Ik heb sinds kort een raptor 700, vooral op maisland/zandpaden aan het crossen geweest.
Temperatuur was meestal zo'n 65-85 graden(paden 60-65). Bij stilstaan liep de temperatuur wel op, maar dan springt de fan gewoon goed aan.
Nu weer de baanbanden eronder en nu het wat (kouder) is geeft de vapor 40-45 graden aan
stationair loopt de temperatuur wel gewoon op (60- 70) maar na een paar honderd meter gaat hij weer naar 40-45
De verkoper heeft mij verteld dat er een andere/betere radiator opgekomen is.
ik ben nu wat aan het experimenteren geweest met een doek die 70% van de radiator afdekt, en nu blijft hij tijdens het rijden 70-85 graden. (stoplichten etc loopt hij op naar 90)
Nu is mijn vraag : wat veroorzaakt de lage temperatuur?
ik zat zelf te denken aan:
- kapotte thermostaat > koelt constant en bij volle belasting (crossen) gaat hij uiteindelijk wel hoger. Maar bij baanrijden koelt hij "teveel" waardoor algehele temp weer daalt.?
- sensor niet goed? lijkt me eigenlijk niet, omdat hij wel oploopt bij stationair en ook duidelijk ziet wanneer fan bijspringt.
- radiator met "teveel" capaciteit? (zou thermostaat moeten regelen, maarja)
Hopelijk kan iemand mij vertellen of het daadwerkelijk toch aan de thermostaat ligt, of dat ik een ander probleem heb.
![Verward :?](./images/smilies/icon_verward.gif)
Gr Arjan