Zo'n maand geleden eens een zware klap gehad met de quad.
Ik was per ongeluk van de veldbaan geraakt en in het veld terecht gekomen.
Ik dacht dus zo snel mogelijk eruit te rijden, maar ik had niet gezien dat er een zwaar hoogteverschil zat tussen het veld en de veldbaan waardoor men stuur naar 1 kant slaat en ik precies op een muur rij. Ik had toen geen schade ofzo gezien.
Zie voorbeeld foto
Nu vandaag na de rit was ik quad aan het kuisen en nu merk ik dat ik mijn stuur extreem ver naar rechts kan draaien.
Kan mijn wiel bijna helemaal 90 graden draaien.
De as die mijn wielen laten draaien staat ook scheef zie ik nu.
Je ziet ook dat deze al geschuurd heeft tegen mijn nerfbar.
Zie foto's
Wat moet ik nu doen? Nieuwe as laten steken? Kan ik makkelijk zelf? Zeker nu niet meer mee blijven doorrijden?
Ik heb volgens mij nu wel al zo even gereden zonder iets te merken. Kost dit veel? Waar haal ik dit enzo?
Alle tips zijn zeker welkom!
Stuuras scheef Suzukit ltz 400
Stuuras scheef Suzukit ltz 400
Suzuki LTZ400
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Stuuras scheef Suzukit ltz 400
Dat stangetje kun je los kopen voor 2 tientjes ofzo en dan is het weer goed.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Stuuras scheef Suzukit ltz 400
kun je ook recht plooien
draait de moeren links en rechts van de buis los ( opgelet 1 kant is rechtse draad en de andere is linkse draad ) en dan draai je de buis rond tot de 2 uit einde los komen als je het aantal omwentelingen telt is gemakkelijker om hem later direct terug juist te zetten als je hem eruit hebt plooi je het recht als je hem op tafel laat rollen kun je gemakkelijk controleren of hij recht is
ik heb er al een paar recht geplooid soms zelfs tijdens een rit ene uit de bocht gevlogen en gewoon langs de kant van de weg recht geplooid
voor terug te zetten zorg je dat links en recht gelijk pakt ongeveer, ik zet 1 kant meestal juist 1/4 slag erop en zet dan de andere kant erop en draai dan verder tot het aantal omwentelingen dat het was.
beste is natuurlijk een nieuwe of goede 2de hands maar recht plooien gaat ook wel ken er die al jaren zo terug rond rijden
draait de moeren links en rechts van de buis los ( opgelet 1 kant is rechtse draad en de andere is linkse draad ) en dan draai je de buis rond tot de 2 uit einde los komen als je het aantal omwentelingen telt is gemakkelijker om hem later direct terug juist te zetten als je hem eruit hebt plooi je het recht als je hem op tafel laat rollen kun je gemakkelijk controleren of hij recht is
ik heb er al een paar recht geplooid soms zelfs tijdens een rit ene uit de bocht gevlogen en gewoon langs de kant van de weg recht geplooid
voor terug te zetten zorg je dat links en recht gelijk pakt ongeveer, ik zet 1 kant meestal juist 1/4 slag erop en zet dan de andere kant erop en draai dan verder tot het aantal omwentelingen dat het was.
beste is natuurlijk een nieuwe of goede 2de hands maar recht plooien gaat ook wel ken er die al jaren zo terug rond rijden
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Stuuras scheef Suzukit ltz 400
Ok super!
Bedankt voor de info.
Ik ben natuurlijk maar een leek zal dus eens tijd maken voor eens te bekijken of ik hem zo los krijg.
Bedankt voor de info.
Ik ben natuurlijk maar een leek zal dus eens tijd maken voor eens te bekijken of ik hem zo los krijg.
Suzuki LTZ400