ervaring big bore 800cc
ervaring big bore 800cc
hallo,..
Is er iemand met ervaring van de yamaha raptor 800cc big bore?
Is er iemand met ervaring van de yamaha raptor 800cc big bore?
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: ervaring big bore 800cc
Ik heb gehoord van een kennis dat de cilinderwand vrij dun word en daarom weleens scheurd
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: ervaring big bore 800cc
Ik denk dat je carters ook bewerkt moeten worden om de cilinder te fitten en het zal waarschijnlijk ook wijs zijn om een andere krukas te nemen die gebalanceerd is op de nieuwe setup.
Zou dan eerder voor een 734cc met +5 krukas gaan denk. Minder werk. Minder kans op trouble.
Zou dan eerder voor een 734cc met +5 krukas gaan denk. Minder werk. Minder kans op trouble.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: ervaring big bore 800cc
Ok. Klinkt logisch. . Een quad dealer genaamd Wesley bied dit aan en het klinkt me wel goed in de oren
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: ervaring big bore 800cc
En wat een rare manier om een bedrijf aan te duiden, dan kun je toch beter gewoon de naam van het bedrijf noemen?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: ervaring big bore 800cc
Zo was het niet bedoeld hoor.
Volgens mij heet het bedrijf westparts.
In Maasdijk.
Ik vroeg mij af of een 734 duurder of goedkoper was dan een 800cc?
Ik heb nog niet veel verstand van opvoeren en wilde graag weten of er een duurzame combinatie is?
Kun je bijv met een 800cc ook lang rondrijden als je er zorgzaam mee omgaat?
Volgens mij heet het bedrijf westparts.
In Maasdijk.
Ik vroeg mij af of een 734 duurder of goedkoper was dan een 800cc?
Ik heb nog niet veel verstand van opvoeren en wilde graag weten of er een duurzame combinatie is?
Kun je bijv met een 800cc ook lang rondrijden als je er zorgzaam mee omgaat?
Re: ervaring big bore 800cc
Hoe bedoel je zorgzaam? Als je bedoelt dat je niet volgas gaat rijden waarom hou je het dan niet bij 680cc? Die gaat sowieso lang mee.
En je kunt je denk ik wel voorstellen dat er bij 800cc minder materiaal overblijft en wat Jason dus al zei er kans is op scheurtjes.
Een 734 word wel redelijk vaak gedaan en is dus waarschijnlijk ook goedkoper als je dezelfde kwaliteit zuiger neemt.
Ik weet wel dat er een paar mensen zijn die redelijk probleemloos rijden / hebben gereden op een 734 set.
Maar je kunt natuurlijk wel nagaan dat er grotere krachten komen te staan op minder materiaal. En het is ook een beetje geluk hebben qua zuigers etc. Want soms gaan ze snel en soms gaan ze eeuwig mee.
En je kunt je denk ik wel voorstellen dat er bij 800cc minder materiaal overblijft en wat Jason dus al zei er kans is op scheurtjes.
Een 734 word wel redelijk vaak gedaan en is dus waarschijnlijk ook goedkoper als je dezelfde kwaliteit zuiger neemt.
Ik weet wel dat er een paar mensen zijn die redelijk probleemloos rijden / hebben gereden op een 734 set.
Maar je kunt natuurlijk wel nagaan dat er grotere krachten komen te staan op minder materiaal. En het is ook een beetje geluk hebben qua zuigers etc. Want soms gaan ze snel en soms gaan ze eeuwig mee.
Re: ervaring big bore 800cc
Ok. 800cc is dus niet verstandig.
Ik wil er graag lang mee kunnen doen.
welke mogelijkheden zijn er voor meer power?
Ik wil er graag lang mee kunnen doen.
welke mogelijkheden zijn er voor meer power?
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: ervaring big bore 800cc
Ik moet zeggen dat ik het hele vergroten van de cilinder niet zo goed begrijp. Als je gaat opvoeren/tunen dan begin je als volgt.
1e updrade: Big 3 = uitlaat, inlaat en powercommander
2e upgrade: Stage 2 nokken assen
Als dit op de dyno is geweest dan heb je doorgaans meer dan power genoeg.
Ga je alleen op de weg rijden dan zou ik persoonlijk eerder kiezen voor een turbo kit dan een grotere en zwakkere cinlinder
1e updrade: Big 3 = uitlaat, inlaat en powercommander
2e upgrade: Stage 2 nokken assen
Als dit op de dyno is geweest dan heb je doorgaans meer dan power genoeg.
Ga je alleen op de weg rijden dan zou ik persoonlijk eerder kiezen voor een turbo kit dan een grotere en zwakkere cinlinder
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: ervaring big bore 800cc
Die powershifter die jij had, daar kon je toch op al een stuk sneller mee op trekken?
Dat lijkt me ook het gevoel geven dat je meer power hebt of niet?
Dat lijkt me ook het gevoel geven dat je meer power hebt of niet?
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: ervaring big bore 800cc
Quickshift is dat. Dat trekt echt idioot hard.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: ervaring big bore 800cc
Quickshifter.. sorry ben in de war met iets anders.
Al zou een powershift bak op een quad helemaal vet zijn
Al zou een powershift bak op een quad helemaal vet zijn
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: ervaring big bore 800cc
Wat is powershift? Quickshift is schakelen zonder te koppelen of gas dicht te zetten. PCV zet 0,09 seconden de ontsteking dicht en schakeld op dat moment. Als dat goed is afgesteld werkt dat echt super!!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: ervaring big bore 800cc
Wij hebben hier inmiddels al best veel mee gedaan
een hogedruk zuiger in combinatie met een stage 2
Nokkenas blijkt een gouden combinatie om de
quad echt sneller te maken
een hogedruk zuiger in combinatie met een stage 2
Nokkenas blijkt een gouden combinatie om de
quad echt sneller te maken