acces triton pech

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
lodewijk
Toeschouwer
Toeschouwer

acces triton pech

Bericht door lodewijk »

hoi, heb een acces triton 300 uit 2011. na 2 weken helaas pech, lagers achteras helemaal in gruzelementen.
ondertussen beide lagers vervangen met keerringen maar nu het probleem, ik heb geen idee hoe het onderdeel heet waar het tand wiel op wordt vast gemonteerd, het is het onderdeel met speedbanen en waar dan vier gaten zitten voor het tandwiel vast tezetten, iemand een idee waar je zoiets kunt bestellen

alvast bedankt lodie :crosser:
Laatst gewijzigd door lodewijk op zo 05 jul, 2015 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Minyi
Quadrider
Quadrider

Re: acces triton pech

Bericht door Minyi »

Dat is je tandwiel hub ( sprocket hub ). Weet zo niet een dealer van acces, maar op eBay kun je ze vast vinden.
Denk dat je ze wel uit Duitsland kan krijgen dan zijn ze niet zo lang onderweg...
lodewijk
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door lodewijk »

hoi, bedankt voor de snelle reactie, ik ga kijken of ik wat vind

groeten lodie
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Hey Lodewijk,

Welkom hier!

Dat moet de oude quad van Linda zijn ;-)

De achteraslagers waren door de vorige eigenaar net vervangen. Dus blijkbaar niet zulke goeie kwaliteit gebruikt. Gewoon lagers en keerringen bij een lagerboer halen. (Brammer ofzo). Dan ben je voor een paar tientjes klaar. En heb je industriele kwaliteit.

Het onderdeel waar het tandwiel opzit noemen ze inderdaad een "hub". Ik weet dat het frame en de achterbrug van deze quads exact gelijk zijn aan een Suzuki LTZ 400. Dus de kans is groot dat je hier onderdelen van zou kunnen gebruiken.

Andere tip is om gewoon even over de grens te kijken. Triton / Access dealers zijn er genoeg in Duitsland. Die kunnen dit vast voor je bestellen.

Normaal gesproken gaat dit onderdeel niet stuk met het vervangen van de lagers overigens. Dus er is waarschijnlijk iets misgegaan.
Plaats reactie