Mijn naam is Stephan,
ben in het bezit van een Yamaha Raptor 350.
foto's komen nog, ben er nog druk mee bezig.
even een korte update:
Ik ben in het bezit van deze quad gekomen en meteen begonnen de problemen al.
Heb de carburateur uit elkaar gehaald en gereinigd; dit mocht niet baten want de brandstof bleef doorlekken.
nogmaals uit elkaar en wat verder bleek.... alles was diep gecorrodeerd. waarschijnlijk heb er in het verleden vocht in de tank gezeten.
goed, nieuwe carburateur besteld en gemonteerd, afgesteld en alles ging prima! rijden als een malle en geen problemen.
Ik zit zelf bij een Trike Club en rijd daar meestal leuke toerritjes mee.
de zogehete 11-stedentocht was de eerste grote rit voor mij.
Quad lekker afgetankt, technisch nagelopen en rijden maar, geen problemen.
aan het eind van de rit de quad ff een cooldown gegeven en de volgende dag inladen en naar huis.
tot mijn schrik wilde de yamaha slecht aanslaan. Wat bleek dat ik geen compressie meer had.
Eenmaal thuis, blokje eruit getild en cilinder gedemonteerd.
hele spulletje laten reviseren en onderblok gelijk even na laten kijken.
zuigertje was wat ruim, uitlaatklepje was krom, dus vooruit.. het moet goed.
Topprestatie geleverd door het revisiebedrijf! cilinder gehoond, overmaatse zuiger, klepseals, kleppen, afgesteld en nieuwe pakkingen voor het gehele blok.
verse olie erin en gaan! met de Club de Noord Holland rit gereden, zonder problemen. tot op het laatste moment..
en daar wil ik het graag even met jullie over hebben:
einde van de rit begon de yamaha enigsins te stotteren.. wat mij niet lekker zat.. denkend dat het een vuiltje zou zijn de volgende dag nog even een pittig stukje gereden en wat meer gas gegeven dan anders.
tot mijn schrik werd het slechter en kreeg ik zelfs backfire....!!
weer thuis.. bougie eruit gedraaid en zag netjes carb nagekeken en was prima, luchtfilter schoongemaakt en zelfs delen afgedekt omdat ik dacht dat er misschien teveel lucht bijkwam.. allemaal geen verschil.
diverse forums afgezocht naar dit probleem en dezelfde dag kwam er een maatje van mij langs. dit mij vertelde dat het de pickup kon zijn. en in het ergste geval de stator of cdi
nu mijn vraag aan jullie, heeft iemand hier ook ervaring mee? of zie ik iets over het hoofd?
alle massa punten zijn in orde, de stekkers zijn schoon en stationair gaat alles prima, tot ik dan uit stilstand (neutraal) gas geef, gaat de quad stotteren en begint te klappen.
is er een beschrijving om de pickup, stator en cdi te testen cq controleren
ik hoop dat iemand een antwoord heeft want adners zou ik de revisie een aardig weggegooit bedrag vinden.
groeten Stephan.!



