Beste forumleden....Ik ben....
Beste forumleden....Ik ben....
Goedenavond Allemaal,
Enkele dagen geleden heb ik me aangemeld op dit forum en dus zal me ff in kort voorstellen.
Mijn naam is Nick en ben woonachtig in de omgeving Apeldoorn op de, ohhhh-zooo-moooie, Veluwe
Op dit moment ben ik nog niet in het bezit van een Quad, maar ik ben druk bezig om er eentje aan te schaffen. Het merk, type en de tuning zit al aardig in m'n kop nu alleen de uitvoering nog. Meer hierover in de 'Gevraagd' sectie van het forum.
In m'n jongere jaren heb ik quad gereden bij vrienden, van een ltz50 tot 450yfz, en sindsdien een grote fan van de machines. Maar als arme student had ik andere prioriteiten en kortweg geen geld En nu wordt het tijd voor een mooie 700 rappy om lekker te crossen, touren en wie-weet mee te gaan met tochten via dit forum
Mocht ik ooooooit een quad in mijn bezit krijgen dan volgen de foto's uiteraard!
Enkele dagen geleden heb ik me aangemeld op dit forum en dus zal me ff in kort voorstellen.
Mijn naam is Nick en ben woonachtig in de omgeving Apeldoorn op de, ohhhh-zooo-moooie, Veluwe
Op dit moment ben ik nog niet in het bezit van een Quad, maar ik ben druk bezig om er eentje aan te schaffen. Het merk, type en de tuning zit al aardig in m'n kop nu alleen de uitvoering nog. Meer hierover in de 'Gevraagd' sectie van het forum.
In m'n jongere jaren heb ik quad gereden bij vrienden, van een ltz50 tot 450yfz, en sindsdien een grote fan van de machines. Maar als arme student had ik andere prioriteiten en kortweg geen geld En nu wordt het tijd voor een mooie 700 rappy om lekker te crossen, touren en wie-weet mee te gaan met tochten via dit forum
Mocht ik ooooooit een quad in mijn bezit krijgen dan volgen de foto's uiteraard!
Try again, Fail again, Fail better!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Beste forumleden....ff voorstellen
Toen ik mij voorstelde stond mijn garage nog leeg, maar dit is niet meer het geval
Ik heb de Quad van forumlid Maurice overgekocht en foto's zijn te vinden in zijn tuning topic
viewtopic.php?f=42&t=26504&hilit=maurice
In eerste instantie was mijn opzet om zelf een Quad om te bouwen/tunen, maar ik kon dit juweeltje niet laten staan Scheelt me weer veel tijd, bloed, zweet en tranen en kan meteen de weg op
Dus als der nog mensen zijn in de omgeving Apeldoorn die het leuk lijken om een keer te touren! Stuur me maar een berichtje
Ik heb de Quad van forumlid Maurice overgekocht en foto's zijn te vinden in zijn tuning topic
viewtopic.php?f=42&t=26504&hilit=maurice
In eerste instantie was mijn opzet om zelf een Quad om te bouwen/tunen, maar ik kon dit juweeltje niet laten staan Scheelt me weer veel tijd, bloed, zweet en tranen en kan meteen de weg op
Dus als der nog mensen zijn in de omgeving Apeldoorn die het leuk lijken om een keer te touren! Stuur me maar een berichtje
Try again, Fail again, Fail better!
Re: Beste forumleden....Ik ben....
mooie quad !!
spijtig woon ik niet in je buurt hehe
spijtig woon ik niet in je buurt hehe
Re: Beste forumleden....Ik ben....
Welkom hier! Mooie quad hoor.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Beste forumleden....Ik ben....
Apeldoor niet echt. Richting barneveld zijn dr wel echt vrij veel
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Beste forumleden....Ik ben....
Heb je geen foto's want in t topic wat je linkte zijn de foto' s verdwenen. Via tapatalk tenminste wel
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 06 apr, 2015 22:46
- Locatie: APELDOORN
Re: Beste forumleden....Ik ben....
Welkom.
De link naar de foto's werkt niet(meer)?
Woon ok in apeldoorn en rij een suzuki king quad 750 AXI uit 2009.
Ben voor al in de blubber te vinden weet niet of dat het gene is wat jij ook zoekt maar anders altijd welkom om een keer mee te gaan.
Groetjes jeroen
De link naar de foto's werkt niet(meer)?
Woon ok in apeldoorn en rij een suzuki king quad 750 AXI uit 2009.
Ben voor al in de blubber te vinden weet niet of dat het gene is wat jij ook zoekt maar anders altijd welkom om een keer mee te gaan.
Groetjes jeroen
Mud Masters Apeldoorn
Re: Beste forumleden....Ik ben....
Bedankt iedereen!
@ Jason. Nu zie ik het ook ja, dat de foto's allemaal weg zijn in de gelinkte topic. Ik heb er vanmiddag een paar zelf gemaakt en geupload
@ Jeroen. Mijn quad en ik hebben tot op heden geen spatje modder gezien En daar ga ik met deze quad ook niet aan beginnen dan ben ik nog meer aan het poetsen Mocht je een keer de weg op gaan om een stuk te touren dan ga ik graag mee
@ Jason. Nu zie ik het ook ja, dat de foto's allemaal weg zijn in de gelinkte topic. Ik heb er vanmiddag een paar zelf gemaakt en geupload
@ Jeroen. Mijn quad en ik hebben tot op heden geen spatje modder gezien En daar ga ik met deze quad ook niet aan beginnen dan ben ik nog meer aan het poetsen Mocht je een keer de weg op gaan om een stuk te touren dan ga ik graag mee
Try again, Fail again, Fail better!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Beste forumleden....Ik ben....
Mooie machine man!!! Maar kont moet echt een eind zakken. Dit kan niet veilig rijden zo. Hij moet wel flink zenuwachtig sturen lijkt me? Je frame moet onbelast horizontaal staan. Dit houd in dat het hoogste punt van je achterkap ongeveer net zo hoog staat als het hoogste punt van je voorkap. Ofwel zakken met de kont.
Zoals Kris altijd zegt. Er is maar 1 ding wat de kont omhoog mag hebben en dat is je vrouw
Zoals Kris altijd zegt. Er is maar 1 ding wat de kont omhoog mag hebben en dat is je vrouw
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Mistery1985
- Quadfanaat
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo 26 jun, 2013 21:14
- Locatie: Zeist
Re: Beste forumleden....Ik ben....
Mooie machine
Re: Beste forumleden....Ik ben....
@ Jason
Hoe zenuwachtig de quad stuurt/rijdt hangt heel erg van de weg af, maar dat een quad zo nu en dan spoorzoekt is quad-eigen toch. Ik heb zelf nog nooit op een andere weg quad gereden, dus heb niet echt wat om te vergelijken qua rijgedrag. Vooral oude wegen, die bol lopen, rijden niet lekker en schuif van links naar rechts haha. Daarentegen rijdt die gewoon goed op 'normale' wegen waar ik probleemloos recht rijd.
Ik heb de tot op heden nog niks aan de quad veranderd na de aankoop en dus elke tip is meer dan welkom.
Ik heb de hoogtes ff opgemeten vanaf de grond en de achterkap staat idd een stukje hoger dan de voorkap +/- 7cm. Het is dat jij dit nu zegt, want mij was dit nog niet opgevallen
Binnenkort maar ff kijken als ik het voor mekaar kan krijgen om de kont te laten zakken. Ik heb al wel gezien dak er heel lastig bij kan komen Ben benieuwd wat het verschil in rijgedrag zal zijn als die onbelast rechtstaat.
Hoe zenuwachtig de quad stuurt/rijdt hangt heel erg van de weg af, maar dat een quad zo nu en dan spoorzoekt is quad-eigen toch. Ik heb zelf nog nooit op een andere weg quad gereden, dus heb niet echt wat om te vergelijken qua rijgedrag. Vooral oude wegen, die bol lopen, rijden niet lekker en schuif van links naar rechts haha. Daarentegen rijdt die gewoon goed op 'normale' wegen waar ik probleemloos recht rijd.
Ik heb de tot op heden nog niks aan de quad veranderd na de aankoop en dus elke tip is meer dan welkom.
Ik heb de hoogtes ff opgemeten vanaf de grond en de achterkap staat idd een stukje hoger dan de voorkap +/- 7cm. Het is dat jij dit nu zegt, want mij was dit nog niet opgevallen
Binnenkort maar ff kijken als ik het voor mekaar kan krijgen om de kont te laten zakken. Ik heb al wel gezien dak er heel lastig bij kan komen Ben benieuwd wat het verschil in rijgedrag zal zijn als die onbelast rechtstaat.
Try again, Fail again, Fail better!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Beste forumleden....Ik ben....
Dat scheelt gigantisch. Ik reedet mn 700 gewoon 130 met 1 hand aan het stuur.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Beste forumleden....Ik ben....
ik meet altijd onder de quad want op de kappen kan soms wel eens moeilijk zijn
als je aan het frame meet, bij je voetsteunen en juist voor het motorblok waar je A-armen vast hangen dit zou onbelast minstens gelijk moeten zijn
lees volgende link even dan begrijp je onze redenering
http://www.intraxracing.nl/techniek/cam ... intoe-out/
je kunt enkel het spoor of toe regelen met de originele armen van een quad maar door de achterkant hoger of lager te zetten kun je caster beïnvloeden soms kan 5mm hoogte verschil al een groot verschil maken
zelfs al koop je volledig regelbare armen dan nog is beste om de achterkant laag te houden dit heeft dan weer met de gewichts verdeling te maken
als je aan het frame meet, bij je voetsteunen en juist voor het motorblok waar je A-armen vast hangen dit zou onbelast minstens gelijk moeten zijn
lees volgende link even dan begrijp je onze redenering
http://www.intraxracing.nl/techniek/cam ... intoe-out/
je kunt enkel het spoor of toe regelen met de originele armen van een quad maar door de achterkant hoger of lager te zetten kun je caster beïnvloeden soms kan 5mm hoogte verschil al een groot verschil maken
zelfs al koop je volledig regelbare armen dan nog is beste om de achterkant laag te houden dit heeft dan weer met de gewichts verdeling te maken
altijd fijn als ze bepaalde uitspraken gewoon overnemen ik zou nog eens een volledige uitleg moeten maken met foto's over uitlijning en verlaging van de quad want nu staat het overal een beetje en de meeste foto's zijn niet meer zichtbaarJason McCoy schreef: Zoals Kris altijd zegt. Er is maar 1 ding wat de kont omhoog mag hebben en dat is je vrouw
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Beste forumleden....Ik ben....
Bedankt voor de uitleg Koppel!
Aangezien ik een bodembeschermplaat eronder heb hangen heb ik die als uitgangspunt gebruikt voor het meten vanaf de grond. Tov de voorkant staat de achterkant z'n 2,5cm hoger
Na wat gelezen te hebben op internet was ik in eerste instantie van plan om de achterlink om te draaien om de quad vanachter te laten zakken... Na de link los gemaakt te hebben kwam ik erachter dat het omdraaien niet kon Waarschijnlijk zit er verschil in achterlink per bouwjaar ofso, want op raptorforum kreeg iemand het voor elkaar
Aangezien alles los lag dan maar de achterveer eruit en heb vervolgens de 2 voorspanningsringen naar bovengedraaid. Vanavond maar eens meten of die überhaupt iets gezakt is, anders opzoek naar een verlagingslink achter of een andere alternatief. Dus als iemand nog ideeën/suggesties heeft
Ik kan altijd nog proberen om de voorkant te verhogen, maar liever niet
Aangezien ik een bodembeschermplaat eronder heb hangen heb ik die als uitgangspunt gebruikt voor het meten vanaf de grond. Tov de voorkant staat de achterkant z'n 2,5cm hoger
Na wat gelezen te hebben op internet was ik in eerste instantie van plan om de achterlink om te draaien om de quad vanachter te laten zakken... Na de link los gemaakt te hebben kwam ik erachter dat het omdraaien niet kon Waarschijnlijk zit er verschil in achterlink per bouwjaar ofso, want op raptorforum kreeg iemand het voor elkaar
Aangezien alles los lag dan maar de achterveer eruit en heb vervolgens de 2 voorspanningsringen naar bovengedraaid. Vanavond maar eens meten of die überhaupt iets gezakt is, anders opzoek naar een verlagingslink achter of een andere alternatief. Dus als iemand nog ideeën/suggesties heeft
Ik kan altijd nog proberen om de voorkant te verhogen, maar liever niet
Try again, Fail again, Fail better!