wat voor sensors WARRIOR

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Darippert
Toeschouwer
Toeschouwer

wat voor sensors WARRIOR

Bericht door Darippert »

Goedemiddag allemaal,

Ben even nieuwsgierig wat voor een sensors er allemaal op de warrior kunnen of al zitten
Zoals een toeren teller, snelheid meter, temperatuur meter, gear indicator enzovoort. Er zit nu helemaal niets op

Het betreft een YFM350SW
Heb nu : YAMAHA YFM350 WARRIOR 1999
Heb gehad : Jinling JLA 21B 5th anniversary 2013
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: wat voor sensors WARRIOR

Bericht door yamahakoppel »

zit origineel ook niks op :p wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan he :wink:

op bijna geen enkele quad zit origineel een gear sensor behalve neutraal dan, als je een vapor kilometerteller installeert dan heb je snelheids meter, temp meter, toerenteller en nog een paar andere minder gebruikte dingen gelijk een klok, tripteller, enz
voor gear indicator zijn er bepaalde meters die aan de hand van je snelheid en toerental gaan berekenen in welke versnelling je zit maar als je een tijdje rijd met een quad dan weet je dat van zelf, dat voel je.
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Darippert
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: RE: Re: wat voor sensors WARRIOR

Bericht door Darippert »

yamahakoppel schreef:zit origineel ook niks op Afbeelding wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan he :wink:

op bijna geen enkele quad zit origineel een gear sensor behalve neutraal dan, als je een vapor kilometerteller installeert dan heb je snelheids meter, temp meter, toerenteller en nog een paar andere minder gebruikte dingen gelijk een klok, tripteller, enz
voor gear indicator zijn er bepaalde meters die aan de hand van je snelheid en toerental gaan berekenen in welke versnelling je zit maar als je een tijdje rijd met een quad dan weet je dat van zelf, dat voel je.
Oke, das duidelijk. Maar zit ik nog met een dingetje. De yfm350 is lucht gekoeld, waar kan je dan de temperatuur meten?

Verstuurd vanaf mijn SM-N7505 met Tapatalk
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Aan je koel ribben.
Het liefst de onderste vin of 1 na onderste van de kop of anders bovenste van de cilinder en minimaal halverwege de vin. Mag natuurlijk altijd dichterbij.

Maar een luchtgekoelde mag wel wat warmer worden dan een watergekoelde.
Dacht ergens tussen de 110 en 120 graden..
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Je kunt ook de olietemperatuur meten. Ook deze wordt hoger. Kan wel oplopen tot 180 graden. Dus je moet een speciale olietemperatuur meter hebben en een passende sensor. Deze wordt soms in de aftapopening gedraaid. Zijn allerlei mooie dingen voor. Ook met weer een schroefje erin zodat je nog steeds af kunt tappen zonder de sensor te verwijderen.
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Oh ja, en je moet de sensor uit de rijwind plaatsten ( bijv. Achterkant blok. )
Dat scheelt soms wel 10 graden. :)
Darippert
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Darippert »

Dank voor de antwoorden, neig dan meer naar olie temp. Meter. Zal mij er eens in verdiepen

Verstuurd vanaf mijn SM-N7505 met Tapatalk
Plaats reactie