Geen ontsteking Kawasaki KSF250
Geen ontsteking Kawasaki KSF250
Beste,
Ongeveer een half jaar terug hebben we een Kawasaki KSF250 draaiend aan de kant gezet. Nu we deze opnieuw willen doen draaien doet hij het niet meer, namelijk geen ontsteking. Foutzoeken bij een Quad is nieuw voor mij maar ik veronderstel dat het de CDI is die kapot is, indien de CDI kapot is heeft iemand een mogelijk vervanger voor deze CDI want online kan ik deze niet echt bestellen.
(Klik op de foto om te vergroten)
Zijn er andere mogelijkheden? Wanneer we kickstarten draait de ventilator wel, en krijgen we stroom op de twee kabels die de ventilator doet draaien.
Alvast bedankt!
Ongeveer een half jaar terug hebben we een Kawasaki KSF250 draaiend aan de kant gezet. Nu we deze opnieuw willen doen draaien doet hij het niet meer, namelijk geen ontsteking. Foutzoeken bij een Quad is nieuw voor mij maar ik veronderstel dat het de CDI is die kapot is, indien de CDI kapot is heeft iemand een mogelijk vervanger voor deze CDI want online kan ik deze niet echt bestellen.
(Klik op de foto om te vergroten)
Zijn er andere mogelijkheden? Wanneer we kickstarten draait de ventilator wel, en krijgen we stroom op de twee kabels die de ventilator doet draaien.
Alvast bedankt!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Geen ontsteking Kawasaki KSF250
Waarom zou ineens zomaar de cdi kapot gegaan zijn dan?
Je kunt beter beginnen met doormeten. Nieuwe bougie erin en daarna meten meten en meten. Je hoort wel vaker zulk soort verhalen maar dingen gaan niet zomaar ineens kapot als het even niet rijd.
Je kunt beter beginnen met doormeten. Nieuwe bougie erin en daarna meten meten en meten. Je hoort wel vaker zulk soort verhalen maar dingen gaan niet zomaar ineens kapot als het even niet rijd.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Geen ontsteking Kawasaki KSF250
Vooraan beginnen . Bougie, bougiedop etc. En mocht ie heel lang stil hebben gestaan carburateur een keer reinigen en verse benzine erin
Re: Geen ontsteking Kawasaki KSF250
Is de batterij nog goed geladen?
Een CDI heeft een redelijk hoge spanning nodig om te werken.
Kijk ook eens of de bevestigingen aan de batterij nog goed vast zitten of niet gecorrodeerd zijn.
Een CDI heeft een redelijk hoge spanning nodig om te werken.
Kijk ook eens of de bevestigingen aan de batterij nog goed vast zitten of niet gecorrodeerd zijn.
Re: Geen ontsteking Kawasaki KSF250
Gooi er eerst eens nieuwe benzine in. De benzine van tegenwoordig kan niet heel lang mee.
Heb je al de bougie eruit gehaald om te kijken of je een goede vonk hebt? Als je een vonk hebt is meestal de CDI ook niet kapot.
Heb je al de bougie eruit gehaald om te kijken of je een goede vonk hebt? Als je een vonk hebt is meestal de CDI ook niet kapot.
Re: Geen ontsteking Kawasaki KSF250
Dit hebben we allemaal reeds gedaan.Jason McCoy schreef:Waarom zou ineens zomaar de cdi kapot gegaan zijn dan?
Je kunt beter beginnen met doormeten. Nieuwe bougie erin en daarna meten meten en meten. Je hoort wel vaker zulk soort verhalen maar dingen gaan niet zomaar ineens kapot als het even niet rijd.
Ook dit hebben we gedaan maar volgens mij doet het er niet toe als er benzine inzit om ontsteking te hebben?Banshee77 schreef:Vooraan beginnen . Bougie, bougiedop etc. En mocht ie heel lang stil hebben gestaan carburateur een keer reinigen en verse benzine erin
Een batterij zit er niet in...staf schreef:Is de batterij nog goed geladen?
Een CDI heeft een redelijk hoge spanning nodig om te werken.
Kijk ook eens of de bevestigingen aan de batterij nog goed vast zitten of niet gecorrodeerd zijn.
In ieder geval bedankt voor de tips! Wanneer iemand andere suggesties heeft altijd welkom!Minyi schreef:Gooi er eerst eens nieuwe benzine in. De benzine van tegenwoordig kan niet heel lang mee.
We hebben geen ontsteking zoals ik al zei dus ook geen vonk Heb je al de bougie eruit gehaald om te kijken of je een goede vonk hebt? Als je een vonk hebt is meestal de CDI ook niet kapot.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 30
- Lid geworden op: za 24 okt, 2015 19:30
- Locatie: Wier, Friesland
Re: Geen ontsteking Kawasaki KSF250
"een batterij zit er niet in"
We have a winner ladies and gentlemen.
Sent from my Z520 using Tapatalk
We have a winner ladies and gentlemen.
Sent from my Z520 using Tapatalk
be safe
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Geen ontsteking Kawasaki KSF250
Niet echt want een KSF250 is gebaseerd op een KX250 qua blok. Dus heb je idd geen batterij of accu maar een kickstarter.
Je kunt het best beginnen met de boel door te meten. Dingen als een bougiekabel etc zijn vrij makkelijk door te meten. Je spoelen in je ontsteking kun je ook doormeten. Als daar spanning op komt dan kun je weer verder doormeten naar andere onderdelen zoals je verdeler en je bobine etc. Heb je niet ergens een los draadje of een slechte massa door corrosie bijvoorbeeld?
Staan alle schakelaars goed. Mensen zien de aan/uit schakelaar op het stuur soms over het hoofd. Een killswitch word ook weleens vergeten etc.
Je kunt het best beginnen met de boel door te meten. Dingen als een bougiekabel etc zijn vrij makkelijk door te meten. Je spoelen in je ontsteking kun je ook doormeten. Als daar spanning op komt dan kun je weer verder doormeten naar andere onderdelen zoals je verdeler en je bobine etc. Heb je niet ergens een los draadje of een slechte massa door corrosie bijvoorbeeld?
Staan alle schakelaars goed. Mensen zien de aan/uit schakelaar op het stuur soms over het hoofd. Een killswitch word ook weleens vergeten etc.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Geen ontsteking Kawasaki KSF250
We have a winner ladies and gentlemen!Quadmeneertje schreef:"een batterij zit er niet in"
We have a winner ladies and gentlemen.
Sent from my Z520 using Tapatalk
Bedankt voor de info, we zullen nog eens een poging wagen, alvast bedankt!Jason McCoy schreef:Niet echt want een KSF250 is gebaseerd op een KX250 qua blok. Dus heb je idd geen batterij of accu maar een kickstarter.
Je kunt het best beginnen met de boel door te meten. Dingen als een bougiekabel etc zijn vrij makkelijk door te meten. Je spoelen in je ontsteking kun je ook doormeten. Als daar spanning op komt dan kun je weer verder doormeten naar andere onderdelen zoals je verdeler en je bobine etc. Heb je niet ergens een los draadje of een slechte massa door corrosie bijvoorbeeld?
Staan alle schakelaars goed. Mensen zien de aan/uit schakelaar op het stuur soms over het hoofd. Een killswitch word ook weleens vergeten etc.