Ik heb hier maar eens een profiel aangemaakt aangezien ik met wat vragen zit met betrekking tot quads. De vragen heb ik met de zoekfunctie nog niet kunnen vinden (of niet het antwoord wat ik zocht).
Even een klein stukje over mijzelf:
Ik ben geen beginner qua quads, heb ongeveer 4 jaar plezier gehad van een Yamaha Blaster (voornamelijk voor de cross)
Nog een aantal jaar aan motorcross gedaan met een Honda CR250.
Daarna eigenlijk gestopt met offroad en meer bezig geweest met onroad, en dan voornamelijk racen.
Ik heb nu 6 jaar lang motor gereden, GSX-R600 en GSX-R1000. Zowel veel op de weg als circuit, dus ben aardig wat gewend qua snelheid. Daarnaast race ik hobbymatig nog op het circuit met een 300pk sterke golf.
Nu begint het quad rijden weer te kriebelen (m'n neef heeft laatst een nieuwe grizzly gekocht en ik heb er even wat rondjes op gereden
![Heel Blij :D](./images/smilies/icon_lach.gif)
Het enige wat ik zo jammer vind is dat quad vaak zo'n lage snelheid hebben. Offroad hebben ze vaak genoeg vermogen, maar voor straatgebruik valt het erg tegen.
Daarom twijfel ik een beetje wat voor quad voor mij geschikt is, aangezien ik deze (waarschijnlijk) het meeste voor straat ga gebruiken. Zelf kwam ik dan al snel bij een raptor 700 uit, maar om eerlijk te zijn vind ik die nou ook niet bepaald sterk/snel. Dit komt waarschijnlijk omdat ik de laatste jaren 1000cc supersport motoren gewend ben geraakt.
2 jaar geleden heb ik op een raptor gereden (was oorspronkelijk een 660) maar deze was voorzien van een 1000cc R1 blok. Dat vond ik wel aardig fijn rijden, voor offroad was het niks want zo'n blok moet toeren maken. Maar op straat was het zalig. Heb er de 200 mee aangetikt, want veel harder wilde ik op dat moment niet gaan (werd nogal instabiel
![Heel Blij :D](./images/smilies/icon_lach.gif)
Mijn hoofdvraag is eigenlijk:
Zit er veel verschil in bijv. de 350 raptor of de 700 qua frame/remmen/ophanging etc.
Want ik wil dus waarschijnlijk ook iets van een 600cc motor (r6) in/onder een quad gaan bouwen.
Wat zou de beste basis zijn?
Mvg, Sven