Maat Keerring achter voorste tandwiel Raptor 700r 2007

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
MaxS
Toeschouwer
Toeschouwer

Maat Keerring achter voorste tandwiel Raptor 700r 2007

Bericht door MaxS »

Beste allemaal,

Mijn naam is Max en ik heb al een tijdje een raptor 700r uit 2007!

in de buurt van mn voorste tandwiel heb ik een olielekkage, ik heb mn ketting en tandwielen eraf gehaald (meteen vervangen, was nodig) en alles goed schoongemaakt. na het terug monteren van de nieuwe tandwielen en ketting etc. ben ik een stukje wezen rijden om te kijken waar de lekkage zich bevind en toen bleek de lekkage erger te zijn dan ik dacht (doordat alles schoon was).

nu denk ik de boosdoener te hebben namelijk de keerring van de uitgaande as van de versnellingsbak waar het tandwiel op gemonteerd zit. deze heb ik met een schroevendraaier eruit gehaald. Toen ik de maat wilde aflezen zag ik dat ik net op die plek mn schroevendraaier gezet had waardoor de maat niet meer leesbaar is.

Weet toevallig iemand wat de maat is van deze keerring (staat op de keerring)? en waar ik deze aan kan komen?

Alvast bedankt!

Grt Max
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: Maat Keerring achter voorste tandwiel Raptor 700r 2007

Bericht door yamahakoppel »

Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
MaxS
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MaxS »

Danku! morgen meteen een setje bestellen.

Heb nog wel 1 vraagje, het eraf halen van het busje die tegen het lager aan zit als borging ( en waar de O ring achter zit) gaat met een poellitrekker maar hoe zit dat dan met de montage van dit busje? mag je die er gewoon op tikken met een hamer ( met een dop die even groot is)?

grt Max
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

die bus kan er zo uit en terug in, ik heb die enkele jaren geleden bij een kameraad vervangen zonder poellitrekker of hamer voor die oliekeerring gewoon schroevendraaier erachter en wip je er zo uit en tik je voorzichtig met een hamer de nieuwe er in
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Kun je zelfs met je handen gewoon dr uit trekken toch?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

die bus kun je gewoon met de hand eruit trekken ja daarom dat ik zeg kan er zo uit en terug in, de bus steekt 5mm uit dacht ik. de O ring dicht af rond de as en oliekeerring dicht af rond de bus.
eenmaal je het tandwiel eraf hebt is maar 10min werk meer, alles een beetje proper maken en terug monteren. met het juiste materiaal is het geen uur werk dacht zelfs dat ik de ketting er niet voor verwijderd heb gewoon een beetje lossen en neemt ketting met tandwiel en al er af :wink:
Groetjes Kris
MaxS
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MaxS »

Jason McCoy schreef:Kun je zelfs met je handen gewoon dr uit trekken toch?
Bij mij kon ik m er niet met m'n handen uittrekken, ook een schroevendraaier werkte niet en met een waterpomptang wilde ook niet lukken..

Hierdoor zijn we zelf creatief aan de gang gegaan en hebben we even een poelietrekker gemaakt die paste.

Afbeelding

Hiermee vloog de ring er zowat af en kwam ik erachter dat 't rubber ringetje in staat van ontbinding was en dus de boosdoener is :D

Afbeelding

Dinsdag komen de spullen binnen en dan kan ie weer de weg op!

Danku allen!

Max
Plaats reactie