trillen/schudden in het stuur...

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
ferdi
Quadrider
Quadrider

trillen/schudden in het stuur...

Bericht door ferdi »

Mijn raptor 700 trilt en schud nogal in het stuur...
Nu heb ik rondom splinternieuwe red label velgen met cst stryder bandjes en wat mij opviel bij de voorwielen dat er iets een hoogte slag in de band zat.
Ik dacht eerst de het door de 30mm spoorbreders kwam die ik er ook op heb zitten maar volgens mij zit het daar niet in.
Dus ik denk dat het aan de banden ligt of dat de red labels een beetje een "ei" vorm hebben,ik heb er nog geen 100 km mee gereden en er zit nog geen plekje van schade of zoiets dergelijks aan dus dat kan het niet zijn.

Nu las ik laatst ergens dat de Douglas red labels nooit echt zuiver rond zijn,hebben jullie hier ook last van?
Ik heb 0.7 bar in alle 4 bandjes...
Misschien is het balanceren van de wielen een idee?
De quad had ik een tijdje geleden aardig goed uitgelijnd maar is daarna weer iets verlaagd dus ik zou hem nog een keer opnieuw uit moeten lijnen...
Er zit ook geen speling op de kogels of lagers...

Hebben jullie hier ervaring mee?

Gr. ferdi
Minyi
Quadrider
Quadrider

Re: trillen/schudden in het stuur...

Bericht door Minyi »

Uitlijnen helpt echt heel veel. Heb bij die van mij ook een kleine hoogteslag, maar hij begint pas een beetje te trillen bij 90 ofzo. En dan nog steeds maar een klein beetje. Was eerst een stuk erger en heb toen de stuurstang maar een kwart a halve slag hoeven draaien en de trilling is dus al bijna weg.

Let wel dat het niet weg zal gaan in de bocht omdat dan je wielen niet gelijk staan met je stuurstang.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

Uit balanceren helpt inderdaad ja gelijk ge zegt die redlabels zijn niet 100%

Een maat van mij die hadden ze ooit 250gr lood in velg moeten hangen maar die wou hij niet zijn halve velg hing dicht. Nu hebben ze de band wat verdraaid op de velg en komt hij toe met 70gr dus kan ook aan de band liggen als deze niet 100% rond is of niet 100% op de velg zit

Nu heb ik ook al van mijn banden centrale gehoord dat ze bij montage de band goed hard pompen zodat deze zich mooi op de velg zet en dat terug af laten tot gewenste druk
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

Wat kris zegt probeer eens de band een beetje te
verleggen en dan balanceren dan zal het vast beter gaan
het kan ook nog zijn dat je ergens speling op hebt
dan worden de trillingen versterkt
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Bedankt voor de reacties mannen!
Ik zal hem voor alle zekerheid eerst nog ff goed uitlijnen,en dan ff laten balanceren...

Mocht er teveel lood aan moeten dan ga ik proberen de band te verdraaien, dat verdraaien zal thuis vast niet gaan lukken denk ik want ik ga niet zelf met banden lichter proberen die band eraf te halen anders beschadig ik straks de velgen denk ik.

Ik heb liever helemaal geen lood in de velgen want dat ziet er niet uit joh maar misschien is het niet anders.

Gr. ferdi
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Met een bandenlichter krijg je de band waarschijnlijk niet van de rand van de velg.

Wij hebben een soort beitel ( niet scherp maar rond ) en daarmee sla je de rand van de band van de rand van de velg.
Dan kun je zo de band wat verdraaien. Alleen je hebt bandenvet nodig om hem er erg helemaal goed erop te krijgen.
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Als je laat balanceren vraag dan of ze alleen lood aan
de binnenkant willen plakken dan zie je er wienig van
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Afbeelding
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Bliksem das een beste plak lood joh :shock:
Ik kan het niet goed zien maar volgens mij is dit je achter velg of niet?

Het viel mij ook op dat als ik rond de 120km/u rijd dat het begint te trillen/resoneren onder mijn kont,zou dat dan de achterwielen kunnen zijn?
Ik heb liever helemaal geen lood maar ik ben bang dat ik er niet onderuit kom...

Gr. ferdi
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

Als je binnen en buiten lood hangt kom je soms toe met 70gr maar als je zegt neen wil enkel binnenkant dan moeten ze soms 200gr en meer hangen om het goed te krijgen

Lowrider had 1/3 van zijn velg dicht hangen en toen ze spraken van 2 lagen toen heeft hem de velg maar gewisseld ik ken er ook die in band lood op de velg hebben hangen. band opleggen controleren en dan band terug half af om er binnenkant aan te kunnen en band er terug op en hopen dat het goed is
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

75 gr hangt hier aan das vrij normaal bij deze velgen
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

yamahakoppel schreef:Als je binnen en buiten lood hangt kom je soms toe met 70gr maar als je zegt neen wil enkel binnenkant dan moeten ze soms 200gr en meer hangen om het goed te krijgen

Lowrider had 1/3 van zijn velg dicht hangen en toen ze spraken van 2 lagen toen heeft hem de velg maar gewisseld ik ken er ook die in band lood op de velg hebben hangen. band opleggen controleren en dan band terug half af om er binnenkant aan te kunnen en band er terug op en hopen dat het goed is
Dat is een hoop werk zeg,en die getrokken stryder bandjes die wij op de velgen hebben haal je niet zomaar ff van de velg af.. :chagarijn:
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

bonzaiking schreef:75 gr hangt hier aan das vrij normaal bij deze velgen
75gr valt dan idd nog mee,lijkt wel veel meer zo op de foto.
Heb je dit laten doen bij een bandenhandel die ook autowegen balanceert?
Ik weet niet als ze deze velgen op een normale balanceer apparaat kunnen krijgen.

Gr. ferdi
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Ja gewoon bij de bandenboer
Plaats reactie