Als je andere vertanding wilt steken, vb 36 ipv 40, moet je dan een andere ketting nemen?
Want vindt mijn quad wat hoog in toeren gaan en niet sneller dan 85km/hr...
thanks J
Vertanding SMC 250
Re: Vertanding SMC 250
Je kunt een schakeltje ertussen weg slijpen al je de ketting niet meer kunt spannen. Maar kijk eens naar je voorste tandwiel. Als is max maar 85 loopt en dan kan het zijn dat je een 13 ( of zelfs 12 ) voorop hebt ipv een 14.
Of er is iets anders mis in je blok.
Ik rij zelf met 15-38 ben er wel tevreden over. Top ligt op +- 105
Je kunt ook een 13-32 steken maar dan heb je een verkorte hub nodig.
Denk trouwens ook niet dat je een 36 op je standaard hub krijgt, moest bij die van mij er al wat afslijpen.
Of er is iets anders mis in je blok.
Ik rij zelf met 15-38 ben er wel tevreden over. Top ligt op +- 105
Je kunt ook een 13-32 steken maar dan heb je een verkorte hub nodig.
Denk trouwens ook niet dat je een 36 op je standaard hub krijgt, moest bij die van mij er al wat afslijpen.
Die topsnelheid stoort me niet, vind 85 wel ok, t zij. Die hoge toeren die me storen.. Heb ook een 4 versnellingen..altyd de neiging om door te schakelen nr 5..maar er is geen
Ga de voorste idd eens tellen..
Ga de voorste idd eens tellen..
Ow, jij heb er een met achteruit.
Daar had ik ff geen rekening me gehouden. Dan kan die 36 misschien toch wel ( 4 gaten heb jij toch? ).is wel gewoon hetzelfde tandwiel vooraan.
Maar als je de tand wielen vervangt kan ik je ook aanraden om je ketting ook te vervangen.
Want meestal slijten die twee redelijk gelijk. Nu is je ketting al wat ingesleten en nemen ze als het ware de tand wielen mee. Die slijten dan dus wat harder in het begin.
Daar had ik ff geen rekening me gehouden. Dan kan die 36 misschien toch wel ( 4 gaten heb jij toch? ).is wel gewoon hetzelfde tandwiel vooraan.
Maar als je de tand wielen vervangt kan ik je ook aanraden om je ketting ook te vervangen.
Want meestal slijten die twee redelijk gelijk. Nu is je ketting al wat ingesleten en nemen ze als het ware de tand wielen mee. Die slijten dan dus wat harder in het begin.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Past als t goed is tandwielen vam een blaster op. Voortandwiel moet je wel iets aanpassen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Is dat niet alleen bij de modellen zonder achteruit? ( 6 bout gaten)
Met achteruit geeft volgens mij een tandwiel met maar 4 gaten.
Met achteruit geeft volgens mij een tandwiel met maar 4 gaten.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Denk juist bij de modellen met achteruit. Blaster heeft achter 4 vorks hub
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland