Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
En kun je dat met een Raptor 350 blok dan wel? Alsof je een blok even omwisselt trouwens, als je wel eens zo'n projectje ziet hier op het forum dan komt daar ontzettend veel doorzettingsvermogen en creativiteit bij kijken.
Ander puntje, de kosten van zo'n ombouw, individuele keuring en alle bijkomende problemen staan niet in verhouding met de prijs van een Banshee op kenteken.
Ander puntje, de kosten van zo'n ombouw, individuele keuring en alle bijkomende problemen staan niet in verhouding met de prijs van een Banshee op kenteken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: RE: Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Kun je dit onderbouwen met cijfers die ergens te vinden zijn? Heb je een referentie? Volgens mij zijn je cijfers veel te laag namelijkDavey030 schreef:3 a 4 uur technische inspecteur van 125€ Per uur
1 uur administratief medewerker 95€
Kosten kalibratie testbank 550€
Evt nog andere kosten maar zal niet boven de 600€ kosten denk ik
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Raptor 350 blok past niet in een banshee frame.
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: RE: Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Onderaan deze pagina staat de prijslijst: https://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Auto.aspxJason McCoy schreef:Kun je dit onderbouwen met cijfers die ergens te vinden zijn? Heb je een referentie? Volgens mij zijn je cijfers veel te laag namelijk
Voor auto's geven ze voor een individuele keuring een dikke 1000 euro aan dus ik denk dat dit voor een quad wel realistisch is. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat dit een goed plan is.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Volgens mij lees je niet goed. Kijk maar eens bij t stukje lelystad. Je moet wel je bedragen bij elkaar optellen
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
dat raptor blokt werkt niet, wel weet ik dat er flink wat banshees rondrijden wat op papier totaal geen banshee zijn,ik heb er al zeker 4stuks getroffen binnen 3jaar,die hebben de nummers omgezet van een andere quad bv een bashan,en de yamaha logos overal uitgehaald, ze rijden dus als een banshee,met het frame nummer en de papieren van de bashan.
die jongen beweerde mij dat hij al 2jaar probleem loos zo rond reed.
maar zo moet je niet willen rijden,en dat raad ik ook iedereen af om die praktijken uit te voeren,ze denken dan eindelijk kan ik,maar mocht er iets gebeuren etc,je wilt niet weten wat er allemaal gebeurd als ze erachter komen en die kans is heel groot,heb je de pech dat iemand verstand van quads heeft hang je zowiezo al.
wat ik zouw doen nu in jouw geval, is kijken na een banshee waar een kenteken opzit uit duitsland,nederland,belgie,frankrijk spanje etc zolang het maar een eu land is.
die bv de motor defect heeft en niet te duur is,jouw blok onder dat frame, invoeren en klaar,weekje geduld en je hebt je banshee met legaal kenteken,zonder moeilijk proces en dure kosten,plus je hebt nog heel veel extra reserve onderdelen,
win/win lijkt me en de voordeligste manier
die jongen beweerde mij dat hij al 2jaar probleem loos zo rond reed.
maar zo moet je niet willen rijden,en dat raad ik ook iedereen af om die praktijken uit te voeren,ze denken dan eindelijk kan ik,maar mocht er iets gebeuren etc,je wilt niet weten wat er allemaal gebeurd als ze erachter komen en die kans is heel groot,heb je de pech dat iemand verstand van quads heeft hang je zowiezo al.
wat ik zouw doen nu in jouw geval, is kijken na een banshee waar een kenteken opzit uit duitsland,nederland,belgie,frankrijk spanje etc zolang het maar een eu land is.
die bv de motor defect heeft en niet te duur is,jouw blok onder dat frame, invoeren en klaar,weekje geduld en je hebt je banshee met legaal kenteken,zonder moeilijk proces en dure kosten,plus je hebt nog heel veel extra reserve onderdelen,
win/win lijkt me en de voordeligste manier
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Kom er helaas geen tegen met kapotte motor. Ook niet met schade...
Kent iemand nog iemand die mogelijk een frame of schade banshee heeft?
Kent iemand nog iemand die mogelijk een frame of schade banshee heeft?
Laatst gewijzigd door Davey030 op zo 27 mar, 2016 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
nee niet bepaald,en mocht je 1 vinden zal het niet goedkoop zijn,maar het zeker wel waard zijn!!
banshees worden uniek, en je ziet ze nu al wie een gek in de prijs stijgen.
houw eens de belgiesche kant in de gaten, daar is nog altijd een groter aanbod van banshees dan in nl, en als hij in belgie op kenteken staat is het goed, word omgekeurd en dan krijg je gewoon de nl plaat! zolang er maar een kenteken opzit uit een eu land waar hij ook daadwerkelijk op kenteken staat, dus niet enkel papieren want dan krijg je hem nog niet hier op kenteken als hij daar nooit op kenteken heeft gestaan
als je al ziet wat banshees op vandaag staan,vaak ook nog afgestampte exemplaren die helemaal opnieuw dienen te worden opgeknapt, laat staan een top exemplaar.
banshees worden uniek, en je ziet ze nu al wie een gek in de prijs stijgen.
houw eens de belgiesche kant in de gaten, daar is nog altijd een groter aanbod van banshees dan in nl, en als hij in belgie op kenteken staat is het goed, word omgekeurd en dan krijg je gewoon de nl plaat! zolang er maar een kenteken opzit uit een eu land waar hij ook daadwerkelijk op kenteken staat, dus niet enkel papieren want dan krijg je hem nog niet hier op kenteken als hij daar nooit op kenteken heeft gestaan
als je al ziet wat banshees op vandaag staan,vaak ook nog afgestampte exemplaren die helemaal opnieuw dienen te worden opgeknapt, laat staan een top exemplaar.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Papieren moeten dan wel overeenkomen met nl wetgeving. Ik acht de kans bij Banshee wel vrij klein daarop. Dit ivm leeftijd
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Nee hoor, als hij in het buitenland al op kenteken gestaan heeft moet het vanwege EU voorschriften ook gewoon in NL op kenteken gezet worden. De leeftijd en dergelijke maakt verder niet uit.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
In Belgie kunnen ze gewoon bijv 27 kw op papier hebben en dus een keteken gehad hebben. Ik heb dat ook met de Polaris
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Het moet inderdaad wel in de juiste categorie passen. Maar de leeftijd is geen probleem.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Veel oudere quads hebben een andere waarde qua kw
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken
Dat zijn de 2 punten waar de topic starter op moet letten.
1-een kenteken erop uit een eu land!
2-max 15kw niet hoger.
Als deze 2 punten in orde zijn rijd jij in no time met jouw banshee legaal rond met een nl plaat
Dat is alles.
Nu een zoekken nog
1-een kenteken erop uit een eu land!
2-max 15kw niet hoger.
Als deze 2 punten in orde zijn rijd jij in no time met jouw banshee legaal rond met een nl plaat
Dat is alles.
Nu een zoekken nog