onderdelen zijn belachelijk duur!

Heel vaak zijn er inderdaad alternatieven. Goede quadbedrijven kennen deze alternatieven meestal wel ;-)

Killswitsch moet je wel mee oppassen. Als je bij lopende motor alleen de accu afkoppelt gaat bijna altijd de elektronische spanningsregelaar stuk. Of iets anders elektronisch in de quad. Zelfde geldt voor overstarten terwijl de quad een totaal defecte accu heeft. Meestal onderbreekt een killswitch alleen de ontsteking en dus niet de hoofdstroom van de accu. Wil je dat doen dan moet je een zogenaamde "massaschakelaar" in een van de dikke accu draden monteren:

Afbeelding

Maar zoals eerder gezegd, losnemen bij lopende motor geeft piekspanningen en zal bijna zeker de elektronica beschadigen.
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Wat die dealer in Ede betreft. Dat heette vroeger Easy Q wheels. En was een hele grote TGB dealer. De prijzen van de originele onderdelen van TGB liggen helaas erg hoog. Dat is de dealer niet aan te rekenen.

Zoeken naar alternatieven is inderdaad altijd aan te bevelen.
Plaats reactie