Carb blijft lekken.....

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
bgjbrok
Toeschouwer
Toeschouwer

Carb blijft lekken.....

Bericht door bgjbrok »

Enige tijd terug een Chinese quad overgenomen met een "klein" probleem. De carb blijft lekken waardoor de tank in een paar uur leeg loopt. Oohh, de vlotternaald vuil of vlotterniveau fout. Kein probleem dacht ik zo.... NOT.
Vanaf de fabriek was een KNG PZ30 gemonteerd (400cc 4takt) Er staat op dat jet een Japans fabricaat is, maar lijkt eigenlijk een Keihin copie met eenvoudige kabelbediende schuif (niet vacuüm) Uit elkaar gehaald, gecontroleerd (vlotternaald onbeschadigd en rubber tip nog flexibel), verder gereinigd. Geen lekkage. Afgesteld (loopt als een naaimachientje), maar na 1 of 2 keer afzetten en starten, begint de carb weer over te lopen.
De carb is door meerdere mensen gecontroleerd, gereinigd en afgesteld. Telkens hetzelfde euvel.
Ten einde raad carb vervangen. Nu een Mikuni 30 mm met de gedachte geen imitatie rommel maar een kwaliteits-carb en het probleem is weg..... Not
Maandag vervangen, afgesteld, vele malen moeten herstarten (je kunt de naald niet verzetten met een lopende motor....) sinds dien niet meer gebruikt. Gisteren avond nog niets aan de hand, vanochtend..... Ja hoor, spontaan alle benzine onder de quad.

Het enige wat ik nog niet heb gedaan is de brandstofleiding en het filter vervangen, maar zie daar niet direct de oorzaak van het probleem.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen om een betrouwbare quad te maken?

Bedankt vast.
Ben
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Carb blijft lekken.....

Bericht door Jason McCoy »

Lekt i niet gewoon uit de benzinekraan of heb je geen lekke slang. Als je t zo hoort lijkt de benzine langs je slang naar beneden te lopen ofzo

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

je quad heeft geen benzine kraan dan of wat?
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

kan het niet zijn dat uw vlotter iets te hoog afgesteld is en hierdoor hij eerder overloopt dan afsluit :?
die vlotters zijn meestal afgesteld voor vlak te hangen ze kunnen iets schuin hangen maar als ze te schuin komen te hangen kan het zijn dat de benzine juist uit de overloop loopt voor de vlotter afsluit, nu kan het zijn als quad mooi vlak staat geen probleem zet je hem wat schuin loopt die leeg

had dit vroeger soms als ik een verhoogde honda camino had, moet dan gewoon het plaatje wat tegen uw vlotternaald duwt iets bij plooien zodat hij eerder afsluit.

zoek waar de benzine lekt en dan vind je meestal ook de oorzaak, als er vuil tussen de vlotternaald zit sluit deze ook niet dus best filter tussen de leiding zetten
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie