Even voorstellen
- Lennard223
- Toeschouwer
Even voorstellen
Goedenavond allemaal!
Ik ben Lennard Bethlehem, 30 jaartjes jong en afkomstig uit Wolvega(Friesland) Ik heb een vriendin en 1 dochtertje Faé. Ik ben sinds kort eigenaar van een TGB Blade 325 en ik dacht dan moet ik mij ook maar eens even aanmelden op dit Quad forum. Ik rijd al jaren Quad alleen niet op de openbare weg dat is nu dus nieuw voor mij. Mijn schoonvader heeft een Honda fourtrax en daar heb ik al vele uurtje op rond mogen scheuren
Ik gebruik de Quad nu dus voor mijzelf op de openbare weg omdat mijn vriendin elke dag de auto meeneem richting haar werk. Gezien het niet alleen leuk is om Quad te rijden is het ook nog eens een stukje goedkoper op de weg. Een win, win situatie. Ik ga lekker meelezen hier en als jullie een vraag hebben dan hoor ik het wel....
Groetjes Lennard
Ps hoe plaats ik een foto'tje?
Ik ben Lennard Bethlehem, 30 jaartjes jong en afkomstig uit Wolvega(Friesland) Ik heb een vriendin en 1 dochtertje Faé. Ik ben sinds kort eigenaar van een TGB Blade 325 en ik dacht dan moet ik mij ook maar eens even aanmelden op dit Quad forum. Ik rijd al jaren Quad alleen niet op de openbare weg dat is nu dus nieuw voor mij. Mijn schoonvader heeft een Honda fourtrax en daar heb ik al vele uurtje op rond mogen scheuren
Ik gebruik de Quad nu dus voor mijzelf op de openbare weg omdat mijn vriendin elke dag de auto meeneem richting haar werk. Gezien het niet alleen leuk is om Quad te rijden is het ook nog eens een stukje goedkoper op de weg. Een win, win situatie. Ik ga lekker meelezen hier en als jullie een vraag hebben dan hoor ik het wel....
Groetjes Lennard
Ps hoe plaats ik een foto'tje?
TGB Blade 325
Re: Even voorstellen
Welkom!
En op je vraag antwoordt te geven viewtopic.php?f=78&t=44431.
Want foto's daar zijn we dol op!
En op je vraag antwoordt te geven viewtopic.php?f=78&t=44431.
Want foto's daar zijn we dol op!
- Lennard223
- Toeschouwer
2 keer bedankt Java
Ik zal hier morgen eens mee aan de slag. Maar goed het is nog steeds een standaard TGB met een grote koffer achterop. Ik ga hem zeker nog pimpen wanneer het mogelijk is. Heb namelijk al een stoer setje SS velgjes gezien
Groetjes
Ik zal hier morgen eens mee aan de slag. Maar goed het is nog steeds een standaard TGB met een grote koffer achterop. Ik ga hem zeker nog pimpen wanneer het mogelijk is. Heb namelijk al een stoer setje SS velgjes gezien
Groetjes
TGB Blade 325
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Lennard223
- Toeschouwer
Vandaag even heerlijk wezen touren met mijn dochter achterop. De Quad bevalt uitstekend. Hij is stabiel en met een TGB 325 heb je ook een echte quad onder de kont. Ze zijn maar 5 cm kleiner dan de 550cc. Ik ben er erg blij mee. Ik heb vandaag de Quad even goed afgetankt en de kilometers opgeschreven. Nu eens kijken wat het beest drinkt en hoeveel kilometers ik kan maken op 18 liter.
Ik had onderweg ook nog twee kleine knallers uit de uitlaat. Nu weet ik dat het voor kan komen op het moment dat je het gas loslaat maar de vraag is 'wat gebeurd er op dat moment"?
Groetjes een tevreden TGB rijdert
Ik had onderweg ook nog twee kleine knallers uit de uitlaat. Nu weet ik dat het voor kan komen op het moment dat je het gas loslaat maar de vraag is 'wat gebeurd er op dat moment"?
Groetjes een tevreden TGB rijdert
TGB Blade 325
- Lennard223
- Toeschouwer
TGB Blade 325
- Jason McCoy
- Quad GOD
Naverbranding is dat. Kan veel redenen hebben
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Lennard223
- Toeschouwer
Bedankt Jason,
Ik heb het na het geposte berichtje nadien ook niet meer gehad.
Ik heb het na het geposte berichtje nadien ook niet meer gehad.
TGB Blade 325
- Lennard223
- Toeschouwer
Misschien nog wel leuk voor de meelezers. Ik heb inmiddels de Tgb 325 op de 97 km/h gehad. Tjong dat gaat toch aardig pittig op zon dingentje Ondertussen alweer 50 km gereden zonder een van de 7 streepjes van de benzinemeter verloren te zijn.. Het lijkt erop dat hij dus ook nog echt zuinig is.
Groetjes
Groetjes
TGB Blade 325
- Paul Snip
- Quad Master
- Contacteer:
Welkom!
De 325 is zuinig. Reken op 1 op 18 a 22.
Het knallen bij gas los komt meestal door een te laag stationair toerental. Dit moet bij warme motor op ca 1600 toeren liggen. Is het te laag, dan een beetje omhoog draaien.
De Blade 250/325 heeft maar 1 aandachtspunt en dat is het scharnierpunt van de achterbrug. Deze moet goed doorgesmeerd worden.
We hebben inmiddels al een mooie Toerrijders club hier in Noord Nederland. Dus misschien kun je een keer meerijden?
De 325 is zuinig. Reken op 1 op 18 a 22.
Het knallen bij gas los komt meestal door een te laag stationair toerental. Dit moet bij warme motor op ca 1600 toeren liggen. Is het te laag, dan een beetje omhoog draaien.
De Blade 250/325 heeft maar 1 aandachtspunt en dat is het scharnierpunt van de achterbrug. Deze moet goed doorgesmeerd worden.
We hebben inmiddels al een mooie Toerrijders club hier in Noord Nederland. Dus misschien kun je een keer meerijden?
- Lennard223
- Toeschouwer
He Paul!
Leuk om te horen dat er een leuke club is in het noorden. En ja ik rij graag een keer mee. Worden deze ritten aangegeven op de hiervoor aangewezen forum plek "tourritten" ?
Ik zal morgen eens kijken wat de teller aangeeft als de quad stationair draait. Hij geeft het digitaal aan op de teller. Ik kreeg de knal echter toen ik 80 reed en toen het gas losliet om af te zakken naar een minder rap tempo. Maar dat was tot nu toe eenmalig.
Nogmaals ik hoor graag als er een ritje word gemaakt
Leuk om te horen dat er een leuke club is in het noorden. En ja ik rij graag een keer mee. Worden deze ritten aangegeven op de hiervoor aangewezen forum plek "tourritten" ?
Ik zal morgen eens kijken wat de teller aangeeft als de quad stationair draait. Hij geeft het digitaal aan op de teller. Ik kreeg de knal echter toen ik 80 reed en toen het gas losliet om af te zakken naar een minder rap tempo. Maar dat was tot nu toe eenmalig.
Nogmaals ik hoor graag als er een ritje word gemaakt
TGB Blade 325
- Lennard223
- Toeschouwer
Dat van die achter brug ben ik nog niet zo in thuis. Maar de quad gaat in onderhoud bij quadwinkel.nl te Barneveld daar komt hij ook vandaan. Sorry als ik reclame maak maar hun hebben er verstand van. Dus dat van die achterbrug moet goed komen!
TGB Blade 325
Volgens mij komt zowat de helft van de quads op het forum weg bij quadwinkel haha.
Welkom trouwens!
Welkom trouwens!
- Quad Master
- Contacteer:
Het gaat niet om het toerental op zich, maar om het feit dat de gasklep te ver dichtgaat bij gas los. Knallen is bijna altijd over als het stationair iets wordt opgedraaid.