Goeiedag luitjes! Noord Holland Noord meld zich aan!
Goeiedag luitjes! Noord Holland Noord meld zich aan!
Hallo Forumleden!,
Mijn naam is Stephan,
ben in het bezit van een Yamaha Raptor 350.
foto's komen nog, ben er nog druk mee bezig.
even een korte update:
Ik ben in het bezit van deze quad gekomen en meteen begonnen de problemen al.
Heb de carburateur uit elkaar gehaald en gereinigd; dit mocht niet baten want de brandstof bleef doorlekken.
nogmaals uit elkaar en wat verder bleek.... alles was diep gecorrodeerd. waarschijnlijk heb er in het verleden vocht in de tank gezeten.
goed, nieuwe carburateur besteld en gemonteerd, afgesteld en alles ging prima! rijden als een malle en geen problemen.
Ik zit zelf bij een Trike Club en rijd daar meestal leuke toerritjes mee.
de zogehete 11-stedentocht was de eerste grote rit voor mij.
Quad lekker afgetankt, technisch nagelopen en rijden maar, geen problemen.
aan het eind van de rit de quad ff een cooldown gegeven en de volgende dag inladen en naar huis.
tot mijn schrik wilde de yamaha slecht aanslaan. Wat bleek dat ik geen compressie meer had.
Eenmaal thuis, blokje eruit getild en cilinder gedemonteerd.
hele spulletje laten reviseren en onderblok gelijk even na laten kijken.
zuigertje was wat ruim, uitlaatklepje was krom, dus vooruit.. het moet goed.
Topprestatie geleverd door het revisiebedrijf! cilinder gehoond, overmaatse zuiger, klepseals, kleppen, afgesteld en nieuwe pakkingen voor het gehele blok.
verse olie erin en gaan! met de Club de Noord Holland rit gereden, zonder problemen. tot op het laatste moment..
en daar wil ik het graag even met jullie over hebben:
einde van de rit begon de yamaha enigsins te stotteren.. wat mij niet lekker zat.. denkend dat het een vuiltje zou zijn de volgende dag nog even een pittig stukje gereden en wat meer gas gegeven dan anders.
tot mijn schrik werd het slechter en kreeg ik zelfs backfire....!!
weer thuis.. bougie eruit gedraaid en zag netjes carb nagekeken en was prima, luchtfilter schoongemaakt en zelfs delen afgedekt omdat ik dacht dat er misschien teveel lucht bijkwam.. allemaal geen verschil.
diverse forums afgezocht naar dit probleem en dezelfde dag kwam er een maatje van mij langs. dit mij vertelde dat het de pickup kon zijn. en in het ergste geval de stator of cdi
nu mijn vraag aan jullie, heeft iemand hier ook ervaring mee? of zie ik iets over het hoofd?
alle massa punten zijn in orde, de stekkers zijn schoon en stationair gaat alles prima, tot ik dan uit stilstand (neutraal) gas geef, gaat de quad stotteren en begint te klappen.
is er een beschrijving om de pickup, stator en cdi te testen cq controleren
ik hoop dat iemand een antwoord heeft want adners zou ik de revisie een aardig weggegooit bedrag vinden.
groeten Stephan.!
Mijn naam is Stephan,
ben in het bezit van een Yamaha Raptor 350.
foto's komen nog, ben er nog druk mee bezig.
even een korte update:
Ik ben in het bezit van deze quad gekomen en meteen begonnen de problemen al.
Heb de carburateur uit elkaar gehaald en gereinigd; dit mocht niet baten want de brandstof bleef doorlekken.
nogmaals uit elkaar en wat verder bleek.... alles was diep gecorrodeerd. waarschijnlijk heb er in het verleden vocht in de tank gezeten.
goed, nieuwe carburateur besteld en gemonteerd, afgesteld en alles ging prima! rijden als een malle en geen problemen.
Ik zit zelf bij een Trike Club en rijd daar meestal leuke toerritjes mee.
de zogehete 11-stedentocht was de eerste grote rit voor mij.
Quad lekker afgetankt, technisch nagelopen en rijden maar, geen problemen.
aan het eind van de rit de quad ff een cooldown gegeven en de volgende dag inladen en naar huis.
tot mijn schrik wilde de yamaha slecht aanslaan. Wat bleek dat ik geen compressie meer had.
Eenmaal thuis, blokje eruit getild en cilinder gedemonteerd.
hele spulletje laten reviseren en onderblok gelijk even na laten kijken.
zuigertje was wat ruim, uitlaatklepje was krom, dus vooruit.. het moet goed.
Topprestatie geleverd door het revisiebedrijf! cilinder gehoond, overmaatse zuiger, klepseals, kleppen, afgesteld en nieuwe pakkingen voor het gehele blok.
verse olie erin en gaan! met de Club de Noord Holland rit gereden, zonder problemen. tot op het laatste moment..
en daar wil ik het graag even met jullie over hebben:
einde van de rit begon de yamaha enigsins te stotteren.. wat mij niet lekker zat.. denkend dat het een vuiltje zou zijn de volgende dag nog even een pittig stukje gereden en wat meer gas gegeven dan anders.
tot mijn schrik werd het slechter en kreeg ik zelfs backfire....!!
weer thuis.. bougie eruit gedraaid en zag netjes carb nagekeken en was prima, luchtfilter schoongemaakt en zelfs delen afgedekt omdat ik dacht dat er misschien teveel lucht bijkwam.. allemaal geen verschil.
diverse forums afgezocht naar dit probleem en dezelfde dag kwam er een maatje van mij langs. dit mij vertelde dat het de pickup kon zijn. en in het ergste geval de stator of cdi
nu mijn vraag aan jullie, heeft iemand hier ook ervaring mee? of zie ik iets over het hoofd?
alle massa punten zijn in orde, de stekkers zijn schoon en stationair gaat alles prima, tot ik dan uit stilstand (neutraal) gas geef, gaat de quad stotteren en begint te klappen.
is er een beschrijving om de pickup, stator en cdi te testen cq controleren
ik hoop dat iemand een antwoord heeft want adners zou ik de revisie een aardig weggegooit bedrag vinden.
groeten Stephan.!
Vriendelijke groet,
Stephan.
Yamaha Raptor 350
Stephan.
Yamaha Raptor 350
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Goeiedag luitjes! Noord Holland Noord meld zich aan!
Welkom. De vraag is wat jij opvat onder stotteren.
Zou wel erg toevallig zijn als nu je cdi oid stuk is. Lijkt me niet voor de hand liggend. Ik zou mn geld eerder zetten op een niet zo topprestatie van t revisie bedrijf
Zou wel erg toevallig zijn als nu je cdi oid stuk is. Lijkt me niet voor de hand liggend. Ik zou mn geld eerder zetten op een niet zo topprestatie van t revisie bedrijf
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Goeiedag luitjes! Noord Holland Noord meld zich aan!
na revisie moet je ook wat roderen he om dan direct een toerrit mee te rijden km's aan een stuk dan mag dit nog aan 60km/u geweest zijn blok word wel warm. Ik weet ook niet met welke tandwiel verhouding je rijd en welke banden maar als je topsnelheid maar 110km/u bedraagt om dan constant 80 te rijden vind ik toch wat veel zeker kort na een revisie
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Goeiedag luitjes! Noord Holland Noord meld zich aan!
Voor je nou alles uit elkaar gaat halen. Altijd eerst even de begrenzers checken. Handrem sensor en reverse sensor zijn regelmatig dingen die storingsgevoelig zijn. Zeker als je blok onder de quad vandaan is geweest dan is het niet goed vastdraaien van zoiets kleins nog weleens een probleem.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Goeiedag luitjes! Noord Holland Noord meld zich aan!
Oke,
begrijp me niet verkeerd. de toerrit was de gemiddelde snelheid 50 kmp/u en de rit was 130 km met diverse stoppunten waar het motortje weer goed kon afkoelen.
en een verkeerde revisie zeker niet. ze hebben al vaker revisies voor me gedaan zonder enige problemen.
maar alles was perfect in orde hij liep en reed als een zonnetje. en zoals beschreven aan het einde van de noord holland rit begon ie iets te stotteren... en naarmate de weken werd dat erger.
tandwiel verhouding 13v / 38a deze wil ik nog aanpassen naar 16/38 maareerst motorisch goed lopend zijn .
vr gr stephan
begrijp me niet verkeerd. de toerrit was de gemiddelde snelheid 50 kmp/u en de rit was 130 km met diverse stoppunten waar het motortje weer goed kon afkoelen.
en een verkeerde revisie zeker niet. ze hebben al vaker revisies voor me gedaan zonder enige problemen.
maar alles was perfect in orde hij liep en reed als een zonnetje. en zoals beschreven aan het einde van de noord holland rit begon ie iets te stotteren... en naarmate de weken werd dat erger.
tandwiel verhouding 13v / 38a deze wil ik nog aanpassen naar 16/38 maareerst motorisch goed lopend zijn .
vr gr stephan
Vriendelijke groet,
Stephan.
Yamaha Raptor 350
Stephan.
Yamaha Raptor 350
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Goeiedag luitjes! Noord Holland Noord meld zich aan!
ik weet niet of een raptor 350 een handrem sensor heeft gelijk de warrior 350 of de raptor 660, omdat de handrem gelijk een raptor 700 voor uw koppelingshendel komt zou je deze normaal niet vergeten af te zetten omdat je amper kunt ontkoppelen met de handrem op
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Goeiedag luitjes! Noord Holland Noord meld zich aan!
Dat wil niet zeggen dat die sensor niet ergens een storing heeft.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Goeiedag luitjes! Noord Holland Noord meld zich aan!
ik heb een Reverse sensor op de handmatige achteruithendel maar is dit wel zo gezien hieronder beschreven?Jason McCoy schreef:Dat wil niet zeggen dat die sensor niet ergens een storing heeft.
een Neutraal Sensor in het blok (bij de schakelpal)
en nog een achterop ter hoogte van een massapunt. vanaf het tandwiel gezien met een groen/blauwe draad??
ik kan deze niet volgen waar of deze heen leid.
GEVONDEN!! deze gaat naar het dashboard. en is door de vorige eigenaar afgeknipt?? dr zou een lampje aan moeten hangen. zit in dezelfde kabelgeleider als het Neutraal lampje
misschien iets van olie? of temperatuur?
Vriendelijke groet,
Stephan.
Yamaha Raptor 350
Stephan.
Yamaha Raptor 350
-
- Quadfanaat
- Berichten: 70
- Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59
Re: Goeiedag luitjes! Noord Holland Noord meld zich aan!
Ik heb er zelf niet zo veel verstand van maar misschien handig voor degenen die het misschien wel weten om wat foto's te maken zodat het wat duidelijker is ?roozing schreef:ik heb een Reverse sensor op de handmatige achteruithendel maar is dit wel zo gezien hieronder beschreven?Jason McCoy schreef:Dat wil niet zeggen dat die sensor niet ergens een storing heeft.
een Neutraal Sensor in het blok (bij de schakelpal)
en nog een achterop ter hoogte van een massapunt. vanaf het tandwiel gezien met een groen/blauwe draad??
ik kan deze niet volgen waar of deze heen leid.
GEVONDEN!! deze gaat naar het dashboard. en is door de vorige eigenaar afgeknipt?? dr zou een lampje aan moeten hangen. zit in dezelfde kabelgeleider als het Neutraal lampje
misschien iets van olie? of temperatuur?
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Goeiedag luitjes! Noord Holland Noord meld zich aan!
Heb geen foto.
1 sensor onder je versnellingpookje is reverse. 1 sensor voor handrem bij je koppelingshendel. Dit zijn 2 dingen die erg storingsgevoelig zijn en passen bij jou verhaal. Van handrem is door te lussen en van reverse kun je zien als je achteruit lampje knippert als je storing optreed
1 sensor onder je versnellingpookje is reverse. 1 sensor voor handrem bij je koppelingshendel. Dit zijn 2 dingen die erg storingsgevoelig zijn en passen bij jou verhaal. Van handrem is door te lussen en van reverse kun je zien als je achteruit lampje knippert als je storing optreed
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Goeiedag luitjes! Noord Holland Noord meld zich aan!
Oké zal het gaan nakijken.
Maar ik gok dus anders.. Zal wat lampjes her en der monteren ter controle. Dan gaan we het zien.
Ben benieuwd, ook omdat het vanuit pure stilstand al gebeurt
Maar ik gok dus anders.. Zal wat lampjes her en der monteren ter controle. Dan gaan we het zien.
Ben benieuwd, ook omdat het vanuit pure stilstand al gebeurt
Vriendelijke groet,
Stephan.
Yamaha Raptor 350
Stephan.
Yamaha Raptor 350