Diverse vragen TGB Target 325
Diverse vragen TGB Target 325
Beste mensen,
Ik had even wat vraagjes welke ervaren quad rijders misschien wel weten...
Ik heb nu een tijdje een TGB Target 325 welke ik puur voor touren gebruik.
Wat is dan de beste bandenspanning (wegbanden) ?
In de manual staat 0,5 bar en op de banden zelf staat max 2,5 bar. Wat is dan wijsheid.
Tevens wil ik nog graag een set nerfbars monteren maar wat zijn die gruwelijk duur voor TGB.
Gemiddeld 450,- de set. Iemand die een goedkoper adres weet?
En is het normaal dat wanneer je schakelt van neutraal naar vooruit of achteruit de quad ff een tik geeft?
(deed mijn Honda MT5 way back in the days) namelijk ook.
En als laatste, hebben spoorverbreders altijd zin bij straatgebruik?
grt,
Ruben
Ik had even wat vraagjes welke ervaren quad rijders misschien wel weten...
Ik heb nu een tijdje een TGB Target 325 welke ik puur voor touren gebruik.
Wat is dan de beste bandenspanning (wegbanden) ?
In de manual staat 0,5 bar en op de banden zelf staat max 2,5 bar. Wat is dan wijsheid.
Tevens wil ik nog graag een set nerfbars monteren maar wat zijn die gruwelijk duur voor TGB.
Gemiddeld 450,- de set. Iemand die een goedkoper adres weet?
En is het normaal dat wanneer je schakelt van neutraal naar vooruit of achteruit de quad ff een tik geeft?
(deed mijn Honda MT5 way back in the days) namelijk ook.
En als laatste, hebben spoorverbreders altijd zin bij straatgebruik?
grt,
Ruben
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Bandenspanning 0,6 is prima
Tik bij schakelen is normaal.
Spoorverbreders hebben inderdaad altijd zin.
Tik bij schakelen is normaal.
Spoorverbreders hebben inderdaad altijd zin.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Een bandenspanning van 0.6 is inderdaad genoeg. Maar je kunt er altijd een beetje mee spelen wat jij lekker vind rijden. Zou alleen niet boven de 1 bar gaan. Dan worden ze wat hard en kunnen ze wat stuiterig aanvoelen als je rijd.
Spoorverbreders hebben inderdaad zin. Ze maken de quad wat stabieler.
En die tik is inderdaad normaal aangezien het niet een gesynchroniseerde bak is ( eigenlijk een soort giering bak ipv een versnellings bak )
Spoorverbreders hebben inderdaad zin. Ze maken de quad wat stabieler.
En die tik is inderdaad normaal aangezien het niet een gesynchroniseerde bak is ( eigenlijk een soort giering bak ipv een versnellings bak )
Re: Diverse vragen TGB Target 325
die tik bij het schakelen is normaal, het moet alleen geen KNAL worden
bij de mijne was het stationaire toerental te veel omhoog verlopen, dus de koppeling greep al een klein beetje aan, schakelen ging heel erg stroef, gevolgd door een knal als hij in de versnelling sprong
toerental verlaagd, en het probleem was gereduceerd tot een tik
bij de mijne was het stationaire toerental te veel omhoog verlopen, dus de koppeling greep al een klein beetje aan, schakelen ging heel erg stroef, gevolgd door een knal als hij in de versnelling sprong
toerental verlaagd, en het probleem was gereduceerd tot een tik
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
- Locatie: Friesland
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Mijn 325 deed dat inderdaad ook. Zoals bkk aangaf is bij mij toen het toerental iets aangepast. Opgelost.
Arctic Cat XR 700 Limited
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Kijk eens op tgbquads.nl (easy wheels) Zij hebben verschillende onderdelen. bv voor een voor en achter fender betaal je daar €70
On the seventh day god went quadriding
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Weet iemand toevallig hoe je de parkeer rem afstelt?
grt, Jos
grt, Jos
On the seventh day god went quadriding
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Aan de parkeerremhendel, maar is zeer beperkt was ik al achter.
Ik gebruik de remlock op de voorrem hendel (kleine rode blokje)
Ik gebruik de remlock op de voorrem hendel (kleine rode blokje)
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Ja die heb ik al met de stelschroef tot het max afgesteld. Weet je niet of de parkeerrem een apart remblokje heeft, dat misschien versleten is.
On the seventh day god went quadriding
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Zover ik weet niet
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Inmiddels de afstelling van de parkeer rem gevonden. De schroef die uitsteekt op de remklauw indraaien nadat de afstelling op de hendel ook weer is teruggedraaid zodat je altijd aan het stuur de afstelling kunt bijstellen.
On the seventh day god went quadriding
-
- Toeschouwer
- Berichten: 46
- Lid geworden op: zo 12 dec, 2010 16:53
- Locatie: Noord-Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Ik rij dagelijks met mijn TGB, dus ik hoop dat ik je vragen kan beantwoorden.
BANDENSPANNING
Let er vooral op dat je achterbanden even groot zijn. Door de sper van je quad wil je quad dan ineens links of rechtsaf. Hier valt tegenin te sturen, maar je voorbanden zijn binnen enkele 100km's kaal. Ik laat dit altijd door de dealer doen, incl. controle op de uitlijning. Scheelt je uiteindelijk in de kosten van je banden.
REM
Ik rij al enkele duizenden kilometers met de TGB, het blijven afstellen van je handrem is inderdaad onbegonnen werk. Ik gebruik het rode palletje van de rechter/voorrem.
TIK
Die tik die je hoort kan inderdaad door drie dingen komen.
-De eerste is een te hoog stationair toerental, waardoor de koppeling al ingrijpt. Deze is af te stellen.
-Ten tweede kan het zo zijn dat je de pook niet ver genoeg naar voren doet, waardoor hij eerst over de tandjes ratelt en daarna pas aangrijpt. Dat is niet zo gezond voor de bak.
-Ten derde, en ik denk dat je die bedoelt, hoor je een klap tussen op het moment dat je in versnelling gas geeft om weg te trekken. Dat wil zeggen dat je ketting te los zit, waardoor hij eerst opgespannen wordt. Dit is voor mij altijd een teken om de ketting op te spannen. Het opspannen van de ketting moet je even doorhebben. Maar let op dat je hem niet te strak doet, want de ketting komt wat strakker te zitten als je in de vering zakt.
NERFBARS
He bah, water en modder.
SPOORVERBREDERS
Wel over getwijfeld, maar ik ben bang dat het spoorzoekend gedrag dan erger wordt. En ik kan nu nog tussen paaltjes door...
BANDENSPANNING
Let er vooral op dat je achterbanden even groot zijn. Door de sper van je quad wil je quad dan ineens links of rechtsaf. Hier valt tegenin te sturen, maar je voorbanden zijn binnen enkele 100km's kaal. Ik laat dit altijd door de dealer doen, incl. controle op de uitlijning. Scheelt je uiteindelijk in de kosten van je banden.
REM
Ik rij al enkele duizenden kilometers met de TGB, het blijven afstellen van je handrem is inderdaad onbegonnen werk. Ik gebruik het rode palletje van de rechter/voorrem.
TIK
Die tik die je hoort kan inderdaad door drie dingen komen.
-De eerste is een te hoog stationair toerental, waardoor de koppeling al ingrijpt. Deze is af te stellen.
-Ten tweede kan het zo zijn dat je de pook niet ver genoeg naar voren doet, waardoor hij eerst over de tandjes ratelt en daarna pas aangrijpt. Dat is niet zo gezond voor de bak.
-Ten derde, en ik denk dat je die bedoelt, hoor je een klap tussen op het moment dat je in versnelling gas geeft om weg te trekken. Dat wil zeggen dat je ketting te los zit, waardoor hij eerst opgespannen wordt. Dit is voor mij altijd een teken om de ketting op te spannen. Het opspannen van de ketting moet je even doorhebben. Maar let op dat je hem niet te strak doet, want de ketting komt wat strakker te zitten als je in de vering zakt.
NERFBARS
He bah, water en modder.
SPOORVERBREDERS
Wel over getwijfeld, maar ik ben bang dat het spoorzoekend gedrag dan erger wordt. En ik kan nu nog tussen paaltjes door...
Ik geloof in de binas!
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Bedankt voor je reactie......we zijn inmiddels een behoorlijke tijd verder en ik kan je zeggen dat spoorverbreders echt het rijgedrag verbeteren, daarnaast heb ik de boel zelf opnieuw uitgelijnd en de wielen laten balanceren.
Tevens speling uit de achterbrug gehaald.
Kan niet anders zeggen dat hij nu super rijgedrag vertoont, nerfbars zitten er ondertussen ook al op. Uit Polen laten komen.
Verder de hele achterkant veranderd, lijkt nu niks meer op een tgb van achter
Dubbele uitlaat en een R1 Led achterlicht, laag sport stuur (nog niet op foto)
Planning nog: andere velgen en achterbrug verlengen
Tevens speling uit de achterbrug gehaald.
Kan niet anders zeggen dat hij nu super rijgedrag vertoont, nerfbars zitten er ondertussen ook al op. Uit Polen laten komen.
Verder de hele achterkant veranderd, lijkt nu niks meer op een tgb van achter
Dubbele uitlaat en een R1 Led achterlicht, laag sport stuur (nog niet op foto)
Planning nog: andere velgen en achterbrug verlengen
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Mooi ding!
Prima machine ook. Betrouwbaar, snel genoeg en lekker zuinig.
Een paar mooie velgen zou hem helemaal afmaken
Prima machine ook. Betrouwbaar, snel genoeg en lekker zuinig.
Een paar mooie velgen zou hem helemaal afmaken
Re: Diverse vragen TGB Target 325
Mwoah zuinig....... 1:13 en het houd wel op