PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Ik zou zeggen: Blok eruit. En neem ook gelijk je carburateur mee, want die benzine mag er niet zomaar door lopen.
Doe het vooral rustig zodat je echt ziet hoe alles loopt en op foto's na zou ik graag ook nog een tip geven: Kleuren tyripjes. Dan kun je soort van kleur codes maken en is het heel gemakkelijk te zien waar wat weg komt. Ook de bouten en moertjes in aparte zakjes doen en labelen. Zou hoe je niet dat ene boutje over .
Het is ook handig om alles stuk voor stuk klaar te maken, dan doe je niet alles tegelijk en wat je dus wat je wel en nog niet gedaan hebt.
Doe het vooral rustig zodat je echt ziet hoe alles loopt en op foto's na zou ik graag ook nog een tip geven: Kleuren tyripjes. Dan kun je soort van kleur codes maken en is het heel gemakkelijk te zien waar wat weg komt. Ook de bouten en moertjes in aparte zakjes doen en labelen. Zou hoe je niet dat ene boutje over .
Het is ook handig om alles stuk voor stuk klaar te maken, dan doe je niet alles tegelijk en wat je dus wat je wel en nog niet gedaan hebt.
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Het is gemakkelijker om het blok los te krijgen als het nog in het chassis zit.
Krukas plug moet er in ieder geval uit, proberen met te warmen.
Je kan ondertussen veel WD40 in het bougie gat spuiten en hopen.
Krukas plug moet er in ieder geval uit, proberen met te warmen.
Je kan ondertussen veel WD40 in het bougie gat spuiten en hopen.
PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Boegiegat zit vol wd40
Hoe verwarm ik de krukasplug?
Nachtje wd40 bied geen oplossing...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe verwarm ik de krukasplug?
Nachtje wd40 bied geen oplossing...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Laten schrikken. Dus sleutel dr op en ineens bam. Of kap verwarmen en plug koelen
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Laten schrikken gaat denk niet goed. Is alu en verwacht er dan 'doorheen' te slaan, dan is het geen inbus maar torx geworden daarna...
Waarmee kan ik het beste verwarmen? En koelen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarmee kan ik het beste verwarmen? En koelen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Probeer dan de kap in zijn geheel af te nemen.
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Ik zou de grote dop/ plug aan de zijn kant er uit draaien
Bougie er uit
En dan eens rustig een beetje kracht op de krukas zetten
Als die daar nog niet draait kan je het blok wel open gooien en je kasboek trekken
Bougie er uit
En dan eens rustig een beetje kracht op de krukas zetten
Als die daar nog niet draait kan je het blok wel open gooien en je kasboek trekken
never drive faster then your angel can fly
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Ik ben bang dat je voor dit project ervaring te kort gaat komen. Er zijn op dit forum zat mensen die hun hand er niet voor omdraaien maar er is wel echt meer als een beetje basiskennis nodig om problemen als deze op te lossen. Daarbij komt dat ik denk dat je een complete revisie niet tot een goed einde gaat brengen. Als ik je een tip mag geven ga dan op zoek naar een ruil blok. Bijvoorbeeld Jake heeft regelmatig een gereviseerd blok liggen. Jij brengt daar je oude blok en neemt een verse weer mee terug. Gaat je denk ik een bak geld besparen. Dit soort dingen komen zoww nauwkeurig. En als je moet gaan vragen hoe je een bout los krijgt dan begin een beetje te twijfelen aan de technische kennis. Sleutelen is heel leuk maar een LTZ vermoeken is toch wel erg kostbaar. Dan kun je beter een oud scootertje kopen en daar eens aan beginnen. Daarna een simpele 2 takt met schakelbak en dan pas je LTZ. Vergeet niet dat zodra je de twee helften van het blok uit elkaar trekt dat als je een beetje pech hebt je hele versnellingsbak over de vloer pleurt. Voor iemand die er verstand van heeft is het veel lastiger om een blok in elkaar te zetten welke je als 500 onderdeeltjes aanlevert dan wanneer hij nog in elkaar zit.
Hier een kort verslag van een ltz die ik ooit eens heb gedaan. Dat was 1 van mijn eerste quads die ik deed. Maar voor die tijd al jaren motoren gebouwd. viewtopic.php?f=42&t=43093&hilit=jason+ltz
Hier een kort verslag van een ltz die ik ooit eens heb gedaan. Dat was 1 van mijn eerste quads die ik deed. Maar voor die tijd al jaren motoren gebouwd. viewtopic.php?f=42&t=43093&hilit=jason+ltz
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Ik ben me ervan bewust dat ik het risico loop dat het niets wordt. In het ergste geval ben ik mijn aankoopbedrag kwijt en moet ik hem wegdoen.
Wil graag in het diepe springen en hoop dat er forumleden zijn die mij gevraagd en ongevraagd (soms te simpele) vragen willen beantwoorden.
Ben wel erg benieuwd wat een ruilblok kost?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wil graag in het diepe springen en hoop dat er forumleden zijn die mij gevraagd en ongevraagd (soms te simpele) vragen willen beantwoorden.
Ben wel erg benieuwd wat een ruilblok kost?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Die forum leden zijn er wel
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Het plezier van het sleutelen kan groter zijn dan het rijden.
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
mijn doel is snappen hoe zo'n ding in elkaar zit en leren hoe ik hem uit elkaar krijg
uiteraard wil ik hem ook weer in elkaar en als kers op de taart een rondje mee rijden
primair doel is; leren sleutelen als leek
uiteraard wil ik hem ook weer in elkaar en als kers op de taart een rondje mee rijden
primair doel is; leren sleutelen als leek
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Dat is prima. En een mooi streven. Maar we waarschuwen alleen voor de kosten die je misschien kwijt raakt
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Wat tips dan maar.
Ik zelf maak gebruik van een sorteer systeem waarbij je je boutpartonen bij kunt houden. Om een voorbeeld te geven je haalt je kap van je vliegwiel eraf. Je neemt een plankje waar je gaatjes in boort. Je markeert de eerste bout die je losmaakt op de kap. Ik doe dit met stift. Deze bout is bout nummer 1. En gaat dus in het plankje in gat nummer 1. Ik zet op het plankje van welke kap dit is. Je haalt nu kloksgewijs de bouten uit het kapje en stopt ze op die volgorde in je plankje. Bij het opbouwen weet je dus precies welk boutje in welk gat zat. Ik heb ooit een te lange bout geplaatst waardoor een carterhelft scheurde. Grote fail dus en veel onnodige onkosten.
Van elk onderdeel wat je van het blok af haalt maak je een foto. Dan kun je later terug zien hoe het heeft gezeten.
Alle elektra plak je een tapje om en markeert dat. Op die manier weet je later dat draadje mannetje a aangesloten moet worden op vrouwtje a. (Mannetjes en vrouwtjes zijn stekkers) ook daar wil je geen vreemdgangers. Mannetje a mag t niet doen met vrouwtje b bijvoorbeeld.
Neem voor alles ruim de tijd. Heb je vanavond een half uurtje over? Ga je garage opruimen en sleutel aan de quad als je een uur of wat tijd hebt. Even snel nog wat doen zorgt voor problemen. Je vergeet even een foto te maken of iets goed vast te zetten. Als je veel sleuteld word dat verhaal wat anders want dan heb je daar voor jezelf een systeem in. Zo heb ik ooit iemand gezien die zn wiel vergeten was goed vast te zetten. Nee je schroefd je wielen er onder en zodra de quad van de krik gaat dan schroef je eerst je wielen vast.
Het is leuk om je quad te horen lopen voor de eerste keer. Maar doe dat niet s avonds als je al een poos hebt gesleuteld. Je bent vast iets vergeten. Heb je een poos gesleuteld en is de quad klaar. Ga dan wat anders doen. De volgende dag kun je met een frisse blik eerst alles nog eens nalopen.
Ga niet als het blok in elkaar zit meteen op de startknop duwen. Probeer eerst op het blok in iedere versnelling goed en netjes draait. En zorg dat de zuiger een 50 omwentelingen heeft gemaakt. Op die manier weet je of je kleppen etc goed op tijd staan.
Zet alles met ruim olie en vet in elkaar. Etc etc
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Ik zelf maak gebruik van een sorteer systeem waarbij je je boutpartonen bij kunt houden. Om een voorbeeld te geven je haalt je kap van je vliegwiel eraf. Je neemt een plankje waar je gaatjes in boort. Je markeert de eerste bout die je losmaakt op de kap. Ik doe dit met stift. Deze bout is bout nummer 1. En gaat dus in het plankje in gat nummer 1. Ik zet op het plankje van welke kap dit is. Je haalt nu kloksgewijs de bouten uit het kapje en stopt ze op die volgorde in je plankje. Bij het opbouwen weet je dus precies welk boutje in welk gat zat. Ik heb ooit een te lange bout geplaatst waardoor een carterhelft scheurde. Grote fail dus en veel onnodige onkosten.
Van elk onderdeel wat je van het blok af haalt maak je een foto. Dan kun je later terug zien hoe het heeft gezeten.
Alle elektra plak je een tapje om en markeert dat. Op die manier weet je later dat draadje mannetje a aangesloten moet worden op vrouwtje a. (Mannetjes en vrouwtjes zijn stekkers) ook daar wil je geen vreemdgangers. Mannetje a mag t niet doen met vrouwtje b bijvoorbeeld.
Neem voor alles ruim de tijd. Heb je vanavond een half uurtje over? Ga je garage opruimen en sleutel aan de quad als je een uur of wat tijd hebt. Even snel nog wat doen zorgt voor problemen. Je vergeet even een foto te maken of iets goed vast te zetten. Als je veel sleuteld word dat verhaal wat anders want dan heb je daar voor jezelf een systeem in. Zo heb ik ooit iemand gezien die zn wiel vergeten was goed vast te zetten. Nee je schroefd je wielen er onder en zodra de quad van de krik gaat dan schroef je eerst je wielen vast.
Het is leuk om je quad te horen lopen voor de eerste keer. Maar doe dat niet s avonds als je al een poos hebt gesleuteld. Je bent vast iets vergeten. Heb je een poos gesleuteld en is de quad klaar. Ga dan wat anders doen. De volgende dag kun je met een frisse blik eerst alles nog eens nalopen.
Ga niet als het blok in elkaar zit meteen op de startknop duwen. Probeer eerst op het blok in iedere versnelling goed en netjes draait. En zorg dat de zuiger een 50 omwentelingen heeft gemaakt. Op die manier weet je of je kleppen etc goed op tijd staan.
Zet alles met ruim olie en vet in elkaar. Etc etc
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
PROJECT: Suzuki ltz 400 SE, 2007, rebuild?
Uitgebreide tips, super!
Ik werk altijd zeer geordend, ieder avond moet garage netjes zijn voor ik de volgende dag verder ga (kan). Heb bakjes gekocht om alles goed gescheiden te houden. Zoek nog iets om alle kabels en leidingen te markeren, dacht aan gekleurd tyrapes, maar heb maar drie kleuren. Plakband blijft lastig zitten...
Heb in verleden wel geleerd dat snel even iets doen meestal resulteert in alleen maar ergernis en meerwerk...
Inmiddels de manual uitgedraaid en een studie hieraan begonnen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik werk altijd zeer geordend, ieder avond moet garage netjes zijn voor ik de volgende dag verder ga (kan). Heb bakjes gekocht om alles goed gescheiden te houden. Zoek nog iets om alle kabels en leidingen te markeren, dacht aan gekleurd tyrapes, maar heb maar drie kleuren. Plakband blijft lastig zitten...
Heb in verleden wel geleerd dat snel even iets doen meestal resulteert in alleen maar ergernis en meerwerk...
Inmiddels de manual uitgedraaid en een studie hieraan begonnen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk