Re: Java's Cfmoto x5: Verkocht!
Re: Java's Cfmoto x5: CVT cooling mod
goed gedaan hoor
gr rien mazarron
gr rien mazarron
In de mei vakantie een dikke 1500 km gereden. Maar twee avonden hoeven te sleutelen. Eerste avond liep de uitlaatpakking er uit en de tweede avond hebben we de toeren wat naar onderen gedraaid. Meer foto's kijk op Facebook
Link
Helaas wel een aandrijf riem op ge peuzelt. Kwam er achter toen ik thuis kwam.
Is nu vervangen door een originelen. Tevens dr.Pully vario rollen er nu in 25 gram.
Link
Helaas wel een aandrijf riem op ge peuzelt. Kwam er achter toen ik thuis kwam.
Is nu vervangen door een originelen. Tevens dr.Pully vario rollen er nu in 25 gram.
Na een ritje naar Waarland (277 km) om naar de nieuwe Artic cat XR700 xt te kijken. Mooi die led verlichting.
Link
De genen die achter mij reed ruikte een Rubber lucht. (Riem) CVT werd wel erg warm 100+ graden.
Krijg je als je de Afsluitdijk over moet.
Thuis de CVT maar weer los gehaald.
Alles weer in elkaar. Merk het verschil wel. Hoef minder gas te geven om op te trekken.
Link
De genen die achter mij reed ruikte een Rubber lucht. (Riem) CVT werd wel erg warm 100+ graden.
Krijg je als je de Afsluitdijk over moet.
Thuis de CVT maar weer los gehaald.
Alles weer in elkaar. Merk het verschil wel. Hoef minder gas te geven om op te trekken.
Een paar dagen voor dat de meeting plaats zou vinden. De olie gecontroleerd wat net boven de min dus wat bij gegooid tot max.
Zaterdag even poetsen ect. controleren van de olie. Waar is dat nu weer gebleven ?! Carter ontluchtings bakje daar zat de olie in. Dus het carter komt onder druk. Dus de zuiger veren zijn versleten.
Net getankt....
Met dank aan Paul Snip
Met dank aan Paul Snip
Zaterdag even poetsen ect. controleren van de olie. Waar is dat nu weer gebleven ?! Carter ontluchtings bakje daar zat de olie in. Dus het carter komt onder druk. Dus de zuiger veren zijn versleten.
Net getankt....
Met dank aan Paul Snip
Met dank aan Paul Snip
Fijn dat je straks weer lekker kunt toeren
En top dat Paul geholpen heeft!
En top dat Paul geholpen heeft!
Can-am outlander L 570 max
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dus je zuiger is ook versleten....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Zuiger voldoet nog aan alle toleranties dus die ga ik niet vervangen.Jason McCoy schreef:Dus je zuiger is ook versleten....
Die is leuk.java schreef:
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat is verstandig ja. Ik heb nog nooit gehoord dat bij een quad de zuigerveren waren versleten maar de zuiger zelf niet. Je zuiger is conisch van model en slijt ovaal. Mag jij mij vertellen hoe je dat in hemelsnaam hebt gemeten dan. Dan kunnen zelf de normale werkplaatsen niet, Dan moet je bij iemand zijn geweest die echt in de motortuning zit. En er dan ook nog de juiste apparatuur voor heeft. Zoals ik het zie is dit weer typisch gevalletje ik wil mn hand op de knip houden. In dit geval is de tekst "butt only real men".... wel een lachertje.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
ik heb hem nagemeten zo als hij in het werkplaats hand boek staatJason McCoy schreef:Dat is verstandig ja. Ik heb nog nooit gehoord dat bij een quad de zuigerveren waren versleten maar de zuiger zelf niet. Je zuiger is conisch van model en slijt ovaal. Mag jij mij vertellen hoe je dat in hemelsnaam hebt gemeten dan. Dan kunnen zelf de normale werkplaatsen niet, Dan moet je bij iemand zijn geweest die echt in de motortuning zit. En er dan ook nog de juiste apparatuur voor heeft. Zoals ik het zie is dit weer typisch gevalletje ik wil mn hand op de knip houden. In dit geval is de tekst "butt only real men".... wel een lachertje.
Maar als je mij niet gelooft kom maar langs... Koffie staat klaar
Vergeet niet dat ik niet veel off road rij dus ook niet flink in toeren wissel.
Re: Java's Cfmoto x5: probleem gevonden
Ik vergeet dit bij te houden. Maar de Cf staat alweer in elkaar! En ook weer uit elkaar...
Na een mooie off road rit er achter gekomen dat de pakking van de voorste as ook lek is. Waarschijnlijk komt daar het knappen van de riem en oververhitting probleem vandaan. Is mijn nooit echt opgevallen dat die daar op lekte na de laatste rit was het duidelijk te zien.
Plaatjes bij praatje.
Onderdeeltjes
Bijna klaar met de opbouw
Link
Filmpje van 20 minuten
Link
Filmpje van 7 minuten
lekker vies
mag wel naar de tandarts (vorste CVT poelie). gesneuveld door verkeerde montage of slijtage. Maakt niet uit moet een nieuwe komen.
Gratis een zakje haribo gummibeertjes. Ja ik heb direct bij de kanten besteld.
Helaas na het vervangen van de keringen bleef hij lekken dus heb ik maar een nieuwe bus en o-ring besteld.
volgens mijn schuifmaat is hij 54mm (dat moet hij ook zijn.) maar misschien zit er toch een groef in waardoor hij lekt.
Zo zijn jullie ook bij
Na een mooie off road rit er achter gekomen dat de pakking van de voorste as ook lek is. Waarschijnlijk komt daar het knappen van de riem en oververhitting probleem vandaan. Is mijn nooit echt opgevallen dat die daar op lekte na de laatste rit was het duidelijk te zien.
Plaatjes bij praatje.
Onderdeeltjes
Bijna klaar met de opbouw
Link
Filmpje van 20 minuten
Link
Filmpje van 7 minuten
lekker vies
mag wel naar de tandarts (vorste CVT poelie). gesneuveld door verkeerde montage of slijtage. Maakt niet uit moet een nieuwe komen.
Gratis een zakje haribo gummibeertjes. Ja ik heb direct bij de kanten besteld.
Helaas na het vervangen van de keringen bleef hij lekken dus heb ik maar een nieuwe bus en o-ring besteld.
volgens mijn schuifmaat is hij 54mm (dat moet hij ook zijn.) maar misschien zit er toch een groef in waardoor hij lekt.
Zo zijn jullie ook bij
Re: Re: Java's Cfmoto x5: probleem gevonden
Pfff je blijft wel bezig zo...
Maar even iets anders; hoe kun je een poelie verkeerd monteren?
Lijkt mij gewoon recht toe recht aan.
Maar even iets anders; hoe kun je een poelie verkeerd monteren?
Lijkt mij gewoon recht toe recht aan.
Hopenlijk ben ik er nu van af. Maar een nieuwe riem kost als gouw €230
Volgens Paul zou ik de moer niet strak genoeg hebben gedraaid. Kan ik me niet voorstellen maar je weer het nooit.
Volgens Paul zou ik de moer niet strak genoeg hebben gedraaid. Kan ik me niet voorstellen maar je weer het nooit.
Re: Re: Java's Cfmoto x5: probleem gevonden
Eurhm, die schotels draaien toch linksom?
Of draaien ze met de rijrichting mee?
Nou heb ik niet veel cvt bakken los gehad ( en ze zaten allemaal aan de linkerkant i.p.v. rechts ) , maar die draaiden allemaal linksom.. Dus als je die gewoon goed vast zet dan kan ie toch ook niet los want ze draaien dan alleen vaster...
Nouja, hopelijk ben je nu van het gezeur af..
Of draaien ze met de rijrichting mee?
Nou heb ik niet veel cvt bakken los gehad ( en ze zaten allemaal aan de linkerkant i.p.v. rechts ) , maar die draaiden allemaal linksom.. Dus als je die gewoon goed vast zet dan kan ie toch ook niet los want ze draaien dan alleen vaster...
Nouja, hopelijk ben je nu van het gezeur af..
Bus je ook binnen. Net voor de vakantie sluiting van de dealer . Top service!
Zoek de verschillen.... Ook een nieuwe o-ring in de bus geplaatst.
Tot nu toe niet meer gelekt. (op hout dan hé )
Zoek de verschillen.... Ook een nieuwe o-ring in de bus geplaatst.
Tot nu toe niet meer gelekt. (op hout dan hé )