Bluedevil8 schreef:och ja gewoon niet rijdt als het stoft hè
Ja zo is dat. Voordat ik wil gaan rijden bekijk ik eerst de luchtvochtigheid, humiditeit van de bodem, temperatuur en windsterkte.
Als 1 van die factoren de drempelwaarde overschreidt dan draai ik me resoluut om en ga ik achter de pc zitten.
Beetje respect voor je quad moet je hebben vind ik!
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré schreef:heb vandaag nog maar eens mijn filter gereinigd, en het was weer zeer nodig, het vuil lag er gewoon op!
weerom op dezelfde manier: in de wasbak een stuk of 5 keer heel goed met een sopje uitspoelen, tot het water haast niet meer blauw kleurt (van de overgebleven filterolie, die bij mij blauw is (Denicol)).
Dan laten drogen, eventueel wat helpen met de haardroger, en inoliën in een plastic zak.
Het oplosmiddel dan laten uitdampen en filtertje terug monteren.
Dat sopje van je , wat zit hierin??
Is k&n inspuitolie(rood) of Green air olie hiervoor ook goed op een standaard filter van een Z400?
Fré schreef:heb vandaag nog maar eens mijn filter gereinigd, en het was weer zeer nodig, het vuil lag er gewoon op!
weerom op dezelfde manier: in de wasbak een stuk of 5 keer heel goed met een sopje uitspoelen, tot het water haast niet meer blauw kleurt (van de overgebleven filterolie, die bij mij blauw is (Denicol)).
Dan laten drogen, eventueel wat helpen met de haardroger, en inoliën in een plastic zak.
Het oplosmiddel dan laten uitdampen en filtertje terug monteren.
Dat sopje van je , wat zit hierin??
Is k&n inspuitolie(rood) of Green air olie hiervoor ook goed op een standaard filter van een Z400?
Dreft met appelgeur
Olie kan je best van Denicol nemen. Is v blauwe filterolie kost iets van een 7€ voor een bus van een halve liter.
blast Racer AKA sdsracer schreef:je mag propere motorolie ook gebruiken,uitspoelen met petroleum , effe drooigwringen,wat olie op de filter, goed inwrijven, is goed uitkneden in krantenpapier en klaar is kees
geen motorolie, dat zakt naar het laagste punt, gewoon luchtfilterolie voor schuimfilter kopen.
moet gewoon filter reiniger kopen voor schuim filters en dan daar in wassen en als je dat gedaan hebt gooi je ze even in de was machine of in een emmer met een lekker soppie en dan goed laten drogen en dan weer invette met filter olie
gesponzord door:eurol,prox racing parts,technoflex,ton maessen quads,straal bedrijf jansen,quadtunning,speed center molenaar
de putoline (twee emmers) voor mijn twinair waar ik heeeeeeeel tevreden van ben. Die reinig ik om de 3 weken ongeveer of naargelang de vuiligheid waar ik doorgereden ben. Dan nog ook de K en N reinigskit voor mijn powerlid die ik iedere week kuis want die houdt echt heeel veel tegen en dan kuis ik de precharger met dreft appelgeur. Eindje laten weken in die dreft en dan naspoelen en het terug gelijk een nieuw, je kan er terug doorkijken.
ik doe het na elke heftigge rit eigenlijk crossers doen het na elke manche. Bij normaal gebruik(zonder veel stof of modder of water) om de 10 uur zeker denk ik. Is gewoon beter
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
ik reinig mijn filter om de 2 weken met dreft en daarna denicol erop
ik rij ook niet veel in vuil want heb hier niet veel om te rijden
dus blijft mijn filter altijd redelijk proper
maar diegene die veel crossen raad ik aan om dit zeker regelmatig te doen als nog lang wilt genieten van je quadje
Kheb men luchtfilterke ook uitgekuist en ligt nu momenteel te drogen. Maar nu moet ik da blauw vettig spul er nog op krijgen en ik las hier dat men het in een plastieke zak steekt en zo er mee in wrijft. Zou ik het gewoon met een verfborstel mee kunnen inborstelen? Of zou ik het toch maar in de plastieke zak duwen.