Yamaha raptor 660 schakelt erg zwaar, iemand tips?
-
- Toeschouwer
Yamaha raptor 660 schakelt erg zwaar, iemand tips?
Hallo,
Mijn Yamaha raptor 660 schakelt erg zwaar, hij rijd nog wel maar schakelt enorm zwaar.
Nu heb ik een quad garage gebeld en die vertelde mij dat ik de koppelingsplaten moest nakijken en hoogstwaarschijnlijk de frictie platen moet vervangen en de koppelingskabel.
Mocht het dan nog niet over zijn dan moet ik het blok uit elkaar halen en dan is waarschijnlijk het tandwiel of het schakelmof kapot. En hij zei dat mij dat €1500,- euro ging kosten aan onderdelen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En/of zelf mee gemaakt?? En tips voor mij??
Groetjes,
Amanda
Mijn Yamaha raptor 660 schakelt erg zwaar, hij rijd nog wel maar schakelt enorm zwaar.
Nu heb ik een quad garage gebeld en die vertelde mij dat ik de koppelingsplaten moest nakijken en hoogstwaarschijnlijk de frictie platen moet vervangen en de koppelingskabel.
Mocht het dan nog niet over zijn dan moet ik het blok uit elkaar halen en dan is waarschijnlijk het tandwiel of het schakelmof kapot. En hij zei dat mij dat €1500,- euro ging kosten aan onderdelen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En/of zelf mee gemaakt?? En tips voor mij??
Groetjes,
Amanda
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: Yamaha raptor 660 schakelt erg zwaar, iemand tips?
Veel te duur maar dan ook echt veeeel te duur. Schakelas zal wel krom zijn. Als je stil staat en dan koppelt rijd i niet weg?
Zwaar schakelen in de zin van je pookje gaat zwaar? Of je koppelingshendel gaat zwaar. Gaat je pookje zwaar dan zal je asje krom zijn. Koppelt i zwaar dan zit t m waarschijnlijk in je kabel.
Mocht je asje krom zijn dan hoeft enkel de rechterkant van t blok los en vanaf daar kun je de complete as dr uit trekken
Zwaar schakelen in de zin van je pookje gaat zwaar? Of je koppelingshendel gaat zwaar. Gaat je pookje zwaar dan zal je asje krom zijn. Koppelt i zwaar dan zit t m waarschijnlijk in je kabel.
Mocht je asje krom zijn dan hoeft enkel de rechterkant van t blok los en vanaf daar kun je de complete as dr uit trekken
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Jason McCoy
- Quad GOD
Waar kom je vandaan? Anders wil ik dr wel ff een blik op werpen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
Hallo bedankt voor je reactie.
We hebben de rechterkant los gehaald en het veertje van de schakelpook is afgebroken.
Nieuw veertje erin en ik kan weer rijden hoop ik.
We hebben de rechterkant los gehaald en het veertje van de schakelpook is afgebroken.
Nieuw veertje erin en ik kan weer rijden hoop ik.
-
- Toeschouwer
-
- Toeschouwer
Weetje ook waar ik deze ver kan kopen/bestellen??
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ja quadwinkel kan dat leveren. Een gebroken veer lijkt me niet de boosdoener trouwens. Die zorgt er toch alleen voor dat je pookje terug in orriginele stand komt te staan. Dat zou niet het zwaar schakelen kunnen zijn lijkt me.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
Hallo, ik heb het nog niet kunnen testen,
Toen het nieuwe veertje binnen kwam en mijn quad weer in elkaar werd gezet
Scheurde de pakking.
Nu heb ik vloeibare pakking opgehaald, maar niemand vertelde mij dat je beter een vaste pakking kunt hebben ( dat had ik ook) wat raden jullie aan? Vaste pakking of vloeibare pakking?
Toen het nieuwe veertje binnen kwam en mijn quad weer in elkaar werd gezet
Scheurde de pakking.
Nu heb ik vloeibare pakking opgehaald, maar niemand vertelde mij dat je beter een vaste pakking kunt hebben ( dat had ik ook) wat raden jullie aan? Vaste pakking of vloeibare pakking?
Beide als je het mogelijk zweten tegen wil gaan. De vaste pakking is waarschijnlijk genoeg en zorgt ook voor de dikte.
Is wel wat kliederen om erop te zetten
Wat ik doe is eerst het blok insmeren, de pakking erop plakken en dan de pakking insmeren.
Is wel wat kliederen om erop te zetten
Wat ik doe is eerst het blok insmeren, de pakking erop plakken en dan de pakking insmeren.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat zou ik zeker niet doen. Af fabriek ook nog nooit gezien
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland