Nieuwe TGB Blade 1000cc

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Quadrijder2 »

ysie schreef:Op deze site al te koop België, Ieper. Raar.
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 30125.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat hier idd al heel lang op.
Maar ik geloof niet dat dit de prijs wordt. :wink:
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Jazzy »

Precies, ik had er al een paar meer gevonden. Maar geen echte foto's en geen andere indicatie dat ze hem daadwerkelijk kunnen leveren.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Jeffreyb96
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: do 15 okt, 2015 16:51

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Jeffreyb96 »

Weet iemand ook waar je de nederlandse gebruikers handleiding kan vinden van de tgb blade 1000 cc
Yamaha Yfz450r 2009
Yamaha Yfz450r 2017
Yamaha raptor 700 speciaal edition van 2008
bkk
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 21:58

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door bkk »

" inschakelbare sperdifferentieel op de achterwielen " dat klinkt niet verkeerd, ik vraag me af wanneer de "echte" merken dit op hun machines gaan zetten
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Paul Snip »

Voor degenen die overwegen zo'n apparaat aan te schaffen, ik zou nog maar even wachten.

Op het Duitse TGB Forum zijn al 3 machines in de eerste 100km uitgevallen.

1 met CVT Problemen, en 2 met motorproblemen. Waarvan 1 inmiddels onder garantie een nieuw motorblok heeft gekregen.

Dus als je geen testrijder van de fabriek wilt zijn, ff wachten nog!

http://www.dastgbforum.de/t11111f79-oel ... asser.html

http://www.dastgbforum.de/t11109f79-Nicht-mal-km.html

http://www.dastgbforum.de/t11066f79-Neu ... efekt.html
na das ging ja schnell. Am Freitag meine 1000er geholt. Heute noch ne kleine Runde gefahren. Leider habe ich unter der guten viel Grün entdeckt.
Überall hing Kühlwasser. Der Blick in den Ausgleichbehälter hat mir dann die Sprache verschlagen Da schwimmt ein halber Zentimeter Öl.
Mein quad hat das selben problem.
Ich habe da fur ein neue motor bekommen.
seit kurzen ( 30.01) besitze ich die Blade 1000. Bin mit ihr 140 Km gefahren und schon defekt. Ich vermute das die Variomatik ein Schlag weg hat.
Bei laufendem Motor, lässt sich kein Gang mehr einlegen. Selbst bei Standgas ( 1100 U ) hat sie vortrieb.
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Quadrijder2 »

Pfffff ben ik blij dat ik niet heb gewacht op de TGB.
En voor de outlander L heb gekozen. :roll:
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Paul Snip »

Het kunnen natuurlijk opstart problemen zijn.

De eerste CF's 800 liepen ook stuk. Nu zijn ze gewoon goed.

Aan de ene kant lijkt het mij ongelooflijk balen als je net 10.000Euro over de balie hebt geschoven en de eerste dag al stil staat.

Aan de andere kant. Een totaal nieuw product met bijna 90pk van een twijfelachtige fabrikant kopen zonder bekende gebruikerservaringen... Dan vraag je er ook wel een beetje om natuurlijk!
dutchgun
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 07 okt, 2011 14:01

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door dutchgun »

Im TGB Forum: Ol im Kuhlkreis.... (waarschijnlijk koppakking fout/lek)

Paul schreef:
"Für das Geld gibt es auch ein Can-Am Outlander 570. Und der lauft und lauft und ....
Ich verstehe richtig nicht das man soviel Geld ausgebt für ein TGB :-(

Dutchgun schreef:
Das ist sehr ärgerlich; sollte nicht passieren. Aber das komt leider vor.
@ Paul
Nicht immer dieselbe kacke schreiben.........bringt nichts.

Het neersabelen van een merk, wat voor merk dan ook, is absoluut niet mijn stijl. Het ophemelen van een merk idem dito. Ik heb respect voor iedere koper van wat voor merk dan ook. Het direkt afbranden van een merk en direkt ophemelen wat je zelf in de schuur hebt staan, hangt me de keel uit; is niet constructief en is een klap in de smoel van de koper. Enige empathie mag best wel. Als ik me goed herinner reed jij vroeger zonder problemen 30 dkm met een TGB.............

Ik ben nog steeds betrokken bij het TGB Forum, hoewel ik geen TGB meer heb. Probeer daar zonder "merk bejubeling" mijn bijdragen te schrijven, zodat er iets constructiefs ontstaat. Daarbij komt dat "problemen" eerder in de forums tevoorschijn komen, dan tevreden mensen. Er zijn namelijk al meer 1000 TGB's verkocht dan 3 stuks. CVT is opgelost; motor word onderzocht en de derde is uit Frankrijk afkomstig. Aanloop problemen; moet niet en mag niet als het kan; ik heb respect voor de kopers van een 1000. :afgestudeerd:
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Jazzy »

dutchgun schreef:Het neersabelen van een merk, wat voor merk dan ook, is absoluut niet mijn stijl. Het ophemelen van een merk idem dito. Ik heb respect voor iedere koper van wat voor merk dan ook. Het direkt afbranden van een merk en direkt ophemelen wat je zelf in de schuur hebt staan, hangt me de keel uit; is niet constructief en is een klap in de smoel van de koper. Enige empathie mag best wel. Als ik me goed herinner reed jij vroeger zonder problemen 30 dkm met een TGB.............
Kunnen we het gewoon over (de problemen met) deze quad hebben? Laten we niet weer in extremen gaan praten als "het ophemelen of neersabelen van een merk". Prima als je je hier aan ergert, maar open dan een apart topic om te ventileren.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Paul Snip »

Ik meld hier alleen maar de feiten die ik gelezen heb op een Duits forum. Juist omdat ik weet dat niet iedereen op de Duitse fora meeleest.

Ik probeerde dat zelfs nog zo neutraal mogelijk te doen. Met als boodschap "Overweeg je er een aan te schaffen, wacht dan even, of koop wat anders".

Persoonlijk vind ik dat de kopers van een TGB 1000 een hele grote gok nemen. Het is een totaal nieuw motorblok. Ook nog eens van een constructeur van niet al te degelijke motoren. (De meeste 500's en 550's zijn bij 10-15.000km gewoon op). En dan met bijna 90pk tegen die prijs... Dat is wachten tot de motoronderdelen je om de oren vliegen. En ik voorspel nu ook al vast dat dat gaat gebeuren.

Alleen al het feit dat de CVT riem volgens de fabriek om de 2000km vervangen moet worden geeft al aan dat de hele constructie niet op dit vermogen berekend is. Bij mij zou dat 5 keer per jaar zijn. Totale waanzin. Reken maar eens uit wat dat kost. Zeker 1000-1500 Euro per jaar, alleen al voor het riem-onderhoud.

Als je lekker en probleemloos wilt rijden, koop dan wat beproefds. En dat hoeft niet perse een Can-Am te zijn. Er zijn zat andere betrouwbare keuzes.

Ik heb inderdaad 30.000 km met een TGB gereden. Echter had deze het beproefde en nagenoeg onverwoestbare Sym-blokje. Veel te licht voor de quad. Maar nagenoeg probleemloos. Alle grote motoren van TGB zelf zijn gewoon niet geschikt voor veel kilometers. Dat mag inmiddels wel bekend zijn. Het begint met lekke koppakkingen en olieverbruik, overgaand in geklapper, totdat de hele boel uiteindelijk in de soep draait. Er zijn uitzonderingen uiteraard. Maar het gros geeft het tussen de 10-15.000 km op.

Het is mooi weer buiten, dus ik ga zo de Renegade starten, benzine erin doen en weer rijden.... Zo moet het zijn.
Laatst gewijzigd door Paul Snip op wo 17 feb, 2016 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Paul Snip »

Overigens lees ik net dat er al een 4e 1000 gesneuveld is. Bij iets meer kilometers :wink:

Dus er zit progressie in de kwaliteit van de 1000's...
Ja das selbe problem auf mein blade 1000 limited.
Er ist von september 2015 und hat 1740 kms.
Ik zat me net te bedenken... Rotax BRP bouwt ook vliegtuigmotoren http://www.flyrotax.com/home.html
Ben ik even blij dat TGB daar nog niet mee begonnen is.... :knikduim:
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Jason McCoy »

Elke 2000 km een nieuwe riem? Ik doen nog steeds met dezelfde

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
ysie
Quadrider
Quadrider
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 20 okt, 2014 13:10

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door ysie »

Is toch verdomd jammer indien je dit tegen komt.
Mag er niet aan denken meer dan 10.000€. Hopelijk is de garantie goed, maar wat na 2 jaar?
Je koopt dan te goeder trouw.
Ab amicis honesta petamus. :) :D
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door elooijenga »

Mooi balen lijkt me dat. Zal ongetwijfeld opgelost worden, maar het nieuwe is er wel direct af.
Arctic Cat XR 700 Limited
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Quadrijder2 »

Ja dit is echt zuur ,ben je super trots op je nieuwe quad en dan dit. :cry:
Maar is er bij nieuwe quads dan geen duurtest van de moter ?
Dat had misschien al veel leed kunnen voorkomen ,want volgens mij is er met de rest van de TGB weinig aan de hand.
Ik heb super veel plezier gehad met mijn TGB 500 ,alleen was het toerental bij de eencilinder veel te hoog.
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Plaats reactie