Sinds gister heb ik een Yamaha Raptor 700 gekocht. Ik ben er super blij mee en loopt super.
De quad is voorzien van knipperlichten, claxon, normaal- en groot licht.
Ik ben nieuw op het gebied van quads, mijn broer heeft wel vroeger een yamaha gehad en heeft met mij gekeken of de
quad technisch in order was. Ik heb gister pas leren schakelen!
Nu zit iets me toch niet helemaal lekker. Het gaat om de kenteken papieren en de Raptor 700.
Volgens de verkoper komt de Raptor 700 uit 2008 en is het een crossmodel die later is omgezet op kenteken.
Ik had al een aantal quads op marktplaats bezocht en deze zag er nog super uit. Ik was dan ook snel overtuigd, de quad op mijn naam gezet en we hebben alles snel afgehandeld. Later toen ik thuis kwam stond er op de papieren: BASHAN ATV200S-7
Ik heb de verkoper direct opgebeld en gevraagd of dit enige risico's heeft, volgens hem maakt het niet uit hij heeft er jaren zo mee rond gereden en is al een aantal keer aangehouden, ze hebben er nooit naar gekeken of gevraagd.
Wat opvalt is dat de verkoper alle stickers van de quad heeft verwijderd en een framenummer van een Bashan 2002 erop heeft gemonteerd ergens vooraan op de quad (het originele framenummer staat er ook in). Op i-Kenteken staat ook dat de quad 7 eigenaren heeft gehad.
Ik heb die dag een verzekering afgesloten op naam van mijn vader, bij disk verzekeringen (Nederland). Op het zelfde typenummer als op de papieren staat, op de website gaf deze al vanzelf alles aan (er stond wel 200cc).
Ik heb daarom een aantal vragen
- Kan iemand mij helpen met het ontcijferen van het framenummer om het bouwjaar te achterhalen?
Hoe zit het met het aantal KW''s op papier want een Raptor 700 heeft toch meer dan 15 KW?
- Wat is het bouwjaar & modeljaar van de quad?
Wat zijn de gevolgen hiervan?
Hoe kan ik dit oplossen?