Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
Iemand bekend met de wielstand van deze machine?
Op dit moment staan de wielen zo: / /. Dat lijkt mij niet juist. Of ze moeten /\ staan, of \/.
Met losse handen rijden is er niet bij. Met de huidige wielstand verbaasd mij dat niks.
Buiten een beschadigd onderframe, valt mij op de de hoek waar het fusee in zit van de bovenste A-armen verschilt met links en rechts. Ene is ongeveer 8 graden, andere 15..... Geen enkele beschadiging ze zien.
Frame is slechts een paar mm verbogen en verklaart niet de //-stand. Ook lijkt de hoek bij de bovenste fuseekogel geen invloed te hebben op de wielstand.
Iemand ervaring hier mee?
Op dit moment staan de wielen zo: / /. Dat lijkt mij niet juist. Of ze moeten /\ staan, of \/.
Met losse handen rijden is er niet bij. Met de huidige wielstand verbaasd mij dat niks.
Buiten een beschadigd onderframe, valt mij op de de hoek waar het fusee in zit van de bovenste A-armen verschilt met links en rechts. Ene is ongeveer 8 graden, andere 15..... Geen enkele beschadiging ze zien.
Frame is slechts een paar mm verbogen en verklaart niet de //-stand. Ook lijkt de hoek bij de bovenste fuseekogel geen invloed te hebben op de wielstand.
Iemand ervaring hier mee?
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
Jezelf niet vergeten voor te stellen in het daarvoor bedoelde deel van het forum??
In ieder geval is je verhaal wat vreemd. Je praat over dat je quad krom is etc.
Plaats er eens wat foto's bij om aan te geven wat je precies bedoelt.
In ieder geval is je verhaal wat vreemd. Je praat over dat je quad krom is etc.
Plaats er eens wat foto's bij om aan te geven wat je precies bedoelt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
Prima idee, maar probeer het als advies te geven en niet als verwijt. We hebben hier geen harde regels voor en nieuwe leden worden niet automatisch op dat deel van het forum gewezen.Jason McCoy schreef:Jezelf niet vergeten voor te stellen in het daarvoor bedoelde deel van het forum??
Als je frame krom is, ook al is het maar een paar millimeter dan wordt uitlijnen automatisch een lastig verhaal.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
zijn uw spoorstangen nog recht of uw stuurstang
en stel dat die nog recht zijn maar uw ophanging van de A-armen is verbogen dan is het normaal dat uw wielen niet juist staan, of je plooit uw frame recht of je regelt uw spoorstangen wat bij
en stel dat die nog recht zijn maar uw ophanging van de A-armen is verbogen dan is het normaal dat uw wielen niet juist staan, of je plooit uw frame recht of je regelt uw spoorstangen wat bij
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
We hebben het niet over een paar mm hoor. Het staat serieus uit lijn.
De belangrijkste vraag is of de wielen zo: /\ moeten staan of zo: \/. Als ik dat zou weten kan ik de rest wel aanpassen.
Stuurstang is wel recht en heeft meer met toe-of uit-spoor te maken. Bij deze quad is het camber onjuist. Sorry, is misschien wat onduidelijk omschreven: Het betreft een onjuiste camber instelling.
De belangrijkste vraag is of de wielen zo: /\ moeten staan of zo: \/. Als ik dat zou weten kan ik de rest wel aanpassen.
Stuurstang is wel recht en heeft meer met toe-of uit-spoor te maken. Bij deze quad is het camber onjuist. Sorry, is misschien wat onduidelijk omschreven: Het betreft een onjuiste camber instelling.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
4x4 quads hebben doorgaans t camber \/ staan. Dus dat is oke. En het spoor mag gewoon recht en van daaruit testen hoe hij fijn rijd
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
\/ lijkt verklaarbaar in mijn situatie. Maar ik zou eerder /\ verwachten zoals bij een auto gebruikelijk is. Is het misschien des Kawasaki's om het zo te doen of is het per model of toepassing verschillend? Dit is geen 4x4 quad.
Bij veel quads is het instelbaar en geeft de fabriek de instelling op. In dit geval is het een vaste instelling en geeft Kawasaki geen informatie.
Bij veel quads is het instelbaar en geeft de fabriek de instelling op. In dit geval is het een vaste instelling en geeft Kawasaki geen informatie.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
Bij 90% van de quads is het camber standaard niet in te stellen. En heel veel quads hebben negatief camber. Positief camber heb je bij quads op het moment dat de quad inveert meestal. Camber veranderd bij inveren en wij hebben een nogal lange veerweg
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
Plausibele verklaring.
Ik ga kijken hoe ver ik kom, bedankt. Zodra ik thuis ben zal ik wat foto's plaatsen. (De verkoper zal hem best herkennen Niet heel zorgvuldig om een quad met frameschade en WOK-melding te verkopen...)
Nog iemand een verklaring voor het hoekverschil tussen linkse en rechtse arm?
Ik ga kijken hoe ver ik kom, bedankt. Zodra ik thuis ben zal ik wat foto's plaatsen. (De verkoper zal hem best herkennen Niet heel zorgvuldig om een quad met frameschade en WOK-melding te verkopen...)
Nog iemand een verklaring voor het hoekverschil tussen linkse en rechtse arm?
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
als je zegt dat het frame krom is dan zal er meer krom zijn waarschijnlijk wordt dat plooien en regelen tot hij een beetje naar wens is
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
Nieuwe onderbuizen er ingelast. Ziet er weer strak uit. Wielstand blijft fout! Ik kan niet anders concluderen dat het hoekverschil in de bovenarmen de scheefstand veroorzaakt. Er zit bijna 5 graden verschil tussen de linkse en de rechtse arm. Je ziet ook dat de rechterarm de hoek van de fuseekogel niet in een rechte lijn loopt. Het lijkt er op dat dit nooit goed geweest is.......
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden...
Probeer eens een aantal foto's te plaatsen. Er zijn hier voldoende kenners die dan de situatie beter kunnen inschatten.
Probeer eens een aantal foto's te plaatsen. Er zijn hier voldoende kenners die dan de situatie beter kunnen inschatten.
Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
En de foto's.... Zie het verschil in de linkse en rechtse kogels.
Foute hoek Juiste hoek
Foute hoek Juiste hoek
Laatst gewijzigd door TonP op do 06 aug, 2015 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
T is een quad, geen farari. Zo oude quad denk ik dat t gewoon ergens slijtage is. Overigens zitten er nu geen veren onder en is hij niet belast. Als je ene arm iets anders staat dan de andere heb je al een verschil in graden
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Kawasaki KEF300 wielstand, uitlijning
Kijk naar de hoek van de bovenarm ten opzichte van het fusee. Rechts loopt hij niet evenwijdig, links wel. Beide A-armen vertonen geen schade.
Rechtse arm lijkt, af-fabriek, een foute hoek te hebben.
Rechtse arm lijkt, af-fabriek, een foute hoek te hebben.