ik denk dat ik jouw het beste te woord kan staan omtrent deze cat quads,
ik heb 13 jaar motorcross gedaan en ja ik ben een 2tact die hard  

met quads begon ik met een raptor 660, dit was nooit mijn quad om eerlijk te zijn,het vermogen viel vies tegen.
nogal wat problemen gehad met dat ding, en dit ding was nooit mee gecrosst of wat dan ook,na dure kosten een tijd mogen genieten en begon het weer van voor af aan weer een dure koste plaat eraan en per direct verkocht erna.
erna heb ik een yfz450 gehad, dit ding was een monster,echter zijn deze quads heel gevoelig,zoals de zuiger die echt om de 15uur aan vervanging toe is,doe je dit niet zal je portomonee het flink merken,echter ook geen fijne quad om echt een stuk over de weg mee te toeren. wel voor korte stukken en ofroad.
toen heb ik een raptor 700 gekocht,hele fijne quad en nooit problemen mee gehad ook een quad om lekker eens met de vrouw een rondje te toeren enzo.
maar zoals ik al in het begin vermelde ik was altijd een diehard 2tact fan,na 4jaar quad loos te zijn geweest.
heb ik een banshee uit 2003 gekocht in geheel origenele staat voor een mooie prijs wat ik niet kon weigeren, de quad verkeerde in hele goedde staat vooral motorisch.
echter het uiterlijk was minder.
inmiddels heb ik deze banshee als project gedaan,alles is werkelijk nieuw van kappen tot uitlaat, tot motorblok tot schroefjes.deze is niet meer van nieuw te onderschijden.
kwa kick en feeling wint de banshee van ze allemaal,maargoed een 2 tact verbruikt ind wat meer, maar wat sommige beweren met een duur kosten plaatje met onderdelen enzo,is totaal niet waar!! 

echter heeft de banshee bv 2zuigers inplaats van 1, deze 2 zuigers gezamenlijk van wiseco, zijn nog altijd goedkoper dan 1 zuiger van de 4tact machines, daarbij hoeven er bij een banshee ook geen kleppen etc te worden gedaan,wat bij de 4tact ook nog eens van toepassing is.
feitelijk na al deze machines te hebben bezeten, is de goedkoopste quad de raptor 700 met het minste onderhoud op plaats 1.
op plaats 2 toch de banshee , verbruik is wel hoger en de olie maar dit valt goed te doen.
de duurste machines zijn de 450ers,het is dan ook niet voor niks dat de 450 uit de productie is gedaan.
gr banshee en succes met je zoektocht.
oja als je portomonee het niet toelaat kijk eens voor een yamaha blaster 200cc 2 tact, deze zijn niet duur in de aanschaf,en onderhoud valt ook reuze mee en snel zijn ze ook ik denk gezien jouw verhaal,dat de beste keuze voor je is