Suzuki ltr450 of Yamaha Banshee 350
Suzuki ltr450 of Yamaha Banshee 350
Hallo,
Ik ben van plan om een quad te gaan kopen.
Zelf twijfel ik tussen de Suzuki LTR450 en de Yamaha Banshee 350.
Quad zal hoofdzakelijk voor straatgebruik zijn met zo nu en dan wat uitstapjes naar het bos o.i.d.
Graag jullie ervaring en voor en nadelen!
Ik ben van plan om een quad te gaan kopen.
Zelf twijfel ik tussen de Suzuki LTR450 en de Yamaha Banshee 350.
Quad zal hoofdzakelijk voor straatgebruik zijn met zo nu en dan wat uitstapjes naar het bos o.i.d.
Graag jullie ervaring en voor en nadelen!
Re: Suzuki ltr450 of Yamaha Banshee 350
Dat zijn allebei niet de meest voor de hang liggende keuzes voor allround gebruik. Quads in de 450 sportklasse zijn bedoeld voor op de crossbaan en hebben een blok met minder koppel en het vermogen hoog, je moet de quad dus op toeren houden voor vermogen. Dit karakter zorgt er ook voor dat ze in principe wat vaker onderhoud nodig hebben zoals het wisselen van een zuiger. Maar er zijn ook zat mensen die dat niet zo regelmatig doen.
Een meer voor de hand liggende optie is de Suzuki LTZ400 of als je echt voor iets snels gaat een Yamaha Raptor 700. Dit zijn hele goede allround quads, de LTZ400 nog eens heel betaalbaar ook, die heel geschikt zijn om mee op de weg te rijden.
De Banshee is een buitenbeentje. De quad zelf is inmiddels sterk verouderd, het ontwerp stamt uit eind jaren 80 en er is op wat details aan eigenlijk weinig aan veranderd. De zithouding, remmen, vering, geometrie en dergelijke is niet meer van deze tijd. De reden dat de Banshee toch nog veel fans heeft is het explosieve tweetakt blok, dat is echt verslavend. Maar op de weg betekent dat ook weer een korte actieradius en dat je altijd tweetaktolie bij je moet hebben om door de benzine te mengen. En door zijn populariteit wordt het steeds moeilijker om er eentje te vinden die papieren heeft, in goede staat verkeert en waar niet de hoofdprijs voor gevraagd wordt.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Een meer voor de hand liggende optie is de Suzuki LTZ400 of als je echt voor iets snels gaat een Yamaha Raptor 700. Dit zijn hele goede allround quads, de LTZ400 nog eens heel betaalbaar ook, die heel geschikt zijn om mee op de weg te rijden.
De Banshee is een buitenbeentje. De quad zelf is inmiddels sterk verouderd, het ontwerp stamt uit eind jaren 80 en er is op wat details aan eigenlijk weinig aan veranderd. De zithouding, remmen, vering, geometrie en dergelijke is niet meer van deze tijd. De reden dat de Banshee toch nog veel fans heeft is het explosieve tweetakt blok, dat is echt verslavend. Maar op de weg betekent dat ook weer een korte actieradius en dat je altijd tweetaktolie bij je moet hebben om door de benzine te mengen. En door zijn populariteit wordt het steeds moeilijker om er eentje te vinden die papieren heeft, in goede staat verkeert en waar niet de hoofdprijs voor gevraagd wordt.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Suzuki ltr450 of Yamaha Banshee 350
Bedankt voor uw reactie! Wat zijn reeële prijzen voor bovengenoemde machine's en waar moet ik aan denken qua verbruik enz? Had al gelezen dat ik bij een Banshee rekening moest houden met een verbruik van 1 op 9.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Suzuki ltr450 of Yamaha Banshee 350
1 op 9 als hij standaard loopt misschien. Ik heb er een paar gezien die 30km uit een volle tank halen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Suzuki ltr450 of Yamaha Banshee 350
Als we een rit doen dan moeten we om ongeveer 50/60 kilometer tanken voor de Banshees.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Suzuki ltr450 of Yamaha Banshee 350
Dan lusten ze aardig wat! Iemand bekend met het verbruik van een ltr450?
Re: Suzuki ltr450 of Yamaha Banshee 350
1 op 10 +/- 100 km op een tank
maar ook die kan eerder leeg zijn
maar ook die kan eerder leeg zijn
2017 raptor 700 SE
Re: Suzuki ltr450 of Yamaha Banshee 350
qua verbruik: (en dat is niet rustig rond pruttelen)
ik rij +-90 km met een tank, veranderingen zijn:
-Vitos superstock zuigers
-V-force membramen
-Uitlaten
-30mm PWK carbs
-Alu airbox zonder deksel
Een kameraad met een LTR rijd hetzelfde aantal kilometers.
Het komt er dan eerder op neer of ge een 2- of een 4takt rijder zijt vind ik. Prijzen van die banshees zijn wel serieus aant stijgen de laatste jaren
ik rij +-90 km met een tank, veranderingen zijn:
-Vitos superstock zuigers
-V-force membramen
-Uitlaten
-30mm PWK carbs
-Alu airbox zonder deksel
Een kameraad met een LTR rijd hetzelfde aantal kilometers.
Het komt er dan eerder op neer of ge een 2- of een 4takt rijder zijt vind ik. Prijzen van die banshees zijn wel serieus aant stijgen de laatste jaren