Pakking lek...
Pakking lek...
De pakking van mijn cilinder is lek.
Ik heb zoiets nog nooit gerepareerd, heeft er iemand tips?
Ik heb zoiets nog nooit gerepareerd, heeft er iemand tips?
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 101
- Lid geworden op: wo 21 jul, 2004 14:53
- Locatie: oppuurs
nieuwe kopen en vervangen zit niets anders op
kan je niet anders verhelpen
kortom een pakking (dichting) kost belange niet veel dus is de moeite niet om anders op te lossen en derna problemen te hebben
kan je niet anders verhelpen
kortom een pakking (dichting) kost belange niet veel dus is de moeite niet om anders op te lossen en derna problemen te hebben
1ste quad ltz400 model 2003-2004
NU LTZ400 MODEL 2005 ! dit is pas een beest
opties : goldspeed nerfbars , tusk stuur , ufo handbeschermers
en minnenkort andere carbu volledige fp uitlaat en nog veel meer
ps: verslijt je banden, niet je ziel
NU LTZ400 MODEL 2005 ! dit is pas een beest
opties : goldspeed nerfbars , tusk stuur , ufo handbeschermers
en minnenkort andere carbu volledige fp uitlaat en nog veel meer
ps: verslijt je banden, niet je ziel
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 101
- Lid geworden op: wo 21 jul, 2004 14:53
- Locatie: oppuurs
is het water of lucht gekoelde cilinder
als het luchtgekoeld is is er niks aan is het watergekoeld moet je eerst je water aflaten zodat het niet in de cilinder en vervolgens in je motor blok terecht komt
als het luchtgekoeld is is er niks aan is het watergekoeld moet je eerst je water aflaten zodat het niet in de cilinder en vervolgens in je motor blok terecht komt
1ste quad ltz400 model 2003-2004
NU LTZ400 MODEL 2005 ! dit is pas een beest
opties : goldspeed nerfbars , tusk stuur , ufo handbeschermers
en minnenkort andere carbu volledige fp uitlaat en nog veel meer
ps: verslijt je banden, niet je ziel
NU LTZ400 MODEL 2005 ! dit is pas een beest
opties : goldspeed nerfbars , tusk stuur , ufo handbeschermers
en minnenkort andere carbu volledige fp uitlaat en nog veel meer
ps: verslijt je banden, niet je ziel
Luchtgekoeld(blaster 2002)ltz400 boy schreef:is het water of lucht gekoelde cilinder
als het luchtgekoeld is is er niks aan is het watergekoeld moet je eerst je water aflaten zodat het niet in de cilinder en vervolgens in je motor blok terecht komt
Ik hoor van div mensen dat je ook meteen nieuwe zuigerveren moet bestellen omdat deze zouden breken.
Klopt dit?
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 101
- Lid geworden op: wo 21 jul, 2004 14:53
- Locatie: oppuurs
heb ik persoonlijk nog nooit gehoord dat je dit moet doen je moet natuurlijk voorzichtig zijn wanneer je de cilinder er terug opzet
1ste quad ltz400 model 2003-2004
NU LTZ400 MODEL 2005 ! dit is pas een beest
opties : goldspeed nerfbars , tusk stuur , ufo handbeschermers
en minnenkort andere carbu volledige fp uitlaat en nog veel meer
ps: verslijt je banden, niet je ziel
NU LTZ400 MODEL 2005 ! dit is pas een beest
opties : goldspeed nerfbars , tusk stuur , ufo handbeschermers
en minnenkort andere carbu volledige fp uitlaat en nog veel meer
ps: verslijt je banden, niet je ziel
Re: Pakking lek...
Als je de pakking tussen de kop en cilinder bedoelt is het een eitje.Dennis BL@STER schreef:De pakking van mijn cilinder is lek.
Ik heb zoiets nog nooit gerepareerd, heeft er iemand tips?
Zorg dat je het restand van de oude pakking verwijdert (goed schoonmaken)
En nieuwe ertussen kop erop en klaar.
Is het de pakking tussen de cilinder en het blok dan zie je al snel of de zuigerveren stuk zijn en kan je ze alsnog vervangen.
Zorg dan wel dat de open kant van de veren naar de inlaat poort zitten en niet naar de uitlaatpoort want dan slaat ie vast.
En ook hier goed de oude pakking verwijderen en schoonmaken.
Succes.
MVG. Wilko
probeer het eens met lachen ook al doet dat pijn aan je gezicht
Linhai 260 black forest
Linhai 260 black forest
Re: Pakking lek...
Volgens mij is het dat laatste (tussen blok en cilinder), is het zelf te doen als je nog niet zo erg ervaren bent met sleutelen?wilko schreef:Als je de pakking tussen de kop en cilinder bedoelt is het een eitje.Dennis BL@STER schreef:De pakking van mijn cilinder is lek.
Ik heb zoiets nog nooit gerepareerd, heeft er iemand tips?
Zorg dat je het restand van de oude pakking verwijdert (goed schoonmaken)
En nieuwe ertussen kop erop en klaar.
Is het de pakking tussen de cilinder en het blok dan zie je al snel of de zuigerveren stuk zijn en kan je ze alsnog vervangen.
Zorg dan wel dat de open kant van de veren naar de inlaat poort zitten en niet naar de uitlaatpoort want dan slaat ie vast.
En ook hier goed de oude pakking verwijderen en schoonmaken.
Succes.
MVG. Wilko
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Ja dat is zelfs een heel mooio projectje om een beetje te leren het zijn kort door de bocht genomen vier boutjes die je moet loshalen bovenop de kop dan schuif je de cilinderkop er af verwijdert de oude pakking dan schuur je met een schuurpapiertje de oppervlakken iets op stopt de nieuwe pakking er tussen en dan schuif je de kop er weer op dan draai je die vier boutjes weer vast maar let op:
de boutjes moleten even strak zitten en dan niet keihard aandraaien maar gewoon goed vast het beste is hiervoor een momentsleutel gebruiken
de boutjes moleten even strak zitten en dan niet keihard aandraaien maar gewoon goed vast het beste is hiervoor een momentsleutel gebruiken
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Re: Pakking lek...
je bent niet alleen ! de mijne is ook kapot tussen het blok en de cilinderDennis BL@STER schreef:De pakking van mijn cilinder is lek.
Ik heb zoiets nog nooit gerepareerd, heeft er iemand tips?
maar naar het schijnt is het een heel werk om dit te vervangen.
dit heb ik toch vernomen van mijn dealer
-
- Quadrunner
- Berichten: 722
- Lid geworden op: di 20 jan, 2004 22:24
- Locatie: ede
- Contacteer:
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
pakking vervangen is 2x niets bij eenn blaster, is het gewoon de bovenste (de koperen: deze verzet zich meestal en laat dan van die scheetjes of maakt een kwaakgeluid) dan mopet je de 6 moeren boven lossen pakking eraf, nieuwe erop. Is het de onderste is het het voorgaande doen en de 4moeren onderaan cilinder, uitlaat lossen en ambriagekabel en dan cilinder voorzichtig afnemen. Dat van je zuigerveren die breken hebbek nog nooit gehoord en nog nooit voorgehad. Wel kan je je ondertussen je zuiger eens chekken en mischien een nieuwe steken.
greetz
greetz
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Re: Pakking lek...
tussen blok en cilinder is de voetpakking dat is vooral bij een viertak wel wat meer werk namelijk uitlaat los carburateur los en dan kop en cilinder los en dan heb je nog je distributie ketting die door de cilinderwand loopt en weer exact goed terug moet worden gezet. Ja dat is bij elkaar wel wat meer werk dan een koppakkingkje bij een blaster.rapty350 schreef:je bent niet alleen ! de mijne is ook kapot tussen het blok en de cilinderDennis BL@STER schreef:De pakking van mijn cilinder is lek.
Ik heb zoiets nog nooit gerepareerd, heeft er iemand tips?
maar naar het schijnt is het een heel werk om dit te vervangen.
dit heb ik toch vernomen van mijn dealer
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quadrunner
- Berichten: 722
- Lid geworden op: di 20 jan, 2004 22:24
- Locatie: ede
- Contacteer: