Suzuki ltr450

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
stef235
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 13 jul, 2015 20:41

Suzuki ltr450

Bericht door stef235 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal me binnenkort even voorstellen als ik wat meer tijd heb :D
Ik heb onlangs een motorblok voor een ltr450 gekocht. Het blok heeft 96 uren en is volgens de handelaar enkel gebruikt om mee rond te rijden en heeft dus geen cross gereden. Ikzelf ga het blok onder een ltr450 van hetzelfde jaartal hangen om er voornamelijk cross mee te rijden. Mijn vraag is wat moet ik met het blok doen? Moet ik het reviseren of gewoon in de quad hangen en crossen maar. En als ik het moet reviseren, wat moet ik dan juist doen? Enkel de cilinder honen en een nieuwe piston en segmenten of moet ook de distributieketting, lagers, en dergelijke vervangen?
Als ik er meestal cross mee rijd om de hoeveel uur moet ik hem dan reviseren? En wat moet ik dan net doen? Ik rijd nu met een ltz400, deze heeft niet al misserie van revisies en dergelijke :)

Alvast heel erg bedankt,
Stef
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Suzuki ltr450

Bericht door yamahakoppel »

die 96u is voor een 450 al veel zeker als er nog niks aan gesleuteld is, dat verhaaltje van "is enkel gebruikt om wat rustig rond te rijden" doet mij denken aan die VW golf reclame :lol: met dat oud vrouwtje
https://www.youtube.com/watch?v=aCbQoqtMjL8" onclick="window.open(this.href);return false;

beste is een compressie test doen dan weet je al veel over de staat van je blok, ik weet niet hoeveel zo een 450 normaal heeft maar de meeste quads hebben 9 bar. ik dacht dat die cross quads al op 11bar zaten dus als je compressie test doet en je komt maar op 5 bar uit dan is hem ver klaar voor revisie
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Suzuki ltr450

Bericht door Jason McCoy »

LTR zijn vrij ingewikkelde maar erg betrouwbare blokken doorgaans. 96 uur is vrij fors voor de zuiger maar niet voor je versnellingsbak. Aangezien je eigenlijk geen verleden van het blok weet moet je dus op eigen kennis afgaan. Compressie test kun je doen. Ik zou zowiezo een frisse zuiger steken. Een beetje een dealer kan je cilinder bekijken en doormeten en aan de hand daarvan de juiste zuiger bestellen.

De staat van je versnellingsbak kun je aan de buitenkant niet zien. Maar olie verteld heel veel. Dus olie dr uit en in een schone bak opvangen. Daarna die olie even door een koffiefilter en kijken wat er achter blijft. Heb je veel metaal deeltjes??? Nouja dan weet je genoeg. Het je vrij schone olie dan en het blok schakelt verder goed enzo en maakt geen rare geluiden dan zou ik er niks aan doen. Vroeg of laat is het blok een keer aan een volledige revisie toe en dan kun je de overige dingen altijd nog meenemen.

De vraag is wel. Waarom een ander blok als je hem toch meteen wilt reviseren? Was je vorige blok overleden?
Een LTR blok is overigens (voor iemand die niet exact weet waar i mee bezig is) zeer lastig te reviseren. Dus begin er niet zelf aan tenzij je 100% weet wat je doet
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: Suzuki ltr450

Bericht door minivtec »

Wat zijn doorgaans de problemen die het reviseren zo moeilijk maken dan als ik vragen mag Jason?

Voor een Yfz blok heb je ook gewoon speciaal gereedschap nodig.
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
stef235
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 13 jul, 2015 20:41

Re: Suzuki ltr450

Bericht door stef235 »

Ok dankuwel voor jullie reacties. Een blok reviseren lukt wel, ik heb al meerdere crossblokken gereviseerd en onlangs nog een ksf250. Maar je moet dus wel heel goed uitkijken wat je koopt?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Suzuki ltr450

Bericht door Jason McCoy »

LTR blok is in mijn ogen vele malen ingewikkelder dan een Yamaha of Kawa blokje. Als je denkt ik kan een YFZ, LTZ of iets dergelijks gereviseerd dus dit kan ik ook wel, dan kun je weleens bedrogen uitkomen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie