Je hebt 2 "schijven" waar je riem tussen ligt.
De ene word aangedreven door de motoras (primary clutch) en de andere drijft uw wielen aan zeg maar via diffs etc (dat is de secondary clutch)
Als je gas geeft, gaat de primary clutch open door de middelpuntvliedende kracht. Je motor is sterker dan de wrijving dus je rijd vooruit.
Laat je nu je gas los dan is het de veer die op je secondary clutch zit, die de schijf (polie) terug dicht drukt en de riem dus klemt en dus afremt.
Door je veer te veranderen kan je de prestaties dus veranderen... zoveel te straffer de veer zoveel te meer grip je polie op de riem heeft en zoveel te minder je doorslipt en dus meer trekkracht hebt en hoeveel te harder je afremt als je gas los laat.
LET OP: je riem moet er ook wel tegen kunnen of die springt over en dan heb je motor schade!!!
Hier zie je duidelijk hoe die van een Grizzly eruit ziet:
https://www.youtube.com/watch?v=XmgmLn3 ... ion_226456