Probleem elektrisch starten quad
Probleem elektrisch starten quad
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn quad Sym 200.
Ik probeerde hem gisteren elektrisch te starten dit ging, maar viel uit omdat hij koud stond.
Daarna probeerde ik het terug en was het enige dat ik hoorde een tik. en geen geluid van de motor.
Dan starte ik hem met de kickstart en hij startte perfect. Heb ik een half uurtje rond gereden, stil gelegd en terug elektrisch proberen starten maar weer kwam er alleen een tik. Dan maar kicken, klakte men kickstarter door (tandjes as afgesleten) dus kan ik hem niet meer starten.
Als ik men contact opzet branden men lichten wel & kan ik toeteren maar dit gaat niet erg hard.
Kent er iemand dit probleem?
Groetjes!!
Ik heb een probleem met mijn quad Sym 200.
Ik probeerde hem gisteren elektrisch te starten dit ging, maar viel uit omdat hij koud stond.
Daarna probeerde ik het terug en was het enige dat ik hoorde een tik. en geen geluid van de motor.
Dan starte ik hem met de kickstart en hij startte perfect. Heb ik een half uurtje rond gereden, stil gelegd en terug elektrisch proberen starten maar weer kwam er alleen een tik. Dan maar kicken, klakte men kickstarter door (tandjes as afgesleten) dus kan ik hem niet meer starten.
Als ik men contact opzet branden men lichten wel & kan ik toeteren maar dit gaat niet erg hard.
Kent er iemand dit probleem?
Groetjes!!
- DriveandgoSR
- Quadfanaat
- Berichten: 88
- Lid geworden op: vr 12 mar, 2010 15:48
Re: Probleem elektrisch starten quad
Waarschijnlijk is je accu slecht. Anders een keer goed opladen en nog een keer proberen
Re: Probleem elektrisch starten quad
Moet ik dan best een accurater kopen of kan het ook met startkabels aan de wagen?
- DriveandgoSR
- Quadfanaat
- Berichten: 88
- Lid geworden op: vr 12 mar, 2010 15:48
Re: Probleem elektrisch starten quad
Even aan de druppellader hangen en testen als ie vol is. Je kan er ook wel startkabels op hangen om te testen of je quad start. Als ie dan wel start dan is je accu het probleem.
- DriveandgoSR
- Quadfanaat
- Berichten: 88
- Lid geworden op: vr 12 mar, 2010 15:48
Re: Probleem elektrisch starten quad
Normaal gesproken word je accu bijgeladen terwijl je rijd dus als ie start met startkabels kan je even een rondje doen om te kijken of je quad de accu bij laad
Re: Probleem elektrisch starten quad
Het wil ook nog wel eens zo zijn dat je spanningsregelaar kapot is. Dan laad ie niet echt bij maar kookt ie gewoon de accu. De quad mag namelijk ong. 14-15 volt bijladen.
Dat past namelijk meer bij het verhaal aangezien de ts al een rondje heeft gereden.
Dat past namelijk meer bij het verhaal aangezien de ts al een rondje heeft gereden.
Re: Probleem elektrisch starten quad
Ik heb het gisteren toen mijn kickstart nog werkte geprobeerd om hem na het rijden elektrisch te starten maar dit gaf geef niets enkel een klein tikje. De accu laadt dus niet op tijdens het rijden.
Dus dan zal het waarschijnlijk die spanningsregulator zijn. Ik rij straks even langs motorzaak, kan ik er gewoon eentje gebruiken van een dax 125 cc of gaat dit niet lukken?
Bedankt voor de reacties !!
Dus dan zal het waarschijnlijk die spanningsregulator zijn. Ik rij straks even langs motorzaak, kan ik er gewoon eentje gebruiken van een dax 125 cc of gaat dit niet lukken?
Bedankt voor de reacties !!
Re: Probleem elektrisch starten quad
Eerst even meten voordat je iets gaat kopen. Meet met je multimeter even de accuspanning als de quad uit staat en wanneer hij loopt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Probleem elektrisch starten quad
Oke dat zal ik doen. Ik heb wel nog nooit startkabels gebruikt maar ik heb het opgezocht en ik zou dan de rode draad aan de + pool van de auto en de + pool van de quad hangen, de zwarte kabel aan de - pool van de wagen en op het motorblok van de quad?
Waar kan je hem best op het motorblok vast zetten?
Of klopt dit niet?
Waar kan je hem best op het motorblok vast zetten?
Of klopt dit niet?
Re: Probleem elektrisch starten quad
Ligt eraan wat voor kabels je hebt. Als je vrij kleine hebt en je weet zeker dat ze elkaar niet gaan raken kun je hem ook gewoon op de accu zetten.
Je min van de accu zit aan het frame. Dus je kunt hem ook op de kaal punt van het frame hangen( liefst niet achter lagers ofzo ).
Wat het ook nog kan zijn is het start relais. Dat kun je testen door een schroeven draaier op het kleine draadje en de draad die van de pluspool kom houden, NIET tussen de grote polen want dan stel je het relais buiten werking en gaat de stroom door naar de startmotor. Doet ie het dan wel dan zit er een kabelbreuk of iets dergelijks in dat kleine kabeltje.
Als je nu weer alleen een tik hoort kun je nog kijken of het relais niet gewoon kapot is door de schroevendraaier ( niet je beste maar moet vrij zijn van roest ) even kort en stevig tussen de grote polen te houden ( ook weer snel eraf halen ).
Draait de startmotor nu vrolijk in het rond en start de quad snel is het je relais.
Als de motor niet of met moeite rond gaat is het je accu.
Ps. Niet bang zijn voor een paar vonkjes als je tussen de polen een verbinding maakt.
Je min van de accu zit aan het frame. Dus je kunt hem ook op de kaal punt van het frame hangen( liefst niet achter lagers ofzo ).
Wat het ook nog kan zijn is het start relais. Dat kun je testen door een schroeven draaier op het kleine draadje en de draad die van de pluspool kom houden, NIET tussen de grote polen want dan stel je het relais buiten werking en gaat de stroom door naar de startmotor. Doet ie het dan wel dan zit er een kabelbreuk of iets dergelijks in dat kleine kabeltje.
Als je nu weer alleen een tik hoort kun je nog kijken of het relais niet gewoon kapot is door de schroevendraaier ( niet je beste maar moet vrij zijn van roest ) even kort en stevig tussen de grote polen te houden ( ook weer snel eraf halen ).
Draait de startmotor nu vrolijk in het rond en start de quad snel is het je relais.
Als de motor niet of met moeite rond gaat is het je accu.
Ps. Niet bang zijn voor een paar vonkjes als je tussen de polen een verbinding maakt.