Ervaring banden
Ervaring banden
Wie heeft er ervaring met autobanden op de quad.
Door dat ik 99 percent op asfalt rij denk ik erover na auto banden op de can am te plaatsen.
Zou ik 4 dezelfde leggen of kiezen voor 2 smallere langs voor ?
Banden 195/70/14 zijn ongeveer zelfde hoogte als 25/10 quad banden.
Door dat ik 99 percent op asfalt rij denk ik erover na auto banden op de can am te plaatsen.
Zou ik 4 dezelfde leggen of kiezen voor 2 smallere langs voor ?
Banden 195/70/14 zijn ongeveer zelfde hoogte als 25/10 quad banden.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Ervaring banden
Paul heeft dat.
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Ervaring banden
En het is een kwestie van tijd voordat hij zich hier gaat melden.
Zelf rijd ik met crossbanden maar dit onderwerp is toevallig een paar keer langs gekomen de afgelopen tijd. Schijnt dat ze dit in Duitsland al veel meer doen.
Zelf rijd ik met crossbanden maar dit onderwerp is toevallig een paar keer langs gekomen de afgelopen tijd. Schijnt dat ze dit in Duitsland al veel meer doen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Ervaring banden
Met goedkope autobanden kun je het altijd proberen.
Heb zelf de Maxxis Spearz op de originele velg en originele maat onder de kingquad gehad. Deze heeft het profiel van een autoband. In het begin prima met goede wegligging.
Het nemen van bochten met beladen quad veel de neiging om rechtdoor te willen. Reed er ook licht offroad mee.
Was voor mij de verkeerde keuze, de Maxxis Ceros heb ik nu sinds vorig jaar. Is toch de betere optie.
Mijn tweede set Duro Powergrip (bighorn profiel) op alle 4 velgen 25x8-12 is er nog niet weer op geweest.
Heb zelf de Maxxis Spearz op de originele velg en originele maat onder de kingquad gehad. Deze heeft het profiel van een autoband. In het begin prima met goede wegligging.
Het nemen van bochten met beladen quad veel de neiging om rechtdoor te willen. Reed er ook licht offroad mee.
Was voor mij de verkeerde keuze, de Maxxis Ceros heb ik nu sinds vorig jaar. Is toch de betere optie.
Mijn tweede set Duro Powergrip (bighorn profiel) op alle 4 velgen 25x8-12 is er nog niet weer op geweest.
Laatst gewijzigd door 300 op zo 15 nov, 2015 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Ervaring banden
Ik heb dat.
Eigenlijk omdat ik bij toeval 16 inch MSA velgen voor weinig tegen kwam. Ik heb daar 4 goedkope autobanden omheen gegooid.
Voordelen:
-Gaan veel langer mee
-Absoluut 0 trilling
-Zijn goedkope banden (36 Euro per stuk)
-Veel meer grip op nat asfalt
-Rijdt op de weg veel stiller en comfortabeler.
Nadelen:
-Het ziet er "bijzonder" uit
-Het rij en stuurgedrag wordt wat "hoekiger" of agressiever. De quad kan er wat onrustig van worden. Met de Renegade heb
ik daar gelukkig geen last van.
-De grip in zand en modder is uiteraard minder.
-De quad wringt meer in korte bochten. Heeft dus wat meer de neiging rechtuit te gaan.
Overigens ben ik niet uniek en wordt dit in Duitsland wel meer gedaan. Meestal kiest men dan voor adapters met standaard autovelgen.
Het is wel zaak de diameter ongeveer gelijk te houden aan de originele maat. Liever iets groter voor rijden op de weg.
Mijn maat 205/60r15 is gelijk aan 26" quad banden:
De MSA velgen hebben tevens als voordeel dat ze een behoorlijke verbreding veroorzaken. Geen spoorverbreders meer nodig dus.
Er staat nog 1 setje op Ebay overigens:
http://www.ebay.de/itm/ALLOY-KORE-Felge ... SwPhdU8bGD
Eigenlijk omdat ik bij toeval 16 inch MSA velgen voor weinig tegen kwam. Ik heb daar 4 goedkope autobanden omheen gegooid.
Voordelen:
-Gaan veel langer mee
-Absoluut 0 trilling
-Zijn goedkope banden (36 Euro per stuk)
-Veel meer grip op nat asfalt
-Rijdt op de weg veel stiller en comfortabeler.
Nadelen:
-Het ziet er "bijzonder" uit
-Het rij en stuurgedrag wordt wat "hoekiger" of agressiever. De quad kan er wat onrustig van worden. Met de Renegade heb
ik daar gelukkig geen last van.
-De grip in zand en modder is uiteraard minder.
-De quad wringt meer in korte bochten. Heeft dus wat meer de neiging rechtuit te gaan.
Overigens ben ik niet uniek en wordt dit in Duitsland wel meer gedaan. Meestal kiest men dan voor adapters met standaard autovelgen.
Het is wel zaak de diameter ongeveer gelijk te houden aan de originele maat. Liever iets groter voor rijden op de weg.
Mijn maat 205/60r15 is gelijk aan 26" quad banden:
De MSA velgen hebben tevens als voordeel dat ze een behoorlijke verbreding veroorzaken. Geen spoorverbreders meer nodig dus.
Er staat nog 1 setje op Ebay overigens:
http://www.ebay.de/itm/ALLOY-KORE-Felge ... SwPhdU8bGD
Laatst gewijzigd door Paul Snip op zo 15 nov, 2015 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Ervaring banden
195/70 r 14 is wel iets kleiner dan origineel.
Qua rijden zou ik de banden voor en achter gelijk nemen. Heeft als voordeel dat je ze ook nog om kunt wisselen. En zo de maximale kilometers uit een set banden kunt halen.
Ik zou een set extra velgen aanschaffen dan daar de autobanden omdraaien. Het originele mooi in de schuur leggen voor als je de quad weer wilt inruilen of als er een keer sneeuw ligt.
Ik was voor 550 klaar. Banden en velgen. Koop je nog geen setje Cerossen voor.
Qua rijden zou ik de banden voor en achter gelijk nemen. Heeft als voordeel dat je ze ook nog om kunt wisselen. En zo de maximale kilometers uit een set banden kunt halen.
Ik zou een set extra velgen aanschaffen dan daar de autobanden omdraaien. Het originele mooi in de schuur leggen voor als je de quad weer wilt inruilen of als er een keer sneeuw ligt.
Ik was voor 550 klaar. Banden en velgen. Koop je nog geen setje Cerossen voor.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Ervaring banden
https://www.tacomaworld.com/tirecalc?ti ... -195-70r14
Handig tooltje!
Het meest ideale is een band die ongeveer 66 centimer doorsnede heeft. Wil je bij 14 inch blijven dan zou ik voor 205/70 r 14 gaan.
http://www.bandenconcurrent.nl/banden/I ... -2-E_ea01/
Handig tooltje!
Het meest ideale is een band die ongeveer 66 centimer doorsnede heeft. Wil je bij 14 inch blijven dan zou ik voor 205/70 r 14 gaan.
http://www.bandenconcurrent.nl/banden/I ... -2-E_ea01/
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Ervaring banden
Trouwens voor degene die denkt dat ik rijp voor het gesticht ben om een off-road quad op straatbanden te zetten...
In motorland is het heel cool en noemt men het "Supermoto"
Ik heb dus eigenlijk een "Superquad"
In motorland is het heel cool en noemt men het "Supermoto"
Ik heb dus eigenlijk een "Superquad"
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Ervaring banden
Euhm nee dat heb je niet Paul
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Ervaring banden
Ik ben mijn tijd gewoon ver vooruit...
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Ervaring banden
Dan moet je m wel verlagen
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Ervaring banden
De straatbanden zijn slechts een van de vele dingen waarom wij denken dat je rijp bent voor het gesticht.Paul Snip schreef:Trouwens voor degene die denkt dat ik rijp voor het gesticht ben om een off-road quad op straatbanden te zetten...
In motorland is het heel cool en noemt men het "Supermoto"
Ik heb dus eigenlijk een "Superquad"
_____________________________