can am renegade 500
Re: can am renegade 500
Vergeet niet naar de Kingquads te kijken.
Ze staan scherp geprijsd en zijn onovertroffen wat betreft duurzaamheid.
Als je een beetje handig bent kan je alle onderhoud zelf uitvoeren.
Ik ben wel een beetje bevooroordeeld omdat ik er zelf mee rijd,maar sta achter de veelzijdigheid van deze quad na ettelijke jaren met 4x4 quads bezig te zijn.
http://www.kapaza.be/nl/quads-trikes/su ... 711894.htm
http://www.kapaza.be/nl/quads-trikes/su ... 838332.htm
https://www.youtube.com/watch?v=8CKVuQfSGsU
Ze staan scherp geprijsd en zijn onovertroffen wat betreft duurzaamheid.
Als je een beetje handig bent kan je alle onderhoud zelf uitvoeren.
Ik ben wel een beetje bevooroordeeld omdat ik er zelf mee rijd,maar sta achter de veelzijdigheid van deze quad na ettelijke jaren met 4x4 quads bezig te zijn.
http://www.kapaza.be/nl/quads-trikes/su ... 711894.htm
http://www.kapaza.be/nl/quads-trikes/su ... 838332.htm
https://www.youtube.com/watch?v=8CKVuQfSGsU
Re: can am renegade 500
Heb ik ook al aan gedacht, maar weet hier geen verdeler zijn in de buurt (west vlaanderen)
Via de website van suzuki kom ik enkel uit bij verdelers van moto's
Weet jij toevallig een in m'n buurt ?
Via de website van suzuki kom ik enkel uit bij verdelers van moto's
Weet jij toevallig een in m'n buurt ?
Re: can am renegade 500
Motoshop desmet in Waregem.
Yamaha bij Schietecatte in Vichte.
Cfmoto Flandersquadshop in Wielsbeke.
En ik geloof deforce in Roeselare verkoopt ook een aantal merken.
Yamaha bij Schietecatte in Vichte.
Cfmoto Flandersquadshop in Wielsbeke.
En ik geloof deforce in Roeselare verkoopt ook een aantal merken.
Ab amicis honesta petamus.
Re: can am renegade 500
In principe kan je bij elke quad dealer en bij elke suzuki daeler een Kingquad bestellen.
Dikwijls wordt de quad ingevoerd onder de naam motostar of valenti.
Ga shoppen bij verschillende suzukidealers en quadshops en probeer de beste prijs te krijgen.
Steek daar wat tijd in en dat loont.
Ik heb mijn Kingquads bij MCG in maaseik gekocht maar dat is voor jou de andere kant van België.(Ik heb geen voordelen of wat dan ook bij MCG.Zuiver informatief)
Voor mij is het ook een goede 60km tot daar maar ik doe onderhoud en de meeste herstellingen zelf.
Je kan ook in Nederland kijken.
Een beetje quad dealer kan het papierwerk om in België in te schrijven zo in orde maken
Een 750 met EPS (onontbeerlijk) moet vlot onder de 10000€ kunnen met winch.
Een 500 zal een dikke 1500€ goedkoper zijn.
Houd er rekening mee dat de originele banden niet veel soeps zijn (is bijna bij elk merk zo) en dat je snel ander rubber zult nodig hebben.
Ik heb altijd aftermarked banden op mijn nieuwe quads laten zetten en die mee in de prijs onderhandeld.
Dikwijls wordt de quad ingevoerd onder de naam motostar of valenti.
Ga shoppen bij verschillende suzukidealers en quadshops en probeer de beste prijs te krijgen.
Steek daar wat tijd in en dat loont.
Ik heb mijn Kingquads bij MCG in maaseik gekocht maar dat is voor jou de andere kant van België.(Ik heb geen voordelen of wat dan ook bij MCG.Zuiver informatief)
Voor mij is het ook een goede 60km tot daar maar ik doe onderhoud en de meeste herstellingen zelf.
Je kan ook in Nederland kijken.
Een beetje quad dealer kan het papierwerk om in België in te schrijven zo in orde maken
Een 750 met EPS (onontbeerlijk) moet vlot onder de 10000€ kunnen met winch.
Een 500 zal een dikke 1500€ goedkoper zijn.
Houd er rekening mee dat de originele banden niet veel soeps zijn (is bijna bij elk merk zo) en dat je snel ander rubber zult nodig hebben.
Ik heb altijd aftermarked banden op mijn nieuwe quads laten zetten en die mee in de prijs onderhandeld.
Re: can am renegade 500
10000 is me toch wat teveel voor een 1ste quad.
Momenteel weet ik een tweedehands kingquad staan met 4300 km van 2008 . Vrp 5300 €
Ik wil max 7000 excl btw uitgeven of dus 8500 incl btw.
Ik lees dat velen een 500 beetje licht vinden ...
Momenteel weet ik een tweedehands kingquad staan met 4300 km van 2008 . Vrp 5300 €
Ik wil max 7000 excl btw uitgeven of dus 8500 incl btw.
Ik lees dat velen een 500 beetje licht vinden ...
Re: can am renegade 500
10000 is me toch wat teveel voor een 1ste quad.
Momenteel weet ik een tweedehands kingquad staan met 4300 km van 2008 . Vrp 5300 €
Ik wil max 7000 excl btw uitgeven of dus 8500 incl btw.
Ik lees dat verschillende een 500 beetje licht vinden ...
Een can am 500 2 cil is denk in krachtiger .
Ik kijk hier en daar ook naar tweedehands dus, al twijfel ik wel of dit een goed idee is gezien je nooit weet wat er met zo'n quad gebeurt is ...
Momenteel weet ik een tweedehands kingquad staan met 4300 km van 2008 . Vrp 5300 €
Ik wil max 7000 excl btw uitgeven of dus 8500 incl btw.
Ik lees dat verschillende een 500 beetje licht vinden ...
Een can am 500 2 cil is denk in krachtiger .
Ik kijk hier en daar ook naar tweedehands dus, al twijfel ik wel of dit een goed idee is gezien je nooit weet wat er met zo'n quad gebeurt is ...
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: can am renegade 500
Een Rotax 500 kun je qua power goed vergelijken met een 700-800 cc van de overige merken.
Re: can am renegade 500
Dan valt een can am nog mee van prijs
Re: can am renegade 500
Dan zou je wel eens flink kunnen schrikken.Paul Snip schreef:Een Rotax 500 kun je qua power goed vergelijken met een 700-800 cc van de overige merken.
Een rotax 500 heeft zijn max pk's bij een erg hoog toerental waar de 700+ ééncilinders al bij lage toeren erg veel kracht hebben.
Een 500 rijd echt niet zoals een 700+ machine.
Hij heeft al niet zo veel pk en moet er harder voor werken.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: can am renegade 500
http://www.publications.brp.com/doc/can ... 1/7.html#6
Rotax 500: 46 pk
Arctic Cat 700: 41 pk
Yamaha Grizzly: 45 pk
Suzuki KQ 750: 49 pk
Een Suzuki 500 heeft maar 38 pk. Dat is dan weer vergelijkbaar met de nieuwe Rotax 450 cc (ook 38 pk). Dat is een 1 cilinder. En die heb je nieuw (Outlander 450L) in jouw budget.
Overigens is Can Am een van de weinige merken die niet geheimzinnig doet over het aantal pk's dat hun motoren levert.
Rotax 500: 46 pk
Arctic Cat 700: 41 pk
Yamaha Grizzly: 45 pk
Suzuki KQ 750: 49 pk
Een Suzuki 500 heeft maar 38 pk. Dat is dan weer vergelijkbaar met de nieuwe Rotax 450 cc (ook 38 pk). Dat is een 1 cilinder. En die heb je nieuw (Outlander 450L) in jouw budget.
Overigens is Can Am een van de weinige merken die niet geheimzinnig doet over het aantal pk's dat hun motoren levert.
Re: can am renegade 500
Ik hoor dit argument wel eens vaker maar vraag me af hoe relevant dat eigenlijk is voor CVT quads. De CVT zorgt er voor dat je altijd op het goede toerental zit namelijk. Het is niet zo dat je vaker moet terugschakelen zoals bij een schakelquad. Ik vind zelfs zo'n V-twin motor gewoon heerlijk lopen, begrijp eigenlijk niet hoe je als nadeel kunt zien ten opzichte van een ééncylinder.staf schreef:Dan zou je wel eens flink kunnen schrikken.Paul Snip schreef:Een Rotax 500 kun je qua power goed vergelijken met een 700-800 cc van de overige merken.
Een rotax 500 heeft zijn max pk's bij een erg hoog toerental waar de 700+ ééncilinders al bij lage toeren erg veel kracht hebben.
Een 500 rijd echt niet zoals een 700+ machine.
Hij heeft al niet zo veel pk en moet er harder voor werken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
can am renegade 500
Mijn vorige kawa was ook een v-twin. En toch beduidend sneller of de grizzly. Wel anno 2005 dacht ik.
Ik heb geen enkele ervaring met een 1 cil motor van dezelfde klasse. Hedendaags .
Mochten er grizzly rijders in de Vlaamse Ardennen rijden wil ik gerust eens samenkomen.
Lijk me leuk eens met een andere quad te rijden om te vergelijken.
Toch als ik lees hoe een vario werkt dan lijkt jazzy zijn uitleg wel logisch.
Dus geef me maar een 2 cil. Al is het maar om de slijtage.
Ik heb geen enkele ervaring met een 1 cil motor van dezelfde klasse. Hedendaags .
Mochten er grizzly rijders in de Vlaamse Ardennen rijden wil ik gerust eens samenkomen.
Lijk me leuk eens met een andere quad te rijden om te vergelijken.
Toch als ik lees hoe een vario werkt dan lijkt jazzy zijn uitleg wel logisch.
Dus geef me maar een 2 cil. Al is het maar om de slijtage.
Ab amicis honesta petamus.
Re: can am renegade 500
Slijtage???
can am renegade 500
Een 2 cilinder gaat langer mee dan een 1 cilinder. Als je hem gebruikt om veel on-road (hogere snelheid) te rijden en niet als werkpaard dan is een 2 cilinder zeker beter daar de kracht beter verdeeld is.
Tenzij ik het mis op heb natuurlijk.
Tenzij ik het mis op heb natuurlijk.
Ab amicis honesta petamus.
Re: can am renegade 500
Een 4x4 quad koop je toch om offroad mee te rijden ?
Ik in elk geval toch.
En wat wordt bedoelt met on road ...
Asfalt en beton ? Of valt een grindpad, bosweg, onverharde Bergbaan in rotspuin enz daar ook onder ?
Ik in elk geval toch.
En wat wordt bedoelt met on road ...
Asfalt en beton ? Of valt een grindpad, bosweg, onverharde Bergbaan in rotspuin enz daar ook onder ?