Nieuwe TGB Blade 1000cc
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
TGB garandeert de riem MINIMAAL 2000 km, ongeacht het gebruik.............
De enige fabrikant die schriftelijk een riem garandeert tot minimaal 2000 km. Je moet niet wisselen; alleen als hij versleten is.
De 2000 km is dus omgekeerd........
De enige fabrikant die schriftelijk een riem garandeert tot minimaal 2000 km. Je moet niet wisselen; alleen als hij versleten is.
De 2000 km is dus omgekeerd........
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
bij mij oude cf moto stond er bij onderhoud dat eidere 2000 km vervangen moest worden.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Inmiddels nummer 5:
So und nun der nächste, der Öl im Kühlwasser gefunden hat..
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Die links die je door stuurde werken niet bij mij?
Ab amicis honesta petamus.
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Ze werken wel, maar dat is zo'n forum waar je alleen maar mee kunt lezen als je een account hebt en ingelogd bent.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Volgens mij hoef je niet in te loggen. Maar moet je de links wel op een gewone pc openen.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
En de teller staat op 6:
Iemand nog een nieuwe Blade 1000 kopen?Habe meine 1000 auch seit Montag beim Händler. Auch das Öl ins Wasser gedrückt. Mein Händler heute angerufen und nur gesagt beckommen er wartet auf Info von tgb was er machen darf. Es ist echt traurig. Grade mahl 500 km runter. Bei 200 km waren die bremse auch fest auch angeblich ein bekanntes Problem und das für 10000 Euro. Schon traurig sowas .
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Als het een duidelijk gebrek aan deze quad is dan zullen er zich nog wel meer melden, tot er een terugroepactie georganiseerd wordt tenminste.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Ik ga TGB niet afbreken, ik ken er te weinig van. Maar kan je met grote merken ook tegen komen bij nieuwe motoren of modellen.
Maar als je al een B merk bent os het slechte reclame.
Maar als je al een B merk bent os het slechte reclame.
Ab amicis honesta petamus.
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Inderdaad, de A-merken liggen ook gewoon onder een vergrootglas. Het verschil is alleen dat die merken meer budget vrijmaken voor zowel ontwikkeling als quality assurance waardoor je problemen op deze schaal in de praktijk zelden ziet. Wel in de testfase natuurlijk, maar niet meer op het moment dat een nieuwe quad of motor op de markt gebracht wordt. Maar aan de andere kant kun je ook niet zeggen dat dit iets is wat typisch bij B-merken hoort, gelukkig.
Wat wel meespeelt is dat TGB het eerste B-merk is dat met een 1000 in de hoogste regionen mee wil spelen. Dan is iedereen nieuwsgierig naar de eerste ervaringen en heb je wel enorme pech als blijkt dat je deze machine met een aantal ernstige problemen in de markt gezet hebt. Was dat niet gebeurd dan zegt iedereen dat je knettergek bent om voor het zelfde geld een Can-am 570 te kopen.
Maar waar ik meer benieuwd naar ben is hoe snel ze dit op weten te lossen. En of de quad in Nederland ook al verkocht is.
Verder heeft TGB best een goede reputatie onder de B-merken, al vroeg ik me met de bestaande modellen al af hoe groot de markt is voor een B-merk quad van 8000 euro of meer. In Duitsland ligt dat echt anders, daar stikt het van de B-merken waarvan we de meeste in Nederland niet eens zien. Sla maar eens zo'n Duits quadmagazine open.
Wat wel meespeelt is dat TGB het eerste B-merk is dat met een 1000 in de hoogste regionen mee wil spelen. Dan is iedereen nieuwsgierig naar de eerste ervaringen en heb je wel enorme pech als blijkt dat je deze machine met een aantal ernstige problemen in de markt gezet hebt. Was dat niet gebeurd dan zegt iedereen dat je knettergek bent om voor het zelfde geld een Can-am 570 te kopen.
Maar waar ik meer benieuwd naar ben is hoe snel ze dit op weten te lossen. En of de quad in Nederland ook al verkocht is.
Verder heeft TGB best een goede reputatie onder de B-merken, al vroeg ik me met de bestaande modellen al af hoe groot de markt is voor een B-merk quad van 8000 euro of meer. In Duitsland ligt dat echt anders, daar stikt het van de B-merken waarvan we de meeste in Nederland niet eens zien. Sla maar eens zo'n Duits quadmagazine open.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
- Berichten: 25
- Lid geworden op: wo 29 jan, 2014 09:14
- Locatie: Vlamertinge - Ieper - West-Vlaanderen
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Akkoord ik zou niet graag 10.000 euro neertellen om na 500 km al aan de kant te staan... Maar weet dat iemand die tevreden is op z'n quad zit ipv op een forum
Ikzelf heb ooit met BMW gereden, en dat was m'n allerslechtste wagen ooit... Een wagen van 6 maanden oud gekocht bij officiële BMW garage en niets anders dan miserie... Ik heb toen ook mijn verhaal gedaan op een forum. Nu rij ik al meer dan een jaar met een Audi en ben super tevreden, alleen is dit nu m'n eerste keer dat ik dit (online) deel.
Dus is BMW slecht ? Nee ik denk het niet. Is de TGB 1000 slecht ? Ik weet het niet...
Ikzelf heb ooit met BMW gereden, en dat was m'n allerslechtste wagen ooit... Een wagen van 6 maanden oud gekocht bij officiële BMW garage en niets anders dan miserie... Ik heb toen ook mijn verhaal gedaan op een forum. Nu rij ik al meer dan een jaar met een Audi en ben super tevreden, alleen is dit nu m'n eerste keer dat ik dit (online) deel.
Dus is BMW slecht ? Nee ik denk het niet. Is de TGB 1000 slecht ? Ik weet het niet...
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Zoals jazzy aanhaalt hoe gaat men met de garantie om?
Denk dat men bij B merken een paar jaar moet wachten tot de fouten er uit zijn om te kopen.
Hopelijk kom ik geen problemen tegen met mijn B-merk
Denk dat men bij B merken een paar jaar moet wachten tot de fouten er uit zijn om te kopen.
Hopelijk kom ik geen problemen tegen met mijn B-merk
Ab amicis honesta petamus.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
De CF800 liep in het begin ook stuk. Echter heeft CF dat goed aangepakt en blijven de motoren nu heel. Er is een Duitser die inmiddels 17000km gereden heeft. De eerste motor is in de garantie periode vervangen en de 2e blijft gewoon heel dus.
De nieuwe CF 550 schijnt ook een goed motorblok te zijn. Voor zover ik weet alleen wat probleempjes met de keerring van de waterpomp geweest.
Toch kies ik liever voor beproefde Rotax kwaliteit. In plaats van te wachten tot Thee Gay Bee zijn zaakjes eindelijk op orde heeft
De nieuwe CF 550 schijnt ook een goed motorblok te zijn. Voor zover ik weet alleen wat probleempjes met de keerring van de waterpomp geweest.
Toch kies ik liever voor beproefde Rotax kwaliteit. In plaats van te wachten tot Thee Gay Bee zijn zaakjes eindelijk op orde heeft
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Volgens de dealers ligt het aan de olie-water-warmtewisselaar. Deze wordt vervangen. Het motorblok gespoeld. En dan maar weer rijden... Op hoop van zegen...
Zoals te lezen valt gaat het inmiddels om 8 gevallen in Duitsland.Habe heute Info vom Händler bekommen. Der Ölkühler soll Schuld sein und die Inkontinenz verursachen.
Laut Leeb hat er bis jetzt 8 Fälle. Ein Umrüstkit mit neuen Ölkühlern soll unterwegs sein. Es muss wohl schon von einer fehlerhaften Charge geredet werden. Allerdings kann er die nicht einer Fahrzeugreihe/Fahrgestell-oder Motornummer zuordnen. Also muss erst mal jeder 1000er Fahrer selbst sehr wachsam sein. Mein Händler erwartet nächste Woche die Teile, dann wird getauscht, Motor und Kühlsystem gespült und mit neuen Bienensaft befüllt. 2 erfolgreiche Test hat man wohl bei Leeb durch. Ob die neuen Ölkühler wirklich fehlerfrei sind bleibt abzuwarten